Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان استقلال پارک علم و فناوری در جنوب را لازمه پیشرفت کشاورزی در این منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات محصولات کشاورزی مختص این منطقه است و تولیدکنندگان باید پروانه محصول سالم را دریافت کنند؛ اولویت اصلی و  برنامه های این سازمان تولید محصول سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اسماعیل اسلامی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در نشست مشترک با رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت با پشتوانه علمی و تحقیقاتی که در حوزه کشاورزی دارد جزیی از مجموعه کشاورزی بحساب می آید و می تواند در خدمت به جامعه کشاورزی منطقه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولیدات دانش بنیان گفت: با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی که دانشگاه آزاد دارد می تواند بازوی توانمندی برای سازمان جهادکشاورزی در تحقق شعار سال باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت از بدو تاسیس تا کنون در حوزه کشاورزی فعالیت‌های زیادی داشته و در این مدت زیرساخت‌های خوبی در این مجموعه شکل گرفته است که می تواند با هم افزایی و همگرایی در جهت تولیدات دانش بنیان حرکت نماید.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از عمده ظرفیت‌های مهم دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی را مزرعه ۷۰۰ قطعه ای شترمرغ، باغات مرکبات و نخیلات و احداث گلخانه هیدروپونیک و .. عنوان کرد و افزود: گلخانه هیدروپونیک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا شهریورماه به بهره برداری می‌رسد.

در ادامه  احمد احمدپور رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت با ظرفیت مزرعه ای که دارد باید در کشت‌های جایگزین و انجام ایده های دانش بنیان، پیشرو و پیش قدم باشد افزود: در این راستا دولت اعتبارات خوبی گذاشته است که باید این اعتبارات جذب و استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان استقلال پارک علم و فناوری در جنوب را لازمه پیشرفت کشاورزی در این منطقه دانست و افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات محصولات کشاورزی مختص این منطقه است و تولیدکنندگان باید پروانه محصول سالم را دریافت کنند؛ اولویت اصلی و  برنامه های این سازمان تولید محصول سالم است.

 احمدپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت می تواند در زمینه تولید محصولات دامی که نیاز امروز منطقه و کشور است، اقدام به راه اندازی مرغداری نماید .

 وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه کشت خرمای کلوته که محصول خاص و بومی جنوب استان کرمان است در دستور کار این سازمان قرار گرفته و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در زمینه توسعه کشت این رقم خرما که ظرفیت صادراتی بالایی دارد ورود پیدا کند..

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارك علم و فناوري خرما سازمان جهاد کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامي اخبار شهرستان ها کرمان استانی شهرستانها دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت کشاورزی جنوب کرمان رییس سازمان محصول سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: یکصد و یک دستگاه موتورسیکلت با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال ویژه بهورزان مراکز بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واقع در جنوب استان کرمان خریداری و توزیع شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو علی اصغر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،با اشاره به اهمیت فراهم کردن، زمینه ارائه خدمات بهداشتی به دلیل وسعت حوزه فعالیت این دانشگاه اظهار داشت: یکصدو یک دستگاه موتورسیکلت با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال ویژه بهورزان مراکز بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واقع در جنوب استان کرمان خریداری و توزیع شد.

وی با بیان اینکه بهورزان نقش اساسی در ارائه خدمات بهداشتی در نظام سلامت را ایفا می‌کنند، افزود: این موتور سیکلت‌ها در راستای ارائه خدمات به مردم منطقه به بهورزان بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده واگذار می‌شود.

خیرخواه با بیان اینکه ۴۲۸ خانه بهداشت و۴۸ پایگاه سلامت در جنوب کرمان فعال است، تصریح کرد: براساس اینکه بهورزان برای انجام وظایف بهداشتی مانند بازدیدها، مراقبت‌ها و سایر وظایف در روستا‌های محل خدمت نیازمند وسیله نقلیه هستند این موتورسیکلت‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: خانه بهداشت‌های با فاصله دور از روستا‌های تحت پوشش، مناطق با جاد‌های صعب العبور، جمعیت پراکنده، خانه بهداشت تازه تاسیس و یا مستهلک بودن، موتور سیکلت‌های قبلا واگذار شده در اولویت توزیع قرار دارند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۲۰ میهمان نوروزی از خدمات اسکان دانشگاه آزاد دزفول
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری