Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری‌هایی که روزگاری به خواست سازمان صدا و سیما رفتار کرده‌اند، اگر مدیرشان عوض شود، یا مزایای کاری‌شان کم شود، به استعفایشان می‌گویند ممنوع الکاری تا عزیز شوند.

بازیگرانی که هم تایید سیستمی را با بازی در سریال‌هایشان می‌گیرند، هم در جشنواره‌ها با یک جمله اعتراضی می‌خواهند عزیز دل مردم باشند و خوانندگانی که برای پر کردن سالن‌ها و خبری شدن کنسرت‌هایشان در این عصر زخم‌های اقتصادی و بی‌حوصلگی‌های ممتد، دست به دامان شوآف می‌شوند تا به جای ارائه اصالت و ارزشمندی و به جای عظمتی که باید در ذات شخص و اثرش باشد، با تکرار خودشان و بازخوانی‌ها همچنان خبری باشند و جای خالی این همه را با تبلیغات و شوآف پر کنند؛ دریغ از این که به قول فیلسوفی ماندگاری در دلدادگی و از خود گذشتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکی نیست که استاد شجریان، استاد بی‌بدیل آواز ایران است، همسویی‌اش با مردم نیازی به اثبات ندارد و شاید بیش از همه این‌ها دلیل ماندگاری‌اش در وابسته نبودن و همراه جریانات اجتماعی بودن به خاطر انتخاب هوشمندانه ترانه و تصنیف‌هایش در بزنگاه‌هاست.

پس نقد برگزاری کنسرت همایون شجریان ربطی به بزرگی و اهمیت استاد پدر ندارد. هیاهوی برگزاری کنسرت رایگان برای دانشجویان آن هم نه به طور کامل، آن هم فقط بخشی از صندلی‌های وی آی پی ، همان حکایت نذر روغن ریخته برای امامزاده است.

تا همین‌جا هم بر این بخشش کوچک کلی نقد وارد است. همین اتفاق با عنوان بزرگ اولین کنسرت رایگان در ایران تیتر بسیاری از رسانه‌ها می‌شود. در حالی که محمد معتمدی مدعی شده بود، اولین کنسرت رایگان را او در سال ٩٧ اجرا کرده که آن کنسرت هم اسپانسر داشته و هدیه‌اش را هم گرفته بود اما اولین کنسرت رایگان را مهدی یراحی طبق قولی که به «خندوانه» داد برای خانواده‌های کوره آجرپزی با حضور بیش از ١٠٠٠ نفر در پاکدشت و در سال ۱۳۹۵ اجرا کرد در حالی که هیچ اسپانسری هم پشت پرده نبود.

در این بین شبی که با دوست خبرنگارم نشسته‌ایم، پیامی از یکی از افراد روابط عمومی کنسرت همایون شجریان دریافت می‌کند که: آیا بلیط رایگان کنسرت همایون را می‌خواهید؟ و بگویید چند تا؟

دوستم استقبال می‌کند که کی و چطور باید بلیط‌ها را بگیرم؟

شخص دعوت کننده می‌گوید که خبر می‌دهد، فقط او از تمام خبرنگارهایی که دعوت کرده خواسته تا یک گزارش میدانی هم بنویسند و آن وسط‌ها حتما دو سه خط از اسپانسر بگویند. دوستم قبول نمی‌کند و مکالمه تمام می‌شود.

کلمه اسپانسر خیلی معانی نهفته‌ای دارد. اسپانسر یعنی شما به خاطر تبلیغ برند ما اجرا کن و اگر هیچکس هم نیاید ما پول شما را می‌دهیم. پس اختصاص بخشی از بلیط‌های وی آی پی به دانشجویان در سایه اسپانسر مالی چه اهمیتی داشت که این همه هیاهو کرد؟

این وسط معلوم نیست مقصر برنامه گذار است یا اسپانسر یا خواننده اما هنرمند واقعی می‌داند پیرامونش چه می‌گذرد و جایی که اتفاقی برای بزرگ کردن بی‌دلیل به او منتسب می‌شود، نمی‌پذیرد و همین می‌شود که هزینه نداده‌ها نمی‌توانند سنگ مردمی بودن را به سینه‌شان بزنند و همین می‌شود که شوآف جای اصالت را می‌گیرد و برتری داشتن از آن کسانی می‌شود که پول بیشتری دارند و تبلیغات بهتری می‌کنند اما چند سال بعد نشانی از هیچ کدامشان در حافظه و خاطره ملت نمی‌ماند. چرا که به قول نیچه حقیقت، لبه تیزِ امور و تیغِ برنده حیات است.

۵۷۲۴۵

کد خبر 1648626

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کنسرت خواننده نوازنده و آهنگساز کنسرت رایگان کنسرت هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند