Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان تختشی گفت: سواحل مکران با داشتن قابلیت های فراوان و موقعیت جغرافیایی ویژه از اهمیت بالای استراتژیکی برای ایران برخوردار است به گونه ای که از آن به عنوان گنج نهفته یاد شده و رهبر معظم انقلاب بر توسعه آن تاکید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلیمان تختشی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو باخبرنگار عصرهامون در خصوص پروژه توسعه سواحل مکران بیان کرد:همانطورکه طبق پیش بینی ها معلوم بود شایعات زیادی برای این پروژه در فضای مجازی درست شد تا قطار توسعه این سواحل را از ریل خارج کند و در پیشبرد این پروژ وقفه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان اینکه توسعه سواحل مکران موجب نگرانی معاندین شده است،تصریح کرد: یکی ازدروغ های که درفضای مجازی در خصوص این پروژه مطرح شد جانمایی حدود ۱۰ میلیون نفرافراد غیر بومی در سواحل مکران است که اهل فن به خوبی می دانند این حرف دروغی بیش نیست، چراکه طبق گفته رئیس دبیرخانه ملی شورای توسعه سواحل مکران در صورت توسعه این سواحل از میناب تا دشتیاری با توجه به زیر ساخت های منطقه نهایتا بین ۲.۵ تا سه میلیون نفر را می تواند پوشش دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه سواحل مکران دریچه اتصال کشور به آب های آزاد است،خاطرنشان کرد: درصورت توسعه زیرساخت ها در سواحل مکران به خصوص بندر چابهار شاهد این خواهیم بود حجم صادرات تولیدات و واردات محصولات موردنیاز کشور چندین برابر حالت فعلی خواهد شد که این یعنی افزایش تراز اقتصادی کشور که قطعا تاثیرش در زندگی مردم منطقه حس خواهد شد.

تختشی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران در چند بخش دنبال می شود،تصریح کرد: اولین بخش که زیرساخت اصلی این پروژه است، تامین وانتقال آب، ساخت راه آهن و توسعه بنادر تجاری و اسکله های صیادی است که بعد از تکمیل آنها جذب سرمایه گذار از دیگر اولویت های اصلی در راستای توسعه سواحل مکران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت تحقق کامل پروژه توسعه سواحل مکران،مردم بومی منطقه از زیرساخت ها و امکانات بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: زمانی که پروژه های تسویه وانتقال آب در سطح بالاتر به بهره برداری برسد قطعا دیگر در این منطقه مشکل کمبود آب وجود نخواهد داشت همچنین زمانی که سرمایه گذاران در منطقه حضور پیدا کنند به خودی خود فرصت شغلی برای مردم منطقه نیز فراهم خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به فعالیت صنعت پتروشیمی و فولاد در شهرستان چابهار، خاطر نشان کرد: با توجه به پروژه انتقال گاز به بندر چابهار و توسعه زیر ساخت ها در آینده نزدیک این شهر و سواحل مکران به قطب صنعت و تجارت و حتی گردشگری کشور و منطقه تبدیل خواهد شد چرا که این بندر نقش بسزایی در تجارت دیگرکشورهای منطقه نیز با کشور های اروپایی وحتی آسیای میانه را دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه سواحل مکران سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه هر تهدیدی با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود گفت: امروز میان نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی خوبی ایجاد شده که قدرت بازدارندگی بی‌بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سرتیپ حمزه بیدادی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان صبحگاه لشکر ۹۲ زرهی اهواز اظهار کرد: در پیام تاریخی که امام (ره) صادر کردند ایشان تاکید زیادی داشتند که ارتش باید پشتوانه مردمی داشته باشد، اگر هر ارتش یا هر سرباز پشتوانه مردمی داشته باشد می‌تواند کارایی ده و بلکه صد سرباز را داشته باشد؛ این موضوع را در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن به وضوح دیدیم.

وی افزود: امروز بین نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی بسیار خوبی ایجاد شده که یک قدرت بازدارندگی بی بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است، نمونه این اصل در طول دوران دفاع مقدس به وضوح مشخص شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه پیوند میان نیروهای مسلح و دولتمردان و ملت شریف ایران به رهبری فرمانده معظم کل قوا، ایجاد شده و یک امنیت پایدار و با ثبات را در جمهوری اسلامی رقم زده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی وفاداری خود را در میدان آتش و خون از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرد.

امیر سرتیپ بیدادی تصریح کرد: امروز ما به کشور و قدرتی تبدیل شده‌ایم که ابرقدرت‌های سابق اذعان می‌کنند که اگر دست ما در دست ایران باشد پیروز خواهیم شد، امیدوارم این اقتدار و افتخار تداوم داشته باشد و شاهد این باشیم که قدم‌های آخر را محکم برداریم، هرچه زودتر به قله اقتدار و افتخار برسیم و جایگاه واقعی خود را در دنیای امروز ترسیم کنیم.

سرتیپ بیدادی تاکید کرد: امروز آمریکا و همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران اسلامی کشوری مقتدر است؛ هیچ تعارفی ندارد و هرکجا تهدید شود یا مورد تعرض قرار گیرد، به صورت کوبنده و قاطع پاسخ خواهد داد که این در سایه فرماندهی رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است.

کد خبر 745432

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی