Web Analytics Made Easy - Statcounter

این ماهی شفاف به "حلزون‌ماهی خال خالی" معروف است و نام علمی آن "Crystallichthys cyclospilus" است.

به نقل از دیلی‌میل، این ماهی نادر با ظاهری عجیب، بدنی شفاف متمایل به قرمز دارد که به آن اجازه می‌دهد به راحتی خود را در اعماق تاریک اقیانوس که به ندرت نور خورشید به آن راه می‌یابد، پنهان کند.

"سارا فریدمن" زیست‌شناس ماهی در اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا می‌گوید: برای مدت طولانی امیدوار بودم که یکی از این‌ها را شخصا ببینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فریدمن" و تیمش این ماهی را طی بررسی‌هایی که اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) هر ساله در جزایر "آلوتین" در آلاسکا انجام می‌دهد، یافتند.

وی می‌گوید: تاکنون در این چند هفته‌ای که در حال بررسی هستیم، چهار یا پنج مورد از این ماهی خاص را پیدا کرده‌ایم. با این حال، بعید است که یک فرد معمولی این ماهی خاص را ببیند. آن‌ها در عمق حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری یافت می‌شوند، بنابراین معتقدم که یک فرد معمولی هرگز با یکی از این ماهی‌ها روبرو نخواهد شد.

این تیم تحقیقاتی همچنین یک عنکبوت دریایی بزرگ را به رنگ نارنجی با پا‌هایی که شبیه پایه است به نام "Colossendeis" دیدند. این موجود می‌تواند تا ۵۰ سانتیمتر رشد کند و در عمق ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ متری دریا زندگی می‌کند.

رژیم غذایی عنکبوت‌های دریایی شامل عروس‌های دریایی، شقایق‌های دریایی و سایر بی‌مهرگان است.

عنکبوت‌های بزرگ دریایی که در مناطق بسیار عمیق دریا مشاهده شده‌اند، با پا‌های دراز و دوکی شکل‌شان به آرامی در بستر دریا می‌خزند و گام برمی‌دارند، اما همانند دیگر گونه‌های جانوری اعماق آب‌ها، دانشمندان اطلاعات بسیار کمی در مورد زندگی این موجودات دارند. این جانوران شبیه به عنکبوت با استفاده از خرطوم خود، خون قربانیان خود را می‌مکند.

"فریدمن" توضیح می‌دهد که حلزون‌ماهی‌های خال خالی دارای ویژگی‌های متمایز دیگری نیز هستند، از جمله دهانه‌های مکنده در پایین بدن‌شان که به آن‌ها اجازه می‌دهد به سنگ‌ها بچسبند.

تیم تحقیقاتی همچنین با یک ماهی کمیاب دیگر مواجه شد که یکی "قلابچه‌ماهی" بود که سیاه و لاغر به نظر می‌رسید. این نوع ماهی به دلیل داشتن پرتوباله‌ای اصلاح شده که می‌تواند با کمک باکتری‌های همزیست درخشان شود، شناخته شده است. این درخشندگی به قلابچه‌ماهی کمک می‌کند طعمه‌ی خود را در آب‌های تاریک اقیانوس فریب دهد و شکار کند.

آن‌ها همچنین توانایی منحصر به فردی در بزرگ کردن و کشش شکم خود دارند تا یک وعده غذایی را به مدت طولانی‌تر در معده خود نگه دارند.

"مکنزی گرینگر" پروفسور زیست شناسی که متخصص ماهی‌های اعماق دریا است، می‌گوید: آن‌ها یک شکم حبابی دارند. گاهی اوقات آن‌ها را می‌گیرند و می‌بینند که یک ماهی به طور کامل در شکم آن‌ها قرار دارد.

اگرچه قلابچه‌ماهی‌ها دندان‌های تیز و ترسناکی دارند، اما به دلیل اندازه کوچک‌شان که میانگین آن حدود ۱۵ سانتیمتر است، خطری برای انسان محسوب نمی‌شوند.

برخی از گونه‌های قلابچه‌ماهی دارای روش منحصر به فردی برای تولید مثل هستند که به "مقاربت انگلی" معروف است. بدین صورت که ماهی نر، ماهی ماده بزرگ‌تر را گاز می‌گیرد و گاهی اوقات به بدن او می‌چسبد تا بافت‌ها و اندام جنسی آن‌ها به هم متصل شوند. در این حالت، ماهی نر به صورت مادام العمر به ماهی ماده می‌چسبد و همچنین تامین کننده اسپرم برای ماهی ماده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت بدن کلینیک قلابچه ماهی ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، تجملیان عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: اشخاصی که زمین‌های بزرگ را به شکل غیرقانونی تفکیک می‌کنند و همچنین افرادی که این زمین های تفکیک شده را خریداری می‌کنند، هر دو مرتکب عمل خلاف قانون می‌شوند؛ با این تفاوت که نفر اول سودش را می‌برد و گرفتاری‌هایش را برای خریداران دست دوم به بعد باقی می‌گذارد.

وی گفت: ضرورت دارد شهروندان قبل از خرید هر قطعه زمین در هر منطقه از شهر، به شهرداری و اداره راه‌وشهرسازی مراجعه کرده و از وضعیت زمین مورد نظر (نوع کاربری آن، نداشتن معارض، دارا بودن سند صحیح و ...) اطمینان حاصل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که سوداگران از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده کرده و زمین‌هایی که کاربری‌های غیرمسکونی (بخصوص باغ) دارند را تفکیک غیرمجاز کرده و با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند و خریداران ناآگاه اینگونه زمین‌ها تازه در هنگام گرفتن سند رسمی، اخذ پروانه ساخت یا معامله ساختمان است که متوجه می‌شوند چه گرفتاری بزرگی برایشان پیش آمده و بابت قطع درختان و تفکیک غیرمجاز باید چه جریمه‌های سنگینی بپردازند.

تجملیان تأکید کرد: همچنین از شهردار درخواست می‌شود طی جلساتی با مدیران محترم دادگستری، مقرر شود که دفاتر اسناد رسمی مکلف باشند از این به بعد در هنگام انواع معاملات (اعم از خرید و فروش، قولنامه، واگذاری وکالتی، صلح و ...) خریداران را به طور شفاف پیرامون عواقب و مسئولیت‌های ایشان در مورد حق و حقوق شهر و شهرداری مطلع ساخته و آنان را به طور دقیق توجیه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا
  • پسروی آب دریا چالش بزرگ فراروی نیروگاه نکا
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد
  • جعبه سیاه هوش مصنوعی/ مدل‌‌های یادگیری ماشین تا چه اندازه شفاف هستند؟
  • غذاهای دریایی از دست می‌روند
  • عکسی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر بعد از حمله سپاه /اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • شورای وحدت اصولگرایان: گنبد به‌ظاهر آهنین لانه سست عنکبوت شد
  • فرایند تغییر کاربری شفاف و در چارچوب ضوابط است