Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز پنجشنبه درنشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: ساخت سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و مسیل ها از ۲منظر قابل پیگیری و تصمیم گیری قانونی است؛ یکی ساخت و ساز و دیگر تصرفات غیرقانونی که باید برای این دو تفکیک قائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: گاهی اوقات افرادی که به نوعی مالک اراضی محدوده حریم و بستر رودخانه هستند گمان می کنند می‌توانند بدون اخذ هیچ مجوزی از سازمان‌ها و نهادهای ذیربط اقدام به ساخت و ساز در محدوده حریم و بستر نمایند  که این تصور  اشتباه است.

رییس کل دادگستری اصفهان با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: دستگاه قضایی در عین احترام به مالکیت اشخاص از هر گونه ساخت و ساز خلاف قانون و بدون اخذ مجوزهای لازم جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: در رابطه با این موضوع نیز افرادی هستند که با علم و آگاهی کامل وارد شده و حتی در سایه غفلت برخی مسوولان نسبت به اخذ مجوزهای لازم نیز اقدام کرده‌اند که این موارد نیازمند پیگیری قانونی است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به تصریح قانونگذار به ضرورت حضور پیشگیرانه و بهنگام نهادهای مسؤول در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف حریم و بستر از ابتدای وقوع تخلف تأکید کرد: نتیجه تعلل در این امر چیزی جز ایجاد نارضایتی عمومی نخواهد بود و پیگیری این مسأله به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی استان است و باید جلوی کار خلاف از همان ابتدا گرفته شود.

وی تصریح کرد: تمامی ممنوعیت‌هایی که پیرامون ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود وجود دارد، در رابطه با حریم سدها نیز صدق می‌کند و نباید اجازه دهیم در محدوده و حریم سد تصرفات و ساخت و سازهای غیر قانونی انجام شود.

رییس دستگاه قضای استان اصفهان همچنین با اشاره به موضوع قاچاق چوب گفت: در حوزه قاچاق چوب نه با اشخاص بلکه با یک زنجیره و شبکه مواجه هستیم که برای توفیق در مبازره با این پدیده باید با همه اجزای این شبکه و زنجیره برخورد شود.

وی تاکید کرد: در این راستا هم برخورد با اشخاصی که نسبت به قطع درختان اقدام می‌کنند و هم هر کسی که به هر نحوی در این مسیر دخالت داشته است زیرا این عمل تعرض و تخریب اموال بیت المال محسوب شده و به همان میزان مجازات قضایی و تعزیری به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها دادگستری تصرف اراضی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تصرف اراضی اصفهان دادگستری تصرف اراضی اصفهان حریم و بستر ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوه‌خواری در روز روشن در تهران

شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، در اطلاعیه‌ای از کوه‌خواری در روز روشن در حریم منطقه ۲ خبر داد.

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: شرکت شهربان و حریم‌بان، اقدامات لازم را برای جلوگیری از این اقدام ناپسند در منطقه ۲ انجام داده است.

در این اطلاعیه اضافه شده است: متاسفانه این اقدام توسط یکی از شهروندان در منطقه ۲ انجام شده که وی اقدام به کرت‌بندی غیرمجاز کرده است. شرکت شهربان و حریم‌بان تاکید کرده حریم‌بانان ناحیه یک منطقه ۲ در حین گشت‌زنی به یک مورد کرت‌بندی غیرمجاز برخورده و فورا اقدام به رفع خلاف و اعاده به حالت اولیه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • کوه‌خواری در روز روشن در منطقه ۲ پایتخت
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • کوه‌خواری در روز روشن در تهران
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • آرش میراسماعیلی به فساد مالی محکوم شد