Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@17:29:02 GMT

حکم جنجالی، سرنوشت صعود لیگ سه را بهم زد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۴۲۵

حکم جنجالی، سرنوشت صعود لیگ سه را بهم زد

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه برگزاری بازی های هفته پایانی لیگ دسته سوم فوتبال ایران، صدور رایی که به هفته دوم مربوط می شود، سرنوشت صعود را تحت تاثیر قرار داد. رای صادره باعث شد تا مردان پاشا 33 امتیازی شده و هیجان هفته پایانی با قطعی شدن صعود این تیم از بین برود. بیشترین ضرر را از این رای، تیم آکادمی کیا متحمل شد که پیش از صدور آن، با 28 امتیاز، شانس زیادی برای صعود داشت ولی حالا دیگر چنین شانسی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایی که رقابت را زودتر به پایان رساند
تیم های اول و دوم جدول روز شنبه در هفته پایانی به مصاف هم خواهند رفت. تقابل مردان پاشا (33) و آریو اسلامشهر (30) بدون دو امتیازی که به مردان پاشا داده شد، با فاصله امتیازی یک، قطعا می توانست جذابیت های بالایی داشته باشد. در چنین شرایطی آکادمی کیا نیز این شانس را داشت که با کسب پیروزی در بازی آخر، رتبه دوم را مال خود کند؛ حتی در صورت تساوی دو تیم بالای جدول، با توجه به پیروزی آکادمی کیا مقابل مردان پاشا در تقابل مستقیم (قانون بازی رو در رو ملاک اول است) آنها می توانستند در مسیر صعود به لیگ دو قرار بگیرند.

5 امتیاز انضباطی و تغییر سرنوشت
جالب اینجاست که طی چند هفته اخیر به غیر از 2 امتیاز یاد شده 3 امتیاز دیگر هم به حساب مردان پاشا با حکمی دیگر واریز شد تا این تیم به صدر صعود کند؛ این 3 امتیاز به خاطر استفاده تیم دریای بابل از بازیکن غیرمجاز به نماینده البرز داده شد. حکم بعدی که در مورد آن صحبت کردیم و به هیچ عنوان زمان مناسبی برای صدور آن انتخاب نشده، مربوط به هفته دوم می شود؛ تیم نوین کشاورز علی آباد از مرحله یک لیگ سه بالا آمده بود و کارت هایی که بازیکنان این تیم گرفته بودند در مرحله اصلی هم اعمال می شد ولی بدون علم به این موضوع، نماینده علی آباد از یک بازیکن 4 کارته استفاده کرد.

جدول سمت چپ، شرایط را قبل از صدور رای هفته دوم در فاصله دو روز مانده به هفته آخر را نشان می دهد. جدول سمت راست هم نشان دهنده شرایط بعد از افزودن دو امتیاز به مردان پاشا است.

امضای میرشاد، حکم را اجرایی کرد!
طبق قوانین موجود، مهلت اعتراض به چنین مواردی 24 ساعت است. اعتراض البرزی ها به این رای بعد از فرصت یاد شده صورت گرفت و کمیته انضباطی آن را رد و اعلام کرد چنین حکمی قابل اجرا نیست. آنها شکایت خود را نزد کمیته استیناف بردند و پاسخ این کمیته هم همان پاسخ کمیته انضباطی بود ولی این هم پایان کار نبود و مردان پاشا با امضای مستقیم میرشاد ماجدی دستور اجرای این حکم را گرفتند تا به هر نحوی بوده خواسته خود را به کرسی بنشانند. به این ترتیب حکمی که مربوط به هفته دوم بود، دو روز مانده به هفته پایانی صادر و ابلاغ شد تا سرنوشت صعود به کلی تحت تاثیر قرار بگیرد.

معادله صعود این گونه تغییر کرد
تیم آکادمی کیا برنده مجموع بازی های رفت و برگشت مقابل هر دو تیم مردان پاشا و آریو اسلامهشر است و به پشتوانه این برتری، امید زیادی داشت تا با پیروزی در هفته پایانی، جای یکی از این دو تیم را در رقابت کسب سهمیه بگیرد. مردان پاشا و آریو هفته پایانی در شرایطی به مصاف هم می روند که نماینده البرز بازی رفت را در خانه حریف با پیروزی دو بر صفر به پایان رسانده است. در این شرایط با هر نتیجه ای، دو تیم صعود خواهند کرد و کیا هیچ شانسی ندارد. این در حالی است که اگر مردان پاشا با 31 امتیاز راهی هفته پایانی می شد، تحت هر شرایطی (مساوی، یا پیروزی یکی از دو تیم) کیا با استفاده از قانون بازی مستقیم، رتبه اول یا دوم را مال خود می کرد. با این شرایط دیگر خبری از هیجان بالای هفته پایانی نخواهد بود و مردان پاشا و آریو در دیداری تشریفاتی که نتیجه آن تاثیری در جدول ندارد، به میدان می روند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته سه هفته پایانی مردان پاشا آکادمی کیا هفته دوم دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید. تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • سوت سرنوشت
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی