Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:38:52 GMT

فصل جدیدتوسعه فعالیت‌های ادبی در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۲۵۴

فصل جدیدتوسعه فعالیت‌های ادبی در استان فارس

حمیدرضا قانعی روز پنجشنبه در نخستین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی فارس که به منظور نیازسنجی انجمن های ادبی در چهار ناحیه استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدایی که این مسئولیت را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفتیم این دغدغه وجود داشت که تمامی مجامع صنفی که در این اداره کل بازوهای توانمندی برای اجرای برنامه‌ها بودند را فعال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: فرصت شش ماهه‌ای را که پشت سر گذاشتیم درگیر رتق و فتق امورات ابتدایی اداری و فراهم کردن مقدمات بودیم و توانستیم مجمع عمومی انجمن‌های ادبی استان فارس را به عنوان نخستین مجمع شکل دهیم.

قانعی ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بسیار مغتنمی که در عرصه ادبی استان فارس داریم به خوبی بهره ببریم و با حمایت‌ها، زمینه‌سازی‌ها و بسترسازی‌هایی که در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم می‌کنیم آغاز کننده فعالیتهای جدی در انجمن‌های ادبی باشیم.

وی بیان کرد: اگر انجمن‌های ادبی امیدوارانه، با برنامه و با سازماندهی منسجم شروع به فعالیت در استان فارس کنند قطعا نوید آینده روشنی را در ادبیات، شعر، تاریخ و فرهنگ استان شاهد خواهیم بود.

قانعی اظهار داشت: ما در حال آماده‌سازی مقدمات و فراهم کردن حداقل‌هایی برای گسترش فعالیت‌های ادبی در استان فارس هستیم و درصدد هستیم شرایط را برای حل مشکلات و مسائلی که فعالان در این عرصه در طول سالهای گذشته با آن روبه رو بودن مهیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مهیا کردن مقدمات برای توسعه فعالیت‌های ادبی در اولویت قرار دارد، گفت: در نظر داریم با کمک فعالان در عرصه ادبی فصل جدید و آینده‌ای امیدوارانه را در عرصه ادبیات، نویسندگی، قلم و تاریخ استان فارس رقم بزنیم. لذا دست یاری جامعه فرهنگی و هنری استان را به سمت فعالان این عرصه دراز می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که در این مسیر ما را همراهی کنند.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز شعر ادبیات فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز شعر ادبیات فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن های ادبی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: فصل جدید پاتوق نمایش فیلم شامل پخش ۱۲۰ فیلم کوتاه منتخب در قالب های گوناگون است طی ۳۰ هفته به اهتمام انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش نیشابور به نمایش در خواهد آمد.

مسعود سلیمانی سپهر افزود: فصل جدید پاتوق فیلم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ عصر در سالن مهر تابان امور تربیتی نیشابور به نمایش درخواهد آمد. 

وی ادامه داد: همچنین هر هفته و پس از نمایش آثار، جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان و کارشناسان برگزار می‌شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور در این فصل با همکاری معاونت پرورشی اداره آموزش پرورش نیشابور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان، هر هفته با حضور در سالن مهر تابان واقع در خیابان رازی- رازی ۴، از جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود