Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل نوفرستی گفت: بیش از پنج هزار زائر در سه مرحله از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر روز پنج شنبه (۱۶ تیر) با ۳۹ دستگاه اتوبوس به منا منتقل می‌شوند.

او افزود: بیش از ۳۴ هزار زائر با استفاده از ۲۴۳ دستگاه اتوبوس در سه مرحله از ساعت ۱۷ روز پنج شنبه تا یک بامداد روز جمعه به سرزمین عرفات منتقل خواهند شد.

مدیر نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه ادامه داد: ۱۸ هزار و ۲۴۰ زائر زن و معذورین هم از اذان مغرب تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز ۹ ذی الحجه طی سه مرحله پس از وقوف در ایستگاه نیت واقع در مزدلفه وارد منا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در مرحله بعد و درشب عید قربان ۲۱ هزار و ۳۹۵ زائر به مزدلفه یا مشعر الحرام منتقل می‌شوند.

نوفرستی با اشاره به اینکه صبح روز ۱۰ ذی الحجه حدود ۲۰ هزار زائر از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد تا پل «وادی محسر» را پیاده روی می‌کنند، گفت: این زائران به هنگام طلوع آفتاب از «وادی محسر» عبور کرده و وارد منا می‌شوند.

او افزود: ما بقی زائران که پیش بینی می‌کنیم ۹۴۰ زائر باشند به وسیله ۲۰ دستگاه اتوبوس به منا منتقل خواهند شد.

مدیر نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه درباره بازگشت حجاج از منا به مکه گفت: بازگشت حجاج از منا به مکه در ۲ مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول ۹ هزار و ۴۰۰ زائر با ۸۰ دستگاه اتوبوس از ساعت ۲۴ روز یازدهم ذی الحجه و در ۲ نوبت از منا به محل اسکان خود در مکه منتقل می‌شوند. در مرحله دوم نیز حدود ۸ هزار زائر با ۱۷۰ دستگاه اتوبوس از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر روز ۱۲ ذی الحجه به مکه مکرمه منتقل خواهند شد.

او گفت: مابقی زائرین، حجاجی هستند که طبق نوبت بندی باید بعدازظهر رمی جمرات را انجام دهند و پس از رمی جمرات بصورت پیاده به هتل‌های خود که نزدیک به منطقه منا است باز گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت مکه مکرمه دستگاه اتوبوس هزار زائر ذی الحجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان حج و زیارت، سهمیه حج تمتع ایران در سال ۱۴۰۳ پیش‌تر از سوی رئیس سازمان حج و زیارت بیش از ۸۷ هزار نفر اعلام شده بود، که به گفته سیدعباس حسینی، از این سهمیه حدود ۸۳ هزار نفر، زائر هستند و مابقی عوامل خدماتی حج به شمار می‌آیند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به تازگی اعلام کرده که سرانه روحانیون و خادمان حج کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ قطعی ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

حسینی همچنین گفت: اقدامات لازم برای صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم روند دریافت ویزای زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

سیدعلی مرعشی ـ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ نیز در این شورا از روند معاینات زائران حج پیش ‌رو گزارش داد و گفت: استطاعت (جسمی) ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شده‌اند.

اعزام کاروان‌های حج تمتع طبق اعلام سازمان هواپیمایی قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود. اعزام این کاروان‌ها تا ۱۸ خردادماه ادامه دارد و پس از آن عملیات برگشت زائران به کشور آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی