Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:55:13 GMT

اخبار کوتاه قرآنی و فرهنگی از آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۷۸۰

اخبار کوتاه قرآنی و فرهنگی از آذربایجان‌غربی

به گزارش ایرنا، در قالب چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان غربی، ۲۰ نفر از نخبگان قرآنی در مسابقات شهرستان ماکو و ۱۸۵ نفر در مسابقات خوی با هم رقابت کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات مربوط به این شهرستان با حضور شرکت کنندگان از ۲ شهرستان ماکو و چالدران در مسجد ولی‌عصر(عج) و در رشته‌های تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمد محمدنژاد افزود: افراد برتر این مرحله به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی هم در این خصوص اظهار کرد: رقابت های مربوط به این شهرستان هم طی ۲ روز در آستان امامزاده سید بهلول خوی برگزار شد و ۱۸۵ نفر از علاقه مندان با هم رقابت کردند.

جبرییل ابراهیم پور اضافه کرد: این مسابقات در چهار گروه سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از شهرستان های خوی ، سلماس ، شوط ، چایپاره و پلدشت در ۲ بخش خواهران و براداران با هم رقابت کردند.

وی گفت: مسابقات مربوط به این شهرستان نیز در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، تحقیق و تفسیر قرآن کریم و اذان برگزار شد.

وی افزود: سه نفر برتر هررشته از این مسابقات به مرحله استانی راه می یابند.

مسابقات دیگر شهرستان های آذربایجان غربی هم روزهای ۲۱ تا ۲۴ تیرماه جاری در مهاباد و ارومیه برگزار می شود.

برندگان مرحله شهرستانی پس از بررسی های داوری اعلام می شود.

آیین شیرخوارگان حسینی، ۱۴ مرداد در آذربایجان غربی برگزار می شود

مسوول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در آذربایجان غربی نیز در جلسه هماهنگی مربوط به مراسم شیرخوارگان حسینی در ارومیه گفت: این مراسم روز ۱۴ مرداد مصادف با هفتم ماه محرم همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

امیر شجاع زاده افزود: قرار است در ۷۵ نقطه آذربایجان غربی و ۳۷ نقطه ارومیه این مراسم برگزار شود.

وی اظهار کرد: برای این مراسم نیز هفت هزار لباس نوزادی متبرک به نام مقدس حضرت علی اصغر (ع) برای توزیع بین شیرخوارگان حسینی آماده شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی خوی چالدران ارومیه ماکو قرآن کریم قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی خوی چالدران آذربایجان غربی خوی چالدران ارومیه ماکو قرآن کریم قرآن آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور

‍به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مجمع عمومی انتخابات انجمن خوشنویسان شهرستان نیشابور در محل نگارخانه کمال الملک این شهر برگزار شد.

در پایان برگزاری این مجمع و بارای اعضا علی دربهشتی ، احسان شورورزی ، مجید شایان، اعظم حمیدی ، رضا رحمانزاده و محمد سادات شرفی  به عنوان اعضای شورای انجمن خوشنویسان نیشابور انتخاب شدند.

همچنین  علی دربهشتی  و حسن نقیبی  بعنوان نمایندگان مجمع عمومی در کشور و علی نیرآبادی  بعنوان بازرس انتخاب شدند.

دستگیری سارقان لوازم و قطعات داخل خودرو در نیشابور

 فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات داخل خودرو در سطح شهر نیشابور ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ طالقانی در تحقیقات و بررسی‌های میدانی متوجه شدند کلیه سرقت‌ها به صورت تیمی و با شیوه و شگرد یکسان می‌باشد.

سرهنگ حسبن احمدی افزود:ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی و با اشراف اطلاعاتی هر ۳ متهم دارای سابقه سرقت را شناسایی کردند که پس از هماهنگی‌های قضایی، متهمان در عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند.

کنگره منطقه‌ای شعر توس تا نیشابور همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: کنگره شعر توس تا نیشابور به صورت منطقه‌ای ویژه شاعران خراسان بزرگ همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد افتتاح و در نیشابور با بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

علیرضا سیدابدی افزود: این کنگره در دو بخش آزاد و در همه قالب‌های شعری و نیز بخش ویژه با دو موضوع حماسی (قهرمانان ملی) و سلسلة الذهب (به مناسبت دهه کرامت) برگزار می‌شود.

وی گفت: آخرین مهلت ارسال اثر به کنگره شعر منطقه‌ای «توس تا نیشابور» ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ است و اولویت انتخاب برگزیده گان با آثاری خواهد بود که در جشنواره‌ها و مسابقات دیگر شرکت نکرده باشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۱۰ اثر خود را در قالب ورد به همراه نام و نام خانوادگی، نشانی، شماره تماس به نشانی @Toos_neyshaboor در پیام‌رسان ایتا ارسال کند.

 تشکیل کارگروه‌های مختلف ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیشابور

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابور جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیشابور گفت: یکی از این کارگروه‌ها کارگروه عفاف و عجاب و با مسئولیت معاونت استاندار و فرماندار نیشابور است که به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیمات لازم اتخاذ و اجرایی می‌شود.

سید علی اکبر حسینی گفت: با تشکیل کارگرو‌ها اقدامات بسیاری در خصوص آسیب‌های اجتماعی و مقوله‌های عفاف وحجاب صورت گرفته که امید واریم با همکاری مردم ، فرهنگ دوست، ولایت مدار و شهید پرور نیشابور گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور