Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:11:57 GMT

تجهیز ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به دستگاه کارتخوان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۴۹۷

تجهیز ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به دستگاه کارتخوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن داوری، فرماندار مشهد در نشست خبری که صبح امروز در محل فرمانداری مشهد برگزار شد، از نصب دستگاه کارتخوان مخصوص طرح هوشمندسازی یارانه نان در ۸۵ درصد از نانوایی‌های مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه تا امروز در بیشتر نانواییها دستگاه کارتخوان نان نصب شده است، ادامه داد: به نانواییهای باقیمانده پس از تعیین تکلیف مشکلات قضایی و حقوقی مالک نانوایی، دستگاه کارتخوان تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشهد، اظهار کرد: در اولین فاز طرح هیچ محدودیتی برای مردم ایجاد نشده است و استفاده از این دستگاه ها بدون محدودیت انجام می شود. 

داوری خاطرنشان کرد: در بحث اتباع با توجه به آمایش و ساماندهی دستگاه های بالادستی برای آنها نگرانی وجود ندارد و اتباعی که با مجوز وارد شده باشند می‌توانند از خدمات استفاده کنند اما برای اتباعی که غیر قانونی هستند در بک بازه ی زمانی منطقی این مشکل حل و به آنها هم خدمات ارائه می‌شود و تا آن زمان می‌توانند به طور آزاد نان خریداری کنند.

وی گفت: در مشهد ۲۳۰۰ واحد نانوایی وجود دارد که ۹۰ درصد آنها مشکلی برای نصب دستگاه نداشته اند و تا کنون برای ۸۵ درصد از نانوایی ها دستگاه کارتخوان نصب شده است.

فرماندار مشهد با اشاره به تخلفات صورت گرفته، افزود: در بعضی موارد ممکن است نانوایی ۱۵ عدد نان ارائه کند ولی پول ۲۰ عدد را از مشتری بگیرد تا بتواند یارانه ی بیشتری را بگیرد، اما وقتی مردم خودشان از دستگاه استفاده کنند این تخلف صورت نمی‌گیرد.

داوری تصریح کرد: با واحد هایی که حاضر به پذیرش این دستگاه ها نبودند با قطع سهمیه و یارانه آرد با آنها برخورد شده‌است.

به نانوایی های دارای مشکلات صنفی آرد ارایه نمی شود

وحید رضا فریدونی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 کشور نیز گفت: در سال جاری قیمت اصلی خرید گندم ۱۱.۵۰۰ تومان بوده است، اما برای تامین نان مردم، گندم به نرخهای پایین تر،  ۹ هزار تومان و ۶۶۰۰ تومان، خریداری و دراختیار نانوایی ها قرار می گیرد تا هیچ گونه تغییر قیمتی در نان برای مردم صورت نگیرد.

فریدونی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در نانوایی هایی که دستگاه پُز نصب نشده چه چاره ای اندیشیده شده است، گفت: قانون‌مداری در همه ی اضلاع بایدصورت بگیرد، آرد به واحد هایی داده می‌شود که شناسنامه‌ی صنفی دارند.

وی تصریح کرد: به واحد های دارای مشکلات صنفی آرد ارایه نمی شوئد و دستگاه نصب نمی شود. لذا نانواییها باید در بازه زمانی محدود مشکل را حل و خدمات دریافت کنند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اظهار کرد:  در بخشی از این واحد ها که قابلیت نصب دستگاه وجود نداشته مشکلاتی از قبیل امور مالیاتی، تغییرات و مسائل بهداشتی بوده که با مهلتی که گرفته شده برای حل مشکل به مراجع زیربط مراجعه و بعد از آن خدمات دریافت می‌کنند. 

فریدونی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان مصرف آرد در مشهد بیان کرد:  با ارائه‌ی این چند طرح انتظار داریم که با کاهش مصرف آرد روبه رو باشیم، اکنون که دستگاه ها در سراسر استان نصب شده راس ساعت ۱۲ شب ۱۵ درصد از فروش روزانه  نانوا برای تشویق به حساب آنها واریز می‌شود. 

فریدونی افزود: مبنای تحویل آرد به واحد ها، میزان فروش و دستگاه پز است، بر این اساس کیفیت نان بالاتر می‌رود و کسی که کیفیت بهتری داشته باشد آرد بیشتر به آن ارائه می شود و سود بیشتری را به همراه دارد.

قیمت نان بر اساس نرخ اتحادیه است

در ادامه میری مدیر جهاد کشاورزی مشهد، گفت: قیمت نان براساس قیمت اتحادیه نرخ گذاری شده است و تخلف در این بازه دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به ۳۵۱۰ بازرسی از نانوایی های سطح شهر، اظهار کرد: از این تعداد ۵۸۵ فرم  تخلف تکمیل شده است و تعزیرات  آنها را ۱۲۸ میلیارد ریال جریمه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد، تعداد نانوایی های سطح استان را ۴۳۵۱ نانوایی اعلام کرد که از این تعداد ۳۴۵۰ نانوایی معادل ۷۵ درصد از کل نانوایی های سطح استان اقدام به نصب دستگاه کاتخوان نان کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه کارتخوان نان یارانه آرد محسن داوری مشهد قیمت نان دستگاه کارتخوان نصب دستگاه نانوایی ها دستگاه ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند

زهرا نهبندانی رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد گزش‌ها در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط سگ‌ها اتفاق افتاده است افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، ادامه داد: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

نهبندانی اظهار کرد: در صورت گزش توسط سگ‌ها، برای اقدامات درمان و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد