Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:18:12 GMT

نشست فوری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۴۵۶

نشست فوری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیش از ۶۰۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در جهان گزارش شده که برگزاری نشست فوری در این زمینه ضروری است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، در شیوع اخیر بیماری آبله میمونی بیش از ۶۰۰۰ مورد ابتلا در ۵۸ کشور جهان گزارش شده است.

"تدروس آدهانوم"، دبیر کل این سازمان گفت: آژانس سازمان ملل در روزهای آینده کمیته‌ای تشکیل خواهد داد که در مورد اعلام شیوع بیماری به عنوان وضعیت اضطراری که بالاترین سطح هشدار سازمان جهانی بهداشت است، بحث و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه‌ای که پیش از این در ۲۷ ژوئن برگزار شد، این کمیته تصمیم گرفت که شیوع بیماری در سطح جهان هنوز یک وضعیت اضطرار بهداشت عمومی نیست.

آدهانوم با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد موارد ابتلا به این بیماری در اروپا گزارش شده، اظهار داشت: همچنان نگران گستردگی ویروس در سراسر جهان هستم و وجود کمبودهایی در تشخیص بیماری به این مفهوم است که موارد بیشتری از مبتلایان ناشناخته باقی می‌مانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آبله میمونی که از اوایل ماه مه در سراسر جهان گسترش یافته یک عفونت ویروسی معمولا خفیف است و باعث بروز علائمی مشابه با آنفلوآنزا و بثورات پوستی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت آبله میمونی سازمان جهانی بهداشت آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان