Web Analytics Made Easy - Statcounter

ری را نام کراس اور جدید ایران خودرو است که با ظاهری جدید و به روز تحسین بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه خودروی کشور را به همراه داشته است.

بر اساس اعلام ایران خودرو این خودروی جدید در سه تیپ v۱ با حد اقل امکانات، v۲ و v۳ مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو در مورد این محصول جدید گفت: خودروی ریرا با کیفیت بالا  تولید خواهد شد و دارای تمامی استانداردهای ۸۵ گانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، در طراحی خودروی جدید ریرا ایران خودرو از هیچ محصول خارجی الهام گرفته نشده است و طراحی این خودرو تماما ایرانی می باشد.

علی خیرخواه کارشناس حوزه خودرو در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد ری‌را چیست گفت؛ زبان طراحی ایران‌خودرو برای محصول جدیدش گام بزرگی برای نزدیک شدن به استایل روز خودروها محسوب می شود. البته این موضوع در شرایط فعلی صدق می‌کند.

وی افزود؛ اگر بنا باشد این محصول مثل روال قبلی چندین سال دیگر عرضه شود و چند دهه بدون هیچ تغییر اساسی تولید شود در آینده دوباره با یک خودروی نچندان بروز روبرو خواهیم بود.

به گفته او، خودروسازان بزرگ دنیا بدنبال بروز نگه داشتن خودروهایشان و ایجاد استاندارد های جدید در آن ها هستند و این تغییرات را بین هر ۲ تا ۵ سال روی محصولاتشان لحاظ می کنند.

امیرعطا فکری خبرنگار و فعال حوزه خودرو در مورد رونمایی از ریرا گفت؛ بنظر من ری را، برای ایران خودرو از نظر موتوری و پلتفرم، ادامه همان مسیر قبل است، این موتور و گیربکس را که قبلا بر روی محصولات دیگر این خودروساز دیده بودیم و توسعه محصول بر روی این پلتفرم هم که اتفاق جدیدی نیست و سابقا هم ایران خودرو توانسته بود محصولاتی را با استفاده از پلتفرم های گروه پژو، سیتروئن توسعه بدهد و حتی راهی بازار کند، اما اتفاقی که برای اولین بار شاهدش هستیم، توسعه طراحی ری را، مطابق با ترند و مد جهانی خودروسازان سطح اول دنیاست که می تواند برای ایران خودرو یک گام رو به جلو هرچند کمی دیر هنگام باشد، با نگاه به هر نمای ری را می توانیم شباهت های بسیاری با محصولات خودروسازان معتبر ببینیم، نمای جلو کاملا به خودروی سانتافه شباهت دارد، نمای کنار و عقب هم به خودروهایی مانند لاماری و پژو ۳۰۰۸ و...شباهت بسیاری دارد، حتی اگر دقیق تر نگاه کنیم، متوجه میشویم رینگ های آلومینیومی ری را  هم قبلا روی DS۶ دیده استفاده شده بود، اما حتی اگر اسم این هارا کپی کردن هم بگزاریم، که بنظر من کپی نیست! باز هم برای خودروسازی ما یک پیشرفت است.

وی در ادامه افزود، بنظر من کپی کاری با کیفیت هم خودش باعث توسعه صنعت خودروسازی ما میشود...، مخصوصا الان که ری را با نگاه به محصولات روز به تولید رسیده، اما نکته نگران کننده برای من، سابقه این خودروساز است، قبلا محصولاتی را دیده بودیم که تا مرحله تولید کلی مدل و حتی تا آخرین نمونه پروتوتایپ ها، طراحی قابل قبولی داشتند، اما به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی که رسیدند تفاوت ها و عقبگرد های بسیاری در ظاهرشان دیده می شد، با توجه به اینکه الان تنها شاهد رونمایی از اولین نمونه پروتوتایپ ری را بوده ایم، این نگرانی وجود دارد که ریرا هم مثل بعضی دیگر از محصولات، تا رسیدن به مرحله تولید انبوه تغییرات منفی زیادی به ببیند.

این کارشناس حوزه خودرو افزود، نگرانی بعدی هم در مورد زمان عرضه محصول است، درست است که طراحی ری را بر اساس ترند طراحی جهانی خودروها در سال ۲۰۲۲ انجام شده و امروز، محصولی به روز محسوب میشود، اما اگر تولید آن بیش از حد زمان بر شود و اینطور که مسئولین وعده داده اند، حداقل ۲-۳ سال دیگه شاهد ورودش به بازار باشیم، احتمال اینکه درآن زمان با محصولی با طراحی اصطلاحا دمده روبرو شویم اصلا کم نیست.

امیرعطا فکری گفت: در مورد فضای داخلی هم، آنچه که ما در کابین مدل رونمایی شده دیدیم، کاملا متفاوت از دیگر محصولات خودروسازان داخلی است و فرسنگ ها با محصولات قبلی فاصله دارد، اما درخواست های اکید مسئولین ایران خودرو برای عدم ثبت تصاویر نمای داخلی این خودرو، خبر از این میدهد که احتمالا این شرکت برای تامین قطعات چنین کابین مدرنی دچار مشکل خواهد بود و احتمال تغییر طراحی داخل خودرو اصلا کم نیست.

علیرضا میرهادی خودرو نویس و فعال حوزه خودرو در خصوص ری را و مراسم رونمایی از آن گفت؛ بالاخره پس از گذشت مدتی طولانی و پشت سر گذاشتن شایعات فراوان، خبر رونمایی از ری را توسط ایران خودرو به گوش رسید. البته نوع خاصی از رونمایی که همچنان پس از آن مشخص نیست که طرح نهایی محصول به همین شکل حفظ می شود یا خیر!

از لحاظ طراحی، ری را خودروی نسبتا زیبایی است. که البته این موضوع را به برخوردار بودن از پلتفرم PF۱ پژو و الهام گرفتن از خودرو های روز دنیا مدیون است.

این فعال حوزه خودرو افزود، نمای داخلی ری را نیز مانند ظاهر آن طراحی مدرن و قابل قبولی دارد؛ استفاده از کلید های پیانویی روی کنسول وسط و برخوردار بودن از دو مانیتور یکپارچه برای صفحه کیلومتر و سیستم مولتی مدیا روی داشبورد، نشان دهنده تلاش طراحان ری را برای پیروی از ترند روز طراحی خودرو در دنیا است. هرچند که برخورد های عجیب حراست این شرکت و تاکید آن ها به عکاسی نکردن از داخل خودرو این شبهه را برای خبرنگاران ایجاد کرد که ممکن است تا زمان عرضه، طراحی داخلی این خودرو تغییراتی اساسی را به خود ببیند.

علیرضا میرهادی افزود؛ در زمینه قوای فنی، زمزمه های استفاده از دو پیشرانه و دو گیربکس مختلف برای ری را به گوش می رسد؛ اولین پیشرانه، پیشرانه نام آشنای TU۵P با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور است که روی طیف گسترده ای از محصولات داخلی به چشم می خورد. اما پیشرانه بعدی، پیشرانه جدید TC۷P با حجم ۱.۷ لیتر و قدرت و گشتاوری معادل ۱۶۸ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتون متر است که نوید یک شتاب خوب و رانندگی جذاب را به مخاطب می دهد. گیربکس هایی که برای ری را در نظر گرفته شده اند نیز گیربکس های ۶ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک AT هستند که هم اکنون روی محصولاتی نظیر رانا پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک قابل مشاهده اند.

از لحاظ امکانات رفاهی، بر طبق گفته های مرکز تحقیقات ایران خودرو در روز معرفی ری را، آپشن هایی مانند ۶ کیسه هوا، کی لس استارتر، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، سقف پانوراما، گرمکن صندلی های جلو، اتوهلد و ترمز پارک برقی لیست امکانات این خودرو را تکمیل می کنند. در صورت صحت داشتن این موارد، امکانات رفاهی ری را قابل قبول به نظر رسیده و می توانند برای مشتریان بالقوه این خودرو راضی کننده باشند.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که نسخه نهایی ری را با چه ظاهر و امکاناتی به بازار عرضه شده و ایران خودرو کدام پیشرانه و گیربکس را برای محصول جدید خود در نظر خواهد گرفت.

قیمت ماشین ریرا ، شمشیر دو لبه ای است که احتمالا بزرگترین برگ برنده یا دشمن ایران خودرو در حال موفقیت این محصول خواهد بود.

کد خبر 688933 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی ایران خودرو حوزه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»

 مسعود حسنلو که در نشست خبری رویداد «مانوین» در محل مدرسه دارالفنون سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت هویت‌بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور گفت: این نشست در مرکز تاریخی دارالفنون برگزار شده است، چرا که اکوسیستم فناوری، نیازمند هویت‌بخشی است که ریشه آن در فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نهفته است. 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به حل مسائل مردم و جامعه نزدیک است، ادامه داد: کارکرد فناوری، اصالتا حل مسئله مردم است. فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته اند و با توجه به چالش‌هایی که در حوزه هایی نظیر زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست، سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد، می‌توانند به حل این مسائل کمک کنند.

حسنلو با تاکید بر اینکه هرچقدر اکوسیستم توسعه فناوری‌های نرم توسعه یابد، مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند، ادامه داد: برگزاری رویداد مانوین در همین راستا برنامه‌ریزی شده است، چرا که ما نیاز داریم فناوری‌ها با رویکرد بومی و هویت‌ساز توسعه یابند و این رویداد در زمینه توسعه جریان‌های فناوری‌های نرم فعال شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه، رونمایی از دستاوردها و برگزاری نشست‌ها را از برنامه‌های جانبی این رویداد ذکر کرد و گفت: اعتقاد من بر این است که صنایع خلاق، رکن اقتصاد خلاق و فرهنگی به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه‌های فناوری‌های نرم و فرهنگی، گفت: پروژه‌های پیشران پروژه‌هایی هستند که از نظر اقتصادی و صنعتی قادر هستند پروژه‌ها را چند پله جلوتر برانند و ما دو دسته پروژه‌های پیشران و کلان را تعریف کرده‌ایم.

حسنلو ادامه داد: برای این منظور ۱۷ کارگروه ذیل سند این ستاد تشکیل شده که در سه لایه پروژه‌هایی را تعریف کرده‌اند. برخی پروژه‌ها، پروژه‌های کلان ملی بوده که نیاز به اعتبارات و زیرساخت‌های جدی دارند و برخی دیگر نیاز به اعتبارات زیادی ندارند، اما نیازمند تجمیع ظرفیت‌ها و کنسرسیوم‌ها هستند.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دسته سوم پروژه‌ها را پروژه‌هایی دانست که نیاز به زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی دارند و ادامه داد: تاکنون سه پروژه کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی، پلتفرم به‌هم‌رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی احصاء شده است، علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر در دستور کار ستاد قرار دارد.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد مانوین هم با بیان اینکه این رویداد همزمان با نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی، صنایع خلاق را نقطه‌ای دانست که در زیست بوم فناوری کشور در ارتباط بیشتر با مردم قرار دارد و گفت: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هفت راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری و حمایت از به‌کارگیری نمادهای ملی در نظر گرفته شد. 

قرائی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، برگزاری این رویداد را در راستای اجرایی‌سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و خلاق دانست و اظهار کرد: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‌های این رویداد به شمار می‌رود که با ایجاد ۲۸ غرفه شرکت‌ها و هسته‌های خلاق این حوزه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره عرضه می‌کنند.

دبیر اجرایی رویداد مانوین، «روایت پیشرفت» را از دیگر بخش‌های این رویداد عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری سه استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی رونمایی از برخی محصولات و دستاوردها را از دیگر بخش‌های مانوین عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی در نهایت شش محصول برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ