Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری است که علاوه بر تب شدید می تواند باعث کبودی یا خونریزی شدید بینی در اثر بروز اختلالات انعقادی شود و بر همین اساس با عنوان تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (Crimean Congo haemorrhagic fever) از آن یاد می شود گفت: این بیماری در دام ممکن است فاقد علامت باشد ولی در انسان ممکن منجر به مرگ آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا درخصوص زمان ابتدایی شناسایی این بیماری در سطح جهان افزود: این بیماری برای اولین بار در منطقه کریمه کشف شد و پس از آن طبق بررسی کارشناسان مشخص شد منبع اصلی آن در منطقه کنگو است و امروزه آثار این بیماری در اغلب نقاط دنیا مشاهده می شود، عامل اصلی ابتلا به این بیماری، یک ویروس به شدت واگیردار است که اغلب توسط کنه منتقل می شود.

وی گفت: تب کریمه کنگو در واقع یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان است و آثاری از ابتلا به تب کریمه کنگو در دام یا سگ مشاهده شده است که می تواند باعث انتقال سریع تر این بیماری به انسان در اثر تماس با گوشت آلوده یا حیوانات دیگر شود.

کرد در ادامه به برخی از راه های پیشگیری از این بیماری اشاره نمود و افزود: مردم باید توجه داشته باشند که ذبح حیوانات را در کشتارگاه انجام دهند و از گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی استفاده نمایند. توصیه میشود به مدت 24 ساعت لاشه گوسفند پس از ذبح در یخچال نگهداری شده و سپس با پوشیدن دستکش آن را قطعه قطعه کرده و مورد مصرف قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد: هنگام تماس با دام یا فرآورده های آن مانند گوشت خون و ترشحات، پوست، جگر ، دل، قلوه ، کله پاچه از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، لباس کار و چکمه استفاده شود و  درصورت مشاهده کنه بر روی بدن دام و یا انسان از از جدا کردن مستقیم کنه با دست خودداری نماییم

کرد بیان داشت: خریدگوشت از قصابی های مجاز دارای شرایط بهداشتی و مهمور به مهر دامپزشکی باید صورت پذیرد و همچنین از مصرف جگر و گوشت دام بصورت خام یا نیم پز پرهیز نماییم

به گفته رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران علائم اولیه این بیماری در فرد شامل سردرد، سرگیجه، تب شدید، درد مفاصل،  اسهال، استفراغ، گلو درد، وجود لکه‌های قرمز رنگ در گلو یا سقف دهان می باشد  و لازم است در صورت مشاهده چنین علائمی سریعا فرد به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور