Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر فرانسه در واکنش به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور که از آغاز موج هفتم کرونا خبر می‌دهد، مردم را به استفاده از ماسک دعوت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از «الیزابت بورن» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون «ت. اف۱»، از مردم کشورش خواست در فضاهای بسته و پرجمعیت و به‌ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی حتما ماسک بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اطمینان داد که قرار نیست تدابیر اجباری در این زمینه اتخاذ شود چرا که مردم امروز اهمیت مساله را درک کرده اند.

بورن با بیان اینکه «همه‌گیری بازگشته است»، افراد مسن و آسیب‌پذیر را به تزریق واکسن یادآور دوم دعوت کرد.

در روزهای اخیر ابتلای بیش از ۲۰۰ هزار فرانسوی به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت، آغاز موج هفتم کرونا را در فرانسه نشان داد که وزیر بهداشت جدید این کشور نیز آن را تایید کرد. دیروز تعداد ابتلا در ۲۴ ساعت، ۱۵۴ هزار و ۶۱۵ مورد اعلام شد.  

دیروز رئیس انجمن پزشکان اورژانس فرانسه سیاست دولت امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر پایان دادن به قانون اجباری استفاده از ماسک در شبکه حمل و نقل را یک اشتباه دانست.

پاتریک پِلو اظهار داشت: این تصمیم در لحظه خوشحالی اولویه وران وزیر سابق بهداشت در جریان کارزارهای انتخابات پارلمانی گرفته شد و باید استفاده از ماسک بار دیگر در شبکه حمل و نقل اجباری شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، ماسک ، فرانسه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!