Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:42:56 GMT

بلینکن و لاپید درباره ایران چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۶۱۸

بلینکن و لاپید درباره ایران چه گفتند؟

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی گفتگو کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در تماس با لاپید، بر مقابله با تهدیدات مشترک ادعایی علیه واشنگتن و تل‌آویو، از جمله ایران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای حل بحران فلسطین با مذاکره تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این تماس تلفنی توضیح داد: «بلینکن به لاپید به‌خاطر تصدی پست جدیدش تبریک گفت. بلینکن بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به شراکت واشنگتن و تل‌آویو، امنیت اسرائیل و مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تهدیدات ایران تاکید کرد. وی همچنین بر حمایت ایالات متحده از راهکار دو دولتی از طریق مذاکره تاکید کرد».

طبق این بیانیه، بلینکن درباره سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی نیز گفت: «بایدن مشتاقانه منتظر است تا در سفر آتی خود، مشارکت ما با اسرائیل را جشن بگیرد».

لاپید پیشتر نیز از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا طرح ۲۰۱۸ برای یک توافق هسته‌ای جدید ایران را مورد بازنگری قرار دهد و مدعی شد که بن‌بست دیپلماتیک فعلی، تهدید به یک رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا می‌کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش خود به منظور به حاشیه بردن مذاکرات هسته‌ای ایران و راه‌اندازی جو منفی علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است اما تاکنون در پیشبرد این اهداف ناموفق بوده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که رژیم صهیونیستی طرف مذاکرات هسته‌ای ایران نیست اما بارها ایران را به تلاش برای دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی متهم کرده است و لاپید نیز روز گذشته قبل از عزیمت به پاریس خواستار اتخاذ موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران لاپید بلینکن خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست

تارنمای «آکسیوس» به نقل از سه منبع خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکیده کرده است که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تارنمای «آکسیوس» به نقل از سه منبع خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکید کرده است که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.

آکسیوس به نقل از یکی از افراد حاضر در جلسه، اعلام کرد که بلینکن به این رهبران نگفته است که رژیم صهیونیستی باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرده که این تصمیم اسرائیل است.

این منبع به آکسیوس گفت که «اما پیام او [بلینکن] این بود که تا حد امکان هوشمند، راهبردی و محدود باشید.»

به گفته ۲ نفری که در جلسه حضور داشتند، بلینکن گفته است که ما هرگز به اسرائیل نمی‌گوییم که چه کار کند و دولت بایدن صرفاً بهترین توصیه را به اسرائیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و چند کشور غربی دیگر که با رژیم صهیونیستی متحدند، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم می‌خواهند که در اقدام تلافی‌جویانه خود علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، با عجله و بدون فکر عمل نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) نیز اظهار کرد که ایالات متحده ۳۶ ساعت گذشته را صرف «هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها» پس از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل کرده است.

وی با ادعای اینکه «آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها نیست»، گفت: ما [همچنان] به دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهیم و از کارمندان خود در منطقه محافظت می‌کنیم.

از سوی دیگر، بایدن پیشتر به نتانیاهو اعلام کرد که ایالات متحده در اقدامات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

کد خبر 745282

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل