Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:49:37 GMT

روش‌های کلاهبرداری اینترنتی به بهانه عید قربان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۰۳۷۱

روش‌های کلاهبرداری اینترنتی به بهانه عید قربان

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان در خصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند خالی کردن حساب افراد به بهانه کمک به افراد بی بضاعت هشدار داد.

سرهنگ قدرت الوانی گفت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه هموطنان و با تحریک احساسات آنان و انتشار تصاویری از افراد بی‌بضاعت و بیماران نیازمند به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی افراد را به درگاه‌های بانکی فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نموده و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: در روش دیگر، افراد سودجو با سوءاستفاده از نام موسسات و سازمان‌های خیریه معتبر و از طریق فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست کمک‌های مالی برای کمک به نیازمندان می‌کنند و سپس پول‌ها را به حساب خود واریز و از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

الوانی به شهروندان توصیه کرد در مناسبت‌های مختلف اعم از عید قربان و عید فطر  برای پرداخت کمک‌های نقدی خود به افراد نیازمند از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت و صحت موسسه خیریه مطمئن شوند و از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی و از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

الوانی افزود: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای کمک‌های خیرخواهانه خود از طریق موسسات شناخته شده کشور که توسط رسانه‌ی ملی معرفی می‌شوند اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عید فطر ایسنا پلیس فتا خراسان جنوبی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از استرداد وجه و مسدودی حساب به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: به دنبال مراجعه شهروندان به صورت حضوری و غیرحضوری به پلیس فتا سیستان و بلوچستان مبنی بر کلاهبرداری‌های متعدد و متنوع  با موضوعات برداشت‌ها و دسترسی‌های غیرمجاز به حساب‌های بانکی و پرداخت بیعانه در سایت‌های آگهی محور و غیره، با سرعت عمل کارشناسان فنی در پلیس فتا استان مبلغ 10 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در حساب متهمین مسدود و در ادامه با دستورات قضائی به حساب شکات عودت وجه شد که در نهایت این امر موجب رضایتمندی مالباختگان شد.

وی افزود: سواد رسانه‌ای ارتباطی با مدرک دانشگاهی ندارد، شاید کاربری با سطح تحصیلی ابتدایی دارای سواد رسانه‌ای باشد که فردی با بالاترین مدرک دارای آن نیست پس نباید افراد به خود مغرور شده و تصور کنند مشکلات فضای سایبر فقط دیگران را تهدید می‌کند، فقط یک غفلت کوچک ممکن است تمامی داشته‌های مالی، اخلاقی، خانوادگی و حتی آبروی افراد را بر باد دهد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بیان اینکه مورد بزه قرار گرفتن کاربران از طریق لینک های جعلی از جمله جرایمی است که پلیس فتا در حال مقابله با آن می باشد گفت: مجرمان سایبری معمولا در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به ارسال لینک‌های جعلی برای کاربران کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

سرهنگ کیخا با تاکید بر اینکه هیچ وقت ازسرشماره شخصی پیام های ابلاغیه های قضائی، سهام عدالت و سایر موضوعات برای هموطنان ارسال نمی شود؛ گفت: کاربران در صورت دریافت پیام از سرشماره‌های شخصی با موضوعاتی از جمله ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت، ثبت شکایت در سامانه ثنا، قطع یارانه، مشاهده ابلاغیه های قضائی،حذف آگهی بازارهای آنلاین، مامور پست و سایر موضوعات بر روی لینک اعلامی همراه آن پیام کلیک نکنند و در صورت نیاز به راهنمایی با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری