Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن بابایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حرکت کاروان‌های شادی از  مساجد، میدان‌های اصلی شهر و بقاع متبرکه شروع می‌شود و در  دیگر نقاط شهر به نورافشانی و اجرای برنامه‌های شاد می‌پردازند.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین استان اصفهان با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت فاصله بین عید قربان و عید غدیر است گفت: درمجموع برنامه‌های این دهه در استان  از روز عرفه با آذین‌بندی معابر عمومی، ادارات، منازل و مجتمع‌های مسکونی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مراسم دعای عرفه هم‌زمان در گلزار شهدا، مساجد و بقاع متبرکه شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد که در شهر اصفهان مراسم شاخصی در گلستان شهدا برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام بابایی، برپایی نماز عید قربان در شهرستان‌های مختلف استان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به‌ویژه شهدای سادات، ،برگزاری یادواره شهدای سادات، تجلیل از سادات و اهدای شال سبز به آن‌ها در میعادگاه‌های نماز جمعه، دیدار مسوولان با ائمه جمعه را ازجمله برنامه‌های این دهه در استان برشمرد.

وی یادآور شد: همچنین نصب پرچم بر خودروهای عمومی، اداری و شخصی، قرائت زیارت جامعه کبیر و زیارت امین‌الله در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن ولادت امام هادی (ع)و تبیین سیره این امام همام، برگزاری ایستگاه صلواتی و ترویج نماز و اعمال ویژه روز غدیر  از دیگر برنامه‌های این ایام در استان است.

وی خاطرنشان کرد: شب عید غدیر جشن‌های غدیر در میدان‌ها ، بوستان‌های شهری و  مساجد استان اصفهان و در  روز عید غدیر هم اجتماع غدیریون در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین استان اصفهان افزود: در روز عید غدیر دیدار اقشار مردم با ائمه جمعه و تجدید میثاق با ولایت، برپایی سفره‌های اطعام علوی در مساجد و بقاع متبرکه، پخت و توزیع اطعام علوی بین ایتام، نیازمندان و رهگذاران جاده‌ای و اهدای عیدی به نیازمندان، ایتام و کودکان انجام می‌شود.

وی  افزود: در روز ۲۰ تیر نیز که به‌عنوان (روز ولایت، ضامن تحقق گام دوم انقلاب) نام‌گذاری شده  جلساتی به‌منظور تبیین نقش ولایت در اقتدار نظام اسلامی، نقش ولایت در استحکام ساختار درونی و اقتدار بین‌المللی نظام، نقش غدیر و ولایت در ایجاد تمدن نوین اسلامی، تبیین عفاف و حجاب از منظر امیرالمؤمنین (ع) و تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی برپا می‌شود.

در دیگر روزهای این دهه نیز همایش‌ها و جلساتی به‌منظور تبیین نسبت غدیر و مهدویت، تبیین مهدویت در خطبه غدیر، تبیین نقش انتظار در تحقق اهداف مقدس غدیر، نقش مردم‌سالاری دینی در اسلام»، تبیین وظایف متقابل حاکمیت و مردم از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع)، تبیین ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر،اهمیت و ضرورت وحدت ملی و نقش اعتقادات دینی و مذهبی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تقارن هفته عفاف و حجاب از ۲۱ تیر با دهه امامت و ولایت گفت: به این مناسبت نمایشگاه "عفاف و حجاب، زیست عفیفانه" در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابایی، برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی هنری به ویژه مسابقه بزرگ چشمه جوشان عفاف را  ازجمله برنامه های هفته عفاف و حجاب در استان برشمرد.

وی یادآور شد: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی در این استان به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اولویت ما در برگزاری برنامه‌ها حفظ سلامتی مردم است.

 عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها عید سعید قربان عید سعید غدیرخم اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان عید سعید غدیرخم اصفهان عید سعید قربان عید سعید غدیرخم اصفهان دهه امامت و ولایت برگزار می شود بقاع متبرکه عفاف و حجاب عید قربان برنامه ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه ۳۱  فروردین ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه؛  حجت الاسلام فیاضی  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز
  • تصاویری از فرودگاه اصفهان و رفع محدودیت‌‎های پرواز
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند