Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت ۵ روز از زلزله مهیب غرب استان هرمزگان و با آواربرداری وسیع کار احداث ۲۵ واحد مسکونی در مرحله نخست بازسازی روستاها شروع شده و لوازم و تجهیزات مورد نیاز مردم از جمله کولر و یخچال نیز در حال تامین شدن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش، اوایل هفته جاری استان هرمزگان شاهد وقوع چندین زمین لرزه مهیب بود که در نهایت منجر به جان‌باختن 5 نفر و مصدومیت بیش از 111 نفر در 23 روستای شهرستان بندرلنگه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این زلزله‌های مهیب تخریب کامل دو روستا و آسیب فراوان به چندین روستا را در پی داشت و سبب شد اسباب و اثاثیه مردم روستایی به طور کامل از بین برود و خسارات زیادی به زیرساخت‌های این مناطق وارد شود. 

اقدامات جهادی تمام ارگان‌های مرتبط در این زلزله کاملا قابل تقدیر است و تمام دستگاه‌های اجرایی در کنار نهادهای خدمات‌رسان و نهادهایی همچون سپاه در رده‌های مختلف نوع مدیریت بحران را در کشور به گونه دیگری تغییر دادند و با هم دلی و همکاری توانستند بحران پیش آمده را به خوبی مدیریت کنند. 

در حال حاضر پس از اسکان موقت زلزله‌زدگان در چادرهای بزرگ و کوچک نصب سایبان برای چادرها و ارسال و نصب 400 کانکس در منطقه، عملیات آواربرداری نیز در سطح وسیع انجام شده و کار برای آغاز عملیات اجرایی ساخت منازل مسکونی جدید در حال شروع شدن است. 

سردار تنگسیری در گفت‌وگو با تسنیم: تا پایان عملیات امدادرسانی کنار مردم زلزله‌زده می‌مانیم / 265 کانکس به منطقه رسیدمشاور وزیر کشور در امور زنان: ارائه خدمات ویژه بانوان در مناطق زلزله‌زده ضروری استدولت تنخواه 50 میلیارد تومانی برای احداث منازل زلزله‌زدگان هرمزگان را تخصیص دهد

در حال حاضر گچ‌ریزی به منظور احداث 25 واحد مسکونی در روستای سایه خوش انجام شده و امروز عملیات اجرایی این منازل آغاز می‌شود تا به سرعت با ساخت و تحویل خانه‌ها، مردم بتوانند به آسایش مورد نظر برسند. 

دیگر مسئله مهم برای زلزله‌زدگان تامین تجهیزات و لوازم سرمایشی بود که معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه از تامین 50 دستگاه یخچال برای مردم زلزله‌زده غرب استان هرمزگان خبر داد.

سرهنگ پاسدار شهرام اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اساسی فرمانده محورهای 9گانه ما در 23 روستای متاثر از زلزله بر عهده دارند احصای نیازمندی‌های مردم است.

وی افزود: در زلزله اخیر با توجه به اینکه مردم وسایل و اسباب زندگی خود را از دست داده‌اند نیاز مبرمی به وسایل سرمایشی و تجهیزات خنک کننده داشتند که در این زمینه اقدام شده و تجهیزات تامین شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره گفت: دیگر نیاز مهم این مردم با توجه به شدت گرما و رطوبت هوا، یخچال است که بر همین مبنا نیازسنجی اولیه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بر همین مبنا ما طبق لیست ارائه شده 50 دستگاه یخچال تهیه و برای مردم زلزله‌زده ارسال کردیم که ظرف امروز در میان مردم توزیع خواهد شد.

اسکندری با تاکید بر اینکه در صورت نیاز باز هم آماده تامین لوازم مورد نیاز مردم هستیم، گفت: نصب کانکس‌ها در روستاهای متاثر از زلزله هم ادامه دارد و به‌زودی این کار هم به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زدگان زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره

 پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و تاستحکام روابط دو کشور دانست. 

 سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر زسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • اعزام عمره گزاران استان اردبیل از ۶ اردیبهشت به مدینه منوره
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن