Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایرنا، آرزو گلکار روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان وزارتخانه، مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری با امضای قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

 مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: واحد موزه‌های اداره‌کل همچنین در حال تکمیل پرونده یک متقاضی مجموعه‌داری از شهرستان دامغان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلکار با اشاره به اختصاص اعتبار مرمتی به موزه روستای کلاته‌خیج شاهرود، گفت: این اولین بار است که به یک موزه روستایی در استان سمنان، اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: به موزه‌های خصوصی استان از جمله باغ‌موزه امیر، سنگ و فسیل و آب نیز اعتبار لازم برای خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ موزه خصوصی و دولتی در استان فعال است، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده همکاری با متقاضیان علاقه‌مند برای مجموعه‌داری و راه‌اندازی موزه‌های روستایی است.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به واحد موزه‌های اداره‌کل اعلام کنند و پس از بررسی و تشکیل پرونده در استان و وزارتخانه مجوز صادر خواهد شد.

برچسب‌ها سمنان صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مهدی شهر میراث فرهنگی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سمنان صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مهدی شهر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان مجموعه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

مجید رحمانی خلیلی گفت: موافقت‌نامه اصولی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوز‌های لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد