Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل جز سه تا چهار استان فعال در پروژه‌های حوزه زیرساختی کشور است که با وحدت، همدلی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی نمایندگان مجلس کارها به شکل مناسب به پیش می‌رود.

وی از فعالیت‌های جهادی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: سال گذشته از منابع استانی ۳۶۱ میلیارد تومان تخصیص یافت که رقم بسیار ناچیزی است و با این ارقام نمی‌توان به تکمیل طرح‌های توسعه‌ای استان امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل رشد ۶۶ درصدی اعتبارات استانی را در سال ۱۴۰۱ یادآور شد و تصریح کرد: امسال ۵۴۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی داریم که این میزان نیز نمی‌تواند پاسخگوی طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی باشد.

عاملی افزود: به غیر از این منابع سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های ملی به استان اختصاص یافت که ۸۰۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ما موفق شدیم برای پروژه‌های زیربنایی استان در حوزه راه، راه آهن و آب و فاضلاب یک‌هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان منابع جذب کنیم که عمده این منابع نقد بوده که در بین استان‌های کشور، جذب این میزان اعتبار نقد بی‌سابقه است.

عاملی ضرورت جذب اعتبارات را تا آخر تیرماه یادآور شد و اضافه کرد: هر چند فرصت جذب تا آخر شهریور ماه تعیین شده اما انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی منابع در اختیار را به سرعت تبدیل به پروژه و کار اجرایی کند تا از این منابع به بهترین شکل در مسیر توسعه استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ ظرفیت‌های خوب ملی برای تخصیص اعتبارات تعریف شده که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید این ظرفیت‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی اعلام کنند تا از طریق پیگیری‌ها این کار به سرانجام مطلوب برسد.

عاملی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در کنار اولویت‌بندی برای جذب اعتبارات و تخصیص آن در سال‌جاری، ظرفیت ردیف‌های ملی را نادیده نگیرند و از این توان حداکثر بهره را ببرند.

استاندار اردبیل مولدسازی و فروش املاک را موضوعی بسیار مهم و حیاتی و همچنین یکی از ظرفیت‌های خوب بودجه‌ای سال‌جاری عنوان کرد و ادامه داد: در هفته‌های اخیر و از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیگیر جذب منابع حاصل از تهاتر نفت بودیم که برای پروژه‌های اجرایی قرارگاه در استان، مقرر شده از این منابع بیشتر بهره‌گیری شود.

وی استان اردبیل را استان موفق در جذب اعتبارات ماده ۵۶ دانست و اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در استان از طریق این ظرفیت قانونی در حال اجراست که امسال نیز برای پروژه‌های جدید باید از منابع ماده ۵۶ بیشتر استفاده کنیم.

عاملی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های مشارکتی را در تأمین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان مهم ارزیابی کرد و گفت: ما از ۶ محل می‌توانیم برای استان جذب منابع ردیف‌های ملی را داشته باشیم که در یک مسابقه سالم مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش مؤثری را در این زمینه انجام دهند.

وی از توزیع ۵۴۳ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری بین شهرستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به منابع محدود باید با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها از این منابع در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پیشران استفاده شده و منابع کم را متناسب با تقاضای زیاد درست مدیریت کنیم.

عاملی به سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در مقایسه با مجموع اعتبار استانی ۴۳ میلیاردی اشاره کرد و افزود: اصلاً این ارقام قابل مقایسه با هم نیستند و بهتر است بیش از آن که به منابع دولتی تکیه کنیم، سالانه ۹ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌های بخش خصوصی را در استان شاهد باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: متناسب با برنامه پیشرفت شهرستان‌ها در سال‌جاری اولویت توزیع اعتبارات توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و تولیدی استان خواهد بود و در کنار آن طرح‌های حمایتی و توسعه‌ای از روستاها و پروژه‌های زیربنایی استان مورد توجه قرار خواهد گرفت تا توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها انجام شود.

کد خبر 5532940

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل اعتبارات سید حامد عاملی دستگاه های اجرایی نمایندگان مجلس سفر استانی راه آهن آب و فاضلاب شهری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل قرارگاه خاتم الانبیاء بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه ویروس کرونا خراسان رضوی آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی جهرم اردبیل مشهد شیراز آمار کرونا بیرجند زلزله مدیران دستگاه های اجرایی میلیارد تومان استان اردبیل برنامه ریزی شهرستان ها سال جاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت جهاد کشاورزی که در استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مساعدت وی برای تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی و اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان برای پیشبرد بهتر اهداف در این بخش را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از پست‌های سازمانی در خراسان شمالی خالی است، پیگیری برای اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و تکمیل پست‌ها و همچنین توجه ویژه به مسکن کارکنان را مورد توجه قرار داد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی، خواستار مساعدت در تخصیص کامل این اعتبارات، برای پیشبرد اهداف و اعتلای بخش کشاورزی شد.

حسین‌نژاد بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، از ظرفیت مشارکت مردمی در زمینه تحقق و شکوفایی و جهش تولید در بخش کشاورزی در استان بهره ببریم.

کد خبر 6080280

دیگر خبرها

  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد