Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه موج استعفاها در کابینه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس «براندو لوئیس» از سمت وزیر امور ایرلند شمالی و «دامنیان هندز» از سمت وزیر امور مرزی و امنیت استعفا دادند.

تا این لحظه ۵۰ وزیر، معاون و مشاور وزیر از دولت جانسون کناره‌گیری کرده اند.

پیش از این نیز «جو چرچیل» وزیر محیط زیست انگلیس از جدیدترین مقاماتی دولتی است که از سمت خود استعفا داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرچیل ضمن استعفا از رویکرد غیر جدی و خودخواهانه جانسون انتقاد کرد.

خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت که «ویل کوینس» وزیر کودکان و خانواده انگلیس امروز چهارشنبه از سمت خود در کابینه جانسون استعفا داده است.

از سویی «رابین واکر» وزیر امور مدارس انگلیس مقام بعدی بود که از سمت خود در دولت اعلام کناره گیری کرد.

«ریشی سوناک»، رئیس خزانه داری و «ساجد جاوید»، وزیر بهداشت دولت انگلیس نیز استعفا داده اند، در همین ارتباط نیز جاوید گفت: «من دیگر نمی‌توانم با وجدان کاری خوب در پست خود ادامه دهم.»

این دو وزیر کابینه جانسون پس از آن از مقام خود کناره گیری و استعفای خود را اعلام کردند که جانسون بدلیل سوءاستفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفته است. «کریس پینچر»، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور اخیراً استعفای خود را به دلیل آزار و اذیت جنسی ارائه کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، این مرد ۵۲ ساله در یک باشگاه خصوصی لندن دو مرد از جمله یکی از نمایندگان مجلس را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. آنها سپس به رهبری حزب محافظه کار شکایت کردند.

حزب حاکم انگلیس در ماه‌های اخیر با یک رشته رسوایی‌های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه مه، یک نماینده مجلس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شد.

کد خبر 5532934

منبع: مهر

کلیدواژه: بوریس جانسون استعفا انگلیس روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه ایران مسکو ترکیه جنگ اوکراین لبنان ناتو انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد

با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.   به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، با انتخاب نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت نوزدهم در فلسطین آغاز به کار کرد.   مصطفی پس از این انتصاب، ترکیب وزرا کابینه تشکیلات خودگردان را که شامل ۲۲ وزیر بود، به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ارائه کرد.   محمد مصطفی نخست وزیر جدید فلسطین، قرار است سمت وزیر خارجه این تشکیلات را نیز بر عهده داشته باشد.   محمود عباس ضمن ابراز اعتماد به کابینه پیشنهادی از سوی مصطفی، با صدور فرمانی تصویب تشکیل دولت جدید فلسطین را اعلام کرد.   محمد مصطفی اواخر اسفند از سوی محمود عباس مأمور تشکیل کابینه فلسطین شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس