Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@04:28:11 GMT

توافق بر سر تثبیت آتش‌بس یمن به مناسبت عیدقربان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۹۹۵

توافق بر سر تثبیت آتش‌بس یمن به مناسبت عیدقربان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل اعلام کرد که هیئت‌های دولت مستعفی و دولت نجات ملی یمن  در نشست کمیته هماهنگی نظامی در امان، پایتخت اردن، موافقت کرده‌اند که به مناسبت عید سعید قربان، آتش بس را ادامه دهند.

دفتر «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در رویترز منتشر شد، عصر روز چهارشنبه (دیروز، ۶ ژوئیه) اعلام کرد که طرفین یمنی طی نشست در امان بر تشکیل یک اتاق هماهنگی مشترک در زمانی مناسب، برای آرام‌سازی فضا و مهار هرگونه تشدید احتمالی تنش و درگیری‌های نظامی برای تضمین آتش‌بس انسانی در یمن توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرستاده سازمان ملل به یمن، همچنین اعلام کرد: موفقیت این آتش‌بس در نهایت متکی به اعتمادسازی است و اکنون فرصتی برای تقویت پایبندی به آتش بس در ایام عید وجود دارد. سازمان ملل امیدوار است با استحکام آتش بس، روند متزلزل صلح را احیا کند تا به یک راه حل سیاسی جامع برای درگیری طولانی در یمن دست یابد.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد. همزمان دو دور مذاکرات در اردن نیز میان دولت صنعاء و دولت وابسته به ریاض به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز صورت گرفت.

مقامات نظامی اعلام کردند که در طول دوره آتش‌بس نخست، هفت غیرنظامی و ۲۰ نظامی کشته شدند و دست‌کن ۱۰۰ غیرنظامی و ۵۰ نظامی زخمی شدند.

روز گذشته، شورای عالی سیاسی یمن در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، در اقدامی یکجانبه بازگشایی جاده «الخمسین-الستین» در تعز را اعلام کرد.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است که بازگشایی این جاده، پس از مشورت با کمیته نظامی ملی که تلاش‌های زیادی برای بازگشایی جاده‌ها در تعز و تعدادی از استان‌ها انجام می‌دهد، صورت گرفت.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین شبه‌نظامیان در تعز را مسئول کارشکنی در بازگشایی این جاده و هر گونه تجاوزات علیه مسافران در آن و پیآمدهای آن دانست.

بازگشایی مسیرهای تردد در استان تعز، از جمله شرط‌های توافق آتش‌بس در یمن است که اخیرا تحت نظارت سازمان ملل متحد اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عید قربان آتش بس در یمن نماینده سازمان ملل در یمن سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبالیست‌های فولاد حضور خود در لیگ برتر را تثبیت کردند

ایسنا/هرمزگان بسکتبالیست‌های فولاد هرمزگان با برتری مقابل حریف در دو مرحله پلی‌آف حضور خود در لیگ برتر را تثبیت کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، دیدار دوم مرحله پلی‌آف لیگ برتر در سالن فجر بندرعباس برگزار شد.

در این دیدار فولاد هرمزگان به دیدار مس رفسجان رفت و در پایان توانست با نتیجه ۱۰۵ بر ۶۶ مقابل تیم حریف به برتری برسد.

فولاد در دیدار نخست هم تیم حریف را با نتیجه ۷۸ بر ۶۹ شکست داده بود.

درحال حاضر فولاد با ۲۷ امتیاز، ۵ برد و ۱۷ باخت در رده یازدهم جدول قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر حمل‌ونقل اسرائیل دستور بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • بسکتبالیست‌های فولاد حضور خود در لیگ برتر را تثبیت کردند
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • پیام بسیج سازمان منابع طبیعی به مناسبت عملیات وعده صادق
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • پیام تبریک سازمان اوقاف به مناسبت حمله به اهداف رژیم صهیونیستی
  • بازگشایی حریم هوایی لبنان، اردن و سرزمین‌های اشغالی پس از پاسخ ایران
  • مرمت و تثبیت کاشی‌کاری صحن اصلی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام می‌شود