Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی در رابطه با ناراضی بودن خودروسازان از قیمت تولیداتشان و اینکه این روند برای آنها زیان‌ده است، گفت: یکی از بحث های مطرح توسط خودروسازان موضوع ضرردهی این شرکت هاست که مخصوصا از سوی ایران خودرو و سایپا مطرح می شود. این شرکت ها به جای اینکه بیایند عواملی که باعث ضرردهی آنها شده را بررسی کرده و برطرف کنند، دوباره می خواهند بحث گرانی خودرو را دوباره مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود شرکت های زاید و دستمزدهای نجومی برای خودروسازان هزینه ایجاد می کند

وی با اشاره به اینکه خودروسازان با گران کردن خودرو همیشه سعی کرده اند که هم مصرف کننده را تحت فشار قرار دهند و هم اینکه بازار را نگران و مضطرب می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که می توانند بحث هزینه هایشان را به نوعی جبران کنند. الان ما شرکت هایی در داخل ایران خودرو و سایپا داریم که لازم نبوده و زاید هستند و فایده ای ندارند و باید این شرکت ها جمع شوند، ولی متاسفانه این شرکت ها حذف نمی  شوند و خود این شرکت های زاید برای خودروسازان هزینه ایجاد می کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث پرداخت دستمزدهای نجومی است که در داخل خودروسازان از جمله ایران خودرو و سایپا وجود دارد و بر این اساس برخی افراد حقوق نجومی می گیرند ولی شاید تخصصشان در این حد نبوده و افرادی در حد معمولی باشند که حقوق های بالایی می گیرند و این موضوع نیز به نوعی باعث افزایش هزینه های خودروسازان می شود.

موسوی با بیان اینکه خودروسازان می توانند هزینه های خود را کاهش دهند، عنوان کرد: حتی در بعضی موارد در بحث نیروی انسانی ممکن است که این شرکت ها به نیرویی نیاز نداشته باشند ولی از آن استفاده می کنند و موارد مختلف را می توان برشمرد که خودروسازان می توانند از آن طریق هزینه هایشان را کاهش داده و جلوی ضرور و زیان خودروسازی شان را بگیرند.

وی یادآور شد: بارها گفته ام که مافیا پشت قضیه خودروسازی است و حتی در بخش قطعه هایی که استفاده می کنند می توانند با شکستن انحصار قطعه سازی آن را رقابتی کنند و قیمت را پایین بیاورند، اما این کار را نمی کنند و قطعه را با افزایش چندباره در خودرو به کار می گیرند که این موضوع نیز باعث افزایش هزینه های آنها می شود. بنابراین اگر واقعا مافیا بگذارد خودروسازان در سیستم مدیریتی، بکارگیری نیروها و کنترل دستمزدهایشان می توانند صرفه جویی بسیاری ایجاد و کنند و هزینه هایشان را پایین بیاورند تا به نوعی ضرردهی خود را کاهش داده و این صنعت را از حالت ضرردهی خارج کرده و به دنبال بهانه افزایش قیمت ها نباشند.

تاوان کم کاری، بی تجربگی و مافیا در خودروسازی را مصرف کننده می پردازد

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر مافیا با همین شرایط در خودروسازی ادامه یابد حتی اگر خودروسازان قیمتشان را هم افزایش دهند باز هم ضررده خواهند بود و این مصرف کننده است که تاوان کم کاری، بی تجربگی، بی تدبیری، مافیا و انحصار خودروسازی در ایران را خواهد پرداخت.

موسوی در رابطه با موضوع کیفیت خودروهای داخلی بیان کرد: کیفیت خودروها با امنیت و سلامت مردم سروکار دارد و یکی از نکات بسیار حساس و مهم است، بنابراین از نهادهای بازرسی و نظارتی دعوت می کنم که در بحث کیفیت خودرو به جدّ ورود پیدا کنند و ترک فعل هایی که در این  راستا انجام می گیرد و تخلفاتی که خودروسازان انجام می دهند را پیگیری کنند.

وی افزود: در این رابطه حتی قطعه سازان نیز مقصر هستند که علت آن نیز همان انحصار است چراکه وقتی انحصاری در تولید قطعه وجود داشته و خودروساز نیز نیاز دارد، قطعه ساز طبق میل خودش و به هر کیفیتی قطعه را برای خودروساز تامین می کند. با توجه به اینکه خودروساز محصول خود را پیش فروش کرده و نیاز دارد که حتما خودرو را تامین کند و به دست مصرف کننده برساند، آنجاست که دیگر کیفیت ایمنی خودرو فدا می شود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در پایان تاکید کرد: به عنوان نمایندگان مردم و عضو کمیسیون صنایع و معادن و عضو هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو دعوت می کنم که سازمان های نظارتی به جد به این موضوع ورود کنند و جلوی مافیا و مخصوصا کاهش کیفیت خودرو را بگیرند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: خودروسازان مافیا کیفیت خودرو شرکت ها مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عمر موتور خودرو و کاهش چشمگیر گاز مصرفی تاسیسات با محصول ضدرسوب ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  ماده ایمن ساز ضدرسوب و ضدخوردگی به عنوان یک محصول دانش‌بنیان ایرانی به ادعای شرکت سازنده، راه حلی دائمی برای از بین بردن رسوب و زنگار فعلی موجود در آب، بدون نیاز به تخلیه است.

کاهش هزینه تعمیرات، افزایش راندمان و بهره وری موتور انواع خودرو، حفظ سلامت قطعات تأسیسات، حذف اسیدشویی و کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه سوخت و انرژی در تأسیسات از جمله فواید این محصول عنوان شده است.

عبدالحمید مصدق، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در زمینه پتروشیمی درباره محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: محصول ضد رسوب و ضدخوردگیدر سال ۱۳۸۸ ثبت اختراع شده و در حال حاضر برای بومی‌سازی آن در سطح کشور تلاش می‌کنیم، عاملی استراتژیک و مهم است. عدم وجود این ماده سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: نمونه‌ای از این خرابی‌ها را می‌توان در سوراخ شدن رادیاتور و مخلوط شدن آب و روغن در پکیج‌های خانگی و خودرو‌ها مشاهده کرد. عدم استفاده از این ماده علاوه بر ایجاد هزینه‌های ملی هنگفت، باعث آلودگی محیط زیست نیز می‌شود.

مصدق گفت: استفاده از این قبیل محصولات در کشور‌های پیشرفته جهان اجباری است و به هر موسسه، شرکت و شخصی که سعی کند هزینه خوردگی، زنگ و رسوب را کاهش دهد، سوبسید و کمک‌های فراوانی تعلق می‌گیرد.

وی در همین راستا افزود: برای مثال، درصدی از هزینه‌های صرفه‌جویی شده به خود شرکت‌ها بازگردانده می‌شود تا از بروز چنین هزینه‌های ملی جلوگیری شود. این آگاهی در سطح ملی در کشور ما ایجاد نشده و سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ضرر به صنعت، خودرو‌ها و... وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: تصور کنید شهرداری صد‌ها کامیون برای جمع‌آوری پسماند‌ها دارد. اگر فقط یک بار از محصول ما به آب رادیاتور این کامیون‌ها اضافه شود، موتور آنها از لحاظ آسیب‌های ناشی از رسوب تا ۱۰ سال به تعمیرات نیاز نخواهند داشت و از هزینه‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود. یا فرض کنید آمبولانس‌ها حین حمل بیمار دچار نقص فنی موتور یا قاطی شدن آب و روغن می‌شوند. دلیل این اتفاق عدم استفاده از این محصول و عدم آگاهی در سطح کشور از مزایای آن است.

وی تاکید کرد: متاسفانه خودروسازان، لوازم یدکی‌ها و تعمیرگاه‌ها به دلیل سودجویی یا ناآگاهی حرکتی برای استفاده از این محصول نمی‌کنند. عدم استفاده از این ماده سبب افزایش هزینه‌ها، رسوب و جرم‌گیری در پکیج‌های خانه و بویلر کارخانه‌ها، افزایش مصرف گاز، گرفتگی و رسوب در مدار‌های ماشین‌ها و... می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درخصوص مزیت‌های تولید چنین ضدیخ‌هایی توضیح داد: اسیدی کردن ماشین‌ها به دلیل عدم استفاده از محصول ما نیز به مرور زمان باعث گرفتگی و رسوب در مدار‌ها شده و آبی که از خودرو خارج می‌شود قهوه‌ای رنگ و رسوب‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: این آب آلوده پس از بخار شدن، ریزگردها، یون سدیم و... را در هوا معلق می‌کند و توسط نایژک‌ها وارد خون می‌شود. هر کدام از این موارد می‌تواند باعث سرطان و به خطر افتادن سلامتی انسان‌ها شود.

مصدق با ابراز تاسف از سودجویی برخی از اصناف که تا به امروز مانع از تاثیرگذاری این محصول شده اند گفت: این محصول در حال حاضر در بخش قلیلی از مردم و تأسیسات جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، زیرا مردم به اثربخشی آن یقین دارند. استفاده از این محصول در خودرو‌ها معجزه می‌کند و عملکرد آنها را به طور چشمگیری بالا می‌برد.

وی افزود: به طوری که با یک بار استفاده، خودرو و دستگاه جوان می‌شوند و مصرف گاز تا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

 مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره ضرورت حمایت از محصولات دانش‌بنیان گفت: درحال حاضر، نیاز به حمایت و توجه مسئولان داریم. ما از سال ۱۳۷۵ برای خدمت به مردم این راه را انتخاب کرده‌ایم و علاوه بر این محصول، محصولات جهانی دیگر نیز تولید کرده‌ایم.

وی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگترین دستاورد مجموعه ما، کسب اعتماد ملی در استفاده از محصول تأسیساتی، خودرویی و نیروگاهی شرکت است.

مصدق ادامه داد: این اعتماد به حدی است که هم اکنون صنایع بزرگ کشور مانند صنایع دفاع، برخی بیمارستان‌ها، هتل‌ها، شرکت نفت و شهرداری‌ها به ما اعتماد می‌کنند و با پرداخت پیش‌پرداخت، جنس را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: تا به امروز تمام ارگان‌هایی که از این محصول استفاده کرده‌اند از جمله بزرگترین ارگان حمل و نقل ایران، رضایت کامل از آن داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا اعلام شد
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • افزایش عمر موتور خودرو و کاهش چشمگیر گاز مصرفی تاسیسات با محصول ضدرسوب ایرانی
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی