Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@05:23:53 GMT

پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ترکیه در راه اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۲۲۴

پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ترکیه در راه اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» اعلام کرد که روز چهارشنبه یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را با هدف رساندن آن به اوکراین، به لیتوانی تحویل داده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی برای خرید پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ برای اوکراین بوده و این کمپین، طی ۳ روز موفق به جمع‌آوری مبلغ ۶ میلیون یورو برای این کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعاقباً و در پی این امر، شرکت ترکیه‌ای بایکار اعلام کرد که یک پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ را به صورت رایگان به لیتوانی می‌دهد.

مراسم تحویل این پهپاد روز چهارشنبه در پایگاه هوایی «سیاولیای»  با حضور «آرویداس آنوسوسکاس» وزیر دفاع لیتوانی و همچنین «خلوق بیرقدار» مدیر شرکت بایکار برگزار شده است.

مدیر این شرکت ترکیه‌ای در بیاناتی به یک شبکه تلویزیونی گفت که قدردانی عمیق خود را از مشارکت صدها هزار لیتوانیایی در کمپین کمک مالی برای خرید پهپاد برای اوکراین ابراز می‌کنم؛ شرکت ما پس از این اتفاق تصمیم گرفت همبستگی خود با کمپین مردمی لیتوانی را نشان داده و آن پهپاد را به صورت رایگان تحویل دهد.

پیش از این «ویلیوس سمسکا» معاون وزیر دفاع لیتوانی از شرکت بایکار که تولیدکننده فناوری‌های نظامی است، در استانبول بازدید کرده و پهپادهای ساخت این شرکت را دیده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیتوانی بایکار پهپاد بیرقدار اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/حمله پهپاد اسرائیلی به خودروی غیرنظامی در لبنان

یک خودروی غیرنظامی در لبنان هدف پهپاد رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

دریافت 1 MB

به گزارش مشرق، یک پهپاد اسرائیلی به یک خودروی غیرنظامی در شهر عین بعل در جنوب لبنان حمله کرد. تصاویری را از این خودروی منهدم شده، مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • فیلم/حمله پهپاد اسرائیلی به خودروی غیرنظامی در لبنان
  • «تردز» به طور موقت در ترکیه مسدود می‌شود
  • (ویدیو) کارشناس صدا و سیما: موشک‌ها و پهپاد‌ها زمینه‌ساز صلح هستند
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • «تردز» در ترکیه تعطیل شد