Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:00:16 GMT

فرصت‌های سرمایه گذاری استان قزوین تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۵۵۸

فرصت‌های سرمایه گذاری استان قزوین تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر خلیلی خواه روز پنجشنبه در نشست تخصصی با محوریت حمایت از جایگاه سرمایه گذاری در مدیریت شهری و نقش آن در ایجاد درآمدهای پایدار شهری با تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها، افزود: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری خدمات شهری هیچگونه مطالعه‌ای در استان انجام نشده و فرصت‌های سرمایه گذاری به ما معرفی نگردیده و باید شهرداری ها،   فرمانداریها و بخشداری ها در این حوزه فعالتر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری در خارج از استان متاسفانه اخبار خوبی از قزوین مخابره نمی شود که نه تنها به سرمایه پذیری منجر نمی شود بلکه موجب سرمایه گریزی است.

خلیلی خواه با اشاره به موضوع توسعه اقتصادی و خدمات شهری و رشد اقتصادی استان، گفت:  در حال حاضر رکورد موجود در بازار ساخت و ساز مسکن از مشکلات شهرداری ها است که آنها را با مشکلات درآمد مواجه می کند و تورم موجود موجب کمبود بودجه آنها شده و تثبیت خدمات موجود و حفظ نیروها هزینه جاری آنها را زیاد کرده است بنابراین باید به فکر درآمد پایدار باشند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: با توجه به این موضوع، شهرداری‌های قزوین باید با رویکرد جدید برای جذب سرمایه گذاری اقدام کنند تا به توسعه و درآمد پایدار برسند.

وی گفت: توسعه پایدار شهری صرفا مسایل اقتصادی را شامل نمی شود و مسایل اجتماعی از قبیل رفاه شهروندان نیز باید در آن در نظر گرفته شود.

خلیلی خواه با بیان اینکه منابع درآمدی پایدار برای رسیدن به توسعه ضروری است، افزود: رشد اقتصادی ۸.۴ دهم درصدی برای استان در سال جاری هدفگذاری شده که ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید با کمک دولت و بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری‌های استان، گفت:احیای بافت های فرسوده، تبدیل زباله، بهره وری انرژی، گسترش فناوری های اطلاعاتی و تامین منابع آب و انرژی از جمله این فرصت ها است که شهرداری ها باید به آنها توجه داشته باشند.

خلیلی خواه گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع مالی باید فرصت های سرمایه گذاری استان را در حوزه شهرداری ها و دهیاری ها با در نظر گرفتن اولویت ها مشخص کنیم تا در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و حل مشکلات اجتماعی موفق عمل کنیم.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی رشد اقتصادی استان قزوین سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی رشد اقتصادی استان قزوین وزارت امور اقتصاد و دارایی رشد اقتصادی استان قزوین سرمایه گذاری فرصت های سرمایه گذاری شهرداری ها خلیلی خواه فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • آسمان صاف با وزش باد
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود