Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم خالقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هزار و دویست و دهمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "امید عقیقی" بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان موسی بن جعفر شهرستان قوچان پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مردی ۵۵ ساله و بانوی ۳۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.

خالقی ادامه داد: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن این شهر که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: قلب این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان پیوند عضو تهران ارسال شد.

وی افزود: قرنیه‌های زنده یاد عقیقی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

مسوول عملیات انتقال قلب‌های کشور نیز در این خصوص گفت: در چهل و چهارمین عملیات انتقال قلب از استانهای کشور به تهران ، قلب زنده‌ یاد امید عقیقی از مشهد برای پیوند توسط هواپیمای "جت فالکون" به بیمارستان امام خمینی تهران ارسال شد.

دکتر محمد قادری افزود: انتقال قلب با هماهنگی چندین ارگان شامل اداره پیوند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان اورژانس، بیمارستان‌های دهنده و گیرنده، سازمان هوا نیروز ارتش و فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در انتقال قلب یک ارتباط منسجم برای ارسال قلب پیوندی در کمتر از سه ساعت به اتاق عمل بیمارستان گیرنده نیاز است.

وی بیان کرد: انتقال قلب این بیمار مرگ مغزی پس از هماهنگی‌های منسجم صورت گرفته از بیمارستان منتصریه مشهد توسط آمبولانس به فرودگاه هاشمی‌نژاد این شهر انتقال یافت و از آنجا با هواپیما به فرودگاه مهرآباد منتقل و از فرودگاه توسط بالگرد به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها هوانیروز ارتش مشهد مرگ مغزی فرودگاه بین‌ المللی هاشمی نژاد بیماری قلبی شهر تهران نارسایی کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان اورژانس کشور اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوانیروز ارتش مشهد مرگ مغزی هوانیروز ارتش مشهد مرگ مغزی فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد بیماری قلبی شهر تهران نارسایی کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان اورژانس کشور اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان منتصریه بیمار مرگ مغزی انتقال قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از حمله افراد ناشناس به آمبولانس و نیروهای اورژانس حین انجام اقدامات ویژه درمانی بربالین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دکتر فرهنگ کره‌بندی اظهار کرد: ساعت 1:50 امروز (29 فروردین‌ماه) کادر همکاران عملیاتی اورژانس حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس، به شدت مورد حمله سه نفر که در حالت عادی نبودند، قرار گرفتند.

وی افزود: نیروهای اورژانس با آمبولانس در حال انتقال بیمار بودند که این افراد ناشناس، آمبولانس را متوقف و به آن‌ها حمله و سپس فرار کردند.

کره‌بندی گفت: متاسفانه در این حادثه ناخوشایند علاوه بر شکستن شیشه‌ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت. خانواده بیمار در این شرایط بیمار را که یک زن 50 ساله بود از کارشناسان اورژانس تحویل گرفتند و خود به بیمارستان انتقال دادند.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو وقوع این حادثه با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری است. از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله