Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:21:21 GMT

ماجرای گروه کر بزک کرده کمیته امداد چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۰۷۶۴

ماجرای گروه کر بزک کرده کمیته امداد چه بود؟

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه ایرنا آیت الله مهدوی کنی در خاطرات خود می‌گوید: سال ها پیش کمیته امداد با همکاری صدا و سیما برای جمع آوری اعانات از گروه کر دعوت کرده بود. من در مسجد ابوذر با بیانی تند به این کار اعتراض و در دانشگاه امام صادق(ع) نیز اعتراض خود را تکرار کردم. گویا در ماه رمضان بود، من گفتم ما از دیگران توقع داشتیم که این کارها را انجام دهند ولی از کمیته امداد توقع نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخر این چه کاری است که شما انجام دادید؟ بیست سال از انقلاب گذشته است. شما این همه قبل و بعد از انقلاب پول جمع کردید. ۱۴۰۰ سال است مسلمانان این همه کارهای خیر، این همه مساجد، مدارس، بیمارستان ها و راه ها ساختند، شما گروه کر راه می اندازید؟ شما چرا آیات قرآن را نمی خوانید؟ چرا حدیث نمی خوانید؟ چرا قول پیامبر(ص) را نقل نمی کنید؟ یعنی چه؟ پسرها و دخترهای مردم با لباس های کذایی و آرایش کرده بیایند آواز بخوانند؟! بعد مردم را جمع کنید پول بگیرید؟ گفتم من از برادران کمیته امداد تعجب می کنم که این کارها را انجام می دهند.

همان ایام بود که مقام معظم رهبری افطاری می دادند، ما آنجا بودیم، آقای خاتمی (رییس جمهور وقت) هم بودند، آقایان کمیته امداد و آقای عسکراولادی هم بودند. آقای خاتمی به خنده گفت: آقای مهدوی! خوب شد که بالاخره یک دفعه هم که شده این آقایان دوستانتان را نقد کردی. گفتم من همین طوری هستم. کاری ندارم این ها کمیته امدادی هستند یا دوم خردادی. من با کار نادرست از که باشد مخالفم. کاری به این ندارم که طرفدار چه کسی و از چه گروهی هستند.

شاهد گرفتن در و دیوار

یک روز آقای نیری (سرپرست وقت کمیته امداد) با شورای مرکزی کمیته امداد به دانشگاه امام صادق(ع) تشریف آوردند و از من گله کردند که شما خوب بود اگر می خواستید نصیحتی بکنید تلفن می زدید و به ما می گفتید. گفتم درست است، من این حرف را قبول دارم، اما اگر شما در یک اتاق دربسته این کار را کرده بودید من هم در اتاق دربسته به شما تذکر می دادم. اما شما در مجلس عمومی و از طریق صدا و سیما به این کار دست زدید و مردم را دعوت کردید. به اعتراف خودتان از ابتدای خیابان اوین و هتل اوین تا زندان اوین مردم صف کشیده بودند و ماشین ها برای شرکت در آن مجلس باشکوه آمده بودند. چگونه از من می خواهید که پنهانی و با تلفن با شما صحبت و بی سر و صدا اعتراض کنم. من در مسجد دانشگاه در حضور دانشجویان و اساتید و کارکنان با دلی آکنده از درد و رنج، گفتم ای در و دیوار مسجد و ای دانشجویان و همکاران مسلمان شاهد باشید که من وظیفه خود را انجام دادم. مگر ما انقلاب کردیم که منکرات و ناهنجاری های پیش از انقلاب را تکرار کنیم و به نام دین و انقلاب، همان کارها را انجام دهیم و برچسب اسلامی و انقلابی روی آن بگذاریم؟ جناب آقای نیری! مردم از ما می پرسند پس آن حساسیت ها و سخت گیری های پیش از انقلاب چه شد؟ آیا آن محرمات و منکرات، پس از انقلاب حلال شده؟ آیا آن منکرات اکنون تبدیل به معروف شده؟ من از امثال شما برادران مومن و متعهد و خدوم تعجب می کنم که شما چرا برای جمع آوری اعانه به سنت های غربی روی آورده و سنت های اسلامی را فراموش کرده اید. مگر شما نمی گویید ما تابع فقاهت و روحانیتیم؟ آیا این است معنای پیروی از روحانیت و ولایت فقیه؟

حق با مهدوی است

اتفاقا جناب آقای عسکراولادی در همان ایام خدمت مقام معظم رهبری رفته بودند و از ایشان سوال کرده بودند که نظر شما به اشکال و اعتراض آقای مهدوی چیست؟ آقا فرموده بودند من فعلا نمی خواهم درباره کار رادیو و تلویزیون چیزی بگویم ولی شما کمیته امدادی ها کار خوبی نکردید و من کار شما را تایید نمی کنم. در اینجا حق با آقای مهدوی کنی است.

بالاخره دوستان حرف مرا پذیرفتند و عذرخواهی کردند و من به حسن نیت آنها اعتقاد دارم و برای آنها دعا می کنم.

منبع: خاطرات آیت الله مهدوی کنی. مرکز اسناد انقلاب اسلامی. چاپ سوم.۱۳۹۶    

برچسب‌ها محمدرضا مهدوی کنی کمیته امداد امام خمینی سید محمد خاتمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا مهدوی کنی کمیته امداد امام خمینی سید محمد خاتمی محمدرضا مهدوی کنی کمیته امداد امام خمینی سید محمد خاتمی کمیته امداد مهدوی کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد

وام خوداشتغالی، کمک بلاعوض، قرض‌الحسنه و خدمات در حوزه مسکن، جهیزیه، لوازم ضروری زندگی و درمان از جمله درخواست‌های مردمی در میز خدمت ستادهای استانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان برپایی ستادهای ارتباطات مردمی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رییس جمهور به این استان در بهار ۱۴۰۳ برشمرد و  گفت: برپایی میزهای خدمت و ستاد پاسخگویی، اصلی‌ترین برنامه‌های سفرهای استانی رییس جمهور و گواه مردمی بودن دولت آیت‌الله رییسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد