Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مسئولان طرح آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اجرای پروژه‌های مرتبط با انتقال آب، آب بخش شرب و کشاورزی از جمله اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی در سال 1401 در استان کرمانشاه است که برای اجرای این پروژه‌ها مشارکت مردم و نهادهای اجرایی به‌کار گرفته می‌شود چرا که مردم‌محوری و نقش‌آفرینی مردم الگوی حرکتی بسیج سازندگی به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همانطور که بارها امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای تاکید فرمودند مردم ولی‌نعمتان انقلاب هستند و گروه‌های جهادی با توجه به این موضوع و اصل اساسی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مناطق محروم و ارائه خدماتی صادقانه به مردم به میدان خدمت آورده است.

 با توجه به وجود مشکلات بسیار در حوزه کم‌آبی سپاه اقدامات خوبی در استان کرمانشاه و در راستای رفع مشکلات کم آبی داشته به طوری که در راستای حل مشکلات مربوط به آب شرب برخی از روستاهای استان که با تنش آبی آبرسانی روبه‌رو بوده، برطرف کردن مشکلات 349 روستا توسط بسیج سازندگی با مشارکت دستگاه‌های متولی، مردم و ساکنان روستا در دستور کار قرار دارد.

جهادگران بسیجی در گام دوم انقلاب پای کار انقلاب اسلامی و خدمت به مردم هستند و امروز همه باید با همت بیشتر و کار جهادی و انقلابیی، غبار فقر و محرومیت را از چهره جامعه و به ویژه مناطق محروم و محروم‌نشین در کشور و استان کرمانشاه دور کنند.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم(ص) استان و قرارگاه نجف، آبرسانی به روستاهای محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست اجرا است گفت: با پایان این پروژه 26 هزار نفر در قالب 6500 خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

سردار بهمن ریحانی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی استان قرار است 132 روستا را از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند کند عنوان کرد: آبرسانی به مجتمع امام علی علیه‌السلام، هفت آشتیان، قلعه سلیمان خان کرمانشاه، هفت آشتیان سنقروکلیایی، ترتب اسلام‌آباد غرب، کرج و پاقلعه صحنه از پروژه‌های آبرسانی است که عملیات اجرایی آن دو ماه است آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  امیدواریم تا پایان امسال آبرسانی به مجتمع امام علی علیه‌السلام، هفت آشتیان، قلعه سلیمان خان کرمانشاه و کرج و پاقلعه صحنه به بهره‌برداری برسد بیان کرد: عملیات آبرسانی سیار در 183 روستا در مناطق مرزی و اورامانات توسط نیروی زمینی در قرارگاه نجف اشرف استان کرمانشاه به صورت هفتگی در حال اجرا است.

سپاه برای آبرسانی به روستاهای محروم خوزستان ورود کرده استنماینده مردم دشتستان در مجلس: اجرا و تکمیل پروژه‌های آبرسانی در منطقه تسریع شود4 تانکر آبرسانی سیار برای عشایر استان خراسان جنوبی خریداری شد

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه گروه‌های جهادی در طرح جهاد آبرسانی به 349 روستای استان کرمانشاه حضوری فعال خواهند داشت گفت: طرح بزرگ جهاد آبرسانی در تفاهم‌نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) بسیج سازندگی سپاه پاسداران در سراسر کشور و استان کرمانشاه انجام می‌شود.

سرهنگ فرزاد دوستوندی با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) متعهد شده که آبرسانی به 349 روستای استان کرمانشاه را در بازه زمانی 30 ماهه انجام دهد و این کار در استان کرمانشاه با همکاری قرارگاه نجف اشرف و سپاه حضرت نبی اکرم(ص) انجام خواهد شد عنوان کرد: مجتمع‌های آبرسانی در روستاهای استان کرمانشاه تعریف شده و 6 مجتمع و 2 تک روستایی را بسیج سازندگی متعهد شده به بهره‌برداری رسانده و به مردم استان خدمت‌رسانی کند.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه  با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌ها هم‌اکنون پیشرفت 20 تا 30 درصدی داشته و تعدادی دیگر نیز در مرحله تجهیز کارگاه هستند و اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 300 میلیارد تومان است گفت: در راستای انجام پروژه‌های جهاد آبرسانی از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی نیز استفاده خواهد شد و بسیج سازندگی پروژه‌هایی مانند ساخت 100 مسکن محرومین و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت جاده‌های بین مزارع روستایی از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان کرمانشاه است عنوان کرد: این پروژه با تفاهم راهداری در سطح استان تعدادی راه شناسایی  و بحث زیرسازی این پروژه انجام و تا پایان شهریور کار آسفالت این روستاها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/833/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی استانداری کرمانشاه بحران آب بسیج سازندگی استانداری کرمانشاه استان کرمانشاه بسیج سازندگی جهاد آبرسانی نبی اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری