Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا،با اشاره به افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم بیان داشت: دولت آیت الله رییسی  توانست در شرایطی مشابه با دولت قبل با اجرای دقیق سیاست‌های دیپلماسی اقتصادی، صادرات نفتی و غیرنفتی را افزایش داده ، بخشی از دارایی‌های کشور را آزاد کرد و از این طریق میزان درآمدهای ارزی خود را بالا برد و از این محل علاوه بر کنترل تورم، از خلق پول نیز جلوگیری کند و کسری بودجه را نیز کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس اظهار داشت: رییس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی مستقیم با مردم اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت کرده است که این موضوع می‌تواند اقدام مهمی برای مهار تورم در کشور و توسعه اقتصاد باشد.

در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دیپلماسی اقتصادی یکی از ابزارهای مهم پیشبرد اهداف بلندمدت رشد و توسعه اقتصادی کشور است که بعد از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا و ظهور تبعات اقتصادی ناشی از آن در کشور اهمیت پیدا کرد.

نماینده مردم لاهیجان اضافه کرد: نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دیپلماسی اقتصادی و تعامل با همسایگان در اولویت کاری کابینه آیت الله رییسی بوده است و با تلاش دستگاه دیپلماسی در رفع موانع تجارت با همسایگان رشد قابل توجهی در میزان صادرات رخ داده است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها  بیان داشت: براساس آمارهای ارائه شده از سوی دولت، میزان صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه از  ۸ ماهه شهریور ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱،رشد قابل توجه بیش از ۵۰ درصدی داشته است، که این امر موفقیت بزرگی برای دولت سیزدهم و ایران اسلامی در شرایط تحریمی است.

فرخی میکال با اشاره به عضویت ایران در شانگ‌های گفت: نخستین گام دولت، حضور در سازمان همکاری‌های شانگهای بود که تقویت و توسعه تعاملات در این سازمان ها می تواند در خنثی سازی تحریم ها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی  برای رفع مشکلات معیشتی مردم در تمام مذاکرات بر توسعه روابط تجاری تاکید دارد بیان داشت: توسعه روابط تجاری منطقه‌ای جزو اولویت‌های دولت است و همین عامل می تواندچشم انداز مثبتی برای آینده اقتصاد ایران ترسیم کند.

برچسب‌ها دولت ایران دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت ایران دولت سیزدهم دولت ایران دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، شامگاه دوشنبه در دیدار حجت‌الاسلام حاجی علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اعضای شورای تأمین استان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت سیزدهم، استان گلستان دومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: استان گلستان در زمره ۳ استان برتر از نظر رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی با وجود خشکسالی چندین ساله در استان قرار گرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه خوشبختانه قدر مطلق رشد استان بیش از ۸ درصد شده است، گفت: استان گلستان بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در جایگاه دومین استان امن در راستای سرمایه گذاری اعلام شده است.

وی یادآور شد: با رشد سرانه درآمدی مردم گلستان فاصله طبقاتی اقتصادی مردم کاهش یافته است.

زنگانه اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن ۴۷ درصد سکونت روستایی باید برای توسعه بر اساس محوریت روستا اقداماتی انجام شود که یکی از این اقدامات اجرای ۱۱۰ پروژه در قالب طرح تکام است.

وی افزود: بر اساس وعده دولت سیزدهم در خصوص اشتغال، استان گلستان دومین استان کشور در از نظر نرخ اشتغال قرار گرفته است.

استاندار گلستان گفت: با وجود موانع گوناگون در تحقق وعده‌های دولت در ۲ بار سفر به گلستان موفق به اجرای این مصوبات شده و در جایگاه دوم کشور از این منظر اعلام شده است.

وی ادامه داد: استان گلستان برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشور در سامانه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شد.

زنگانه اظهار کرد: با ثبت گذر از مرز تبادل یک‌میلیون تن از این پایانه مرزی دیپلماسی اقتصادی استان در جایگاهی جدید قرار گرفت.

کد خبر 6085956

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ