Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که وزارت انرژی کابینه رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از انتشار اخبارعملیات پهپادی حزب الله درمیدان گازی کاریش ممانعت کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری امروز پنجشنبه اعلام کردند که وزارت انرژی کابینه رژیم صهیونیستی  برای جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به عملیات  پهپادی اخیر حزب‌الله لبنان در میدان گازی «کاریش» فشار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، وزارت انرژی کابینه رژیم صهیونیستی، به دلیل منافع اقتصادی و به منظور جلوگیری از خسارات اقتصادی، فشار وارد می‌آورد تا مانع انتشار اخبار مربوط به پهپادهای حزب‌الله لبنان شود.

روز شنبه مقاومت اسلامی لبنان خبر داد که 3 پهپاد خود را به‌سمت منطقه مورد مناقشه در مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی به پرواز در آورده است و تأکید کرد که این پهپادها برای انجام مأموریت شناسایی رفته بودند و این مأموریت را به‌درستی انجام داده و پیام‌های لازم را نیز رساندند.

این درحالی است که اخیرا یک رسانه اسرائیلی فاش کرد، تحقیقات ارتش اسرائیل نشان می‌دهد روند رهگیری پهپادهای حزب‌الله که به‌سوی سکوی گازی کاریش در حرکت بودند با شکست مواجه شده است.

در حالی که نگرانی محافل و شهرک‌نشینان صهیونیست در پی عملیات پهپادی حزب‌الله در میدان کاریش همچنان ادامه دارد، منابع از افت سهام شرکت انرژین یونان خبر دادند؛ یعنی همان شرکتی که یکی از کشتی‌های آن در میدان کاریش برای اسرائیل کار می‌کند.

منابع خبری در این راستا گزارش دادند که سهام شرکت انرژین با 6.6 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود از ماه مه رسیده است و بدترین دوره معاملاتی خود را از این ماه به ثبت رساند.

مقام مسئول لبنانی: نفوذ پهپادی حزب‌الله به میدان کاریش جایگاه لبنان را در مذاکرات تقویت می‌کندافت سهام شرکت «انرژین» بعد از نفوذ پهپادی حزب‌الله به میدان کاریش/ عقب‌نشینی واشنگتن و تل‌آویو در پرونده مناقشه مرزیپافشاری رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوزگری؛ استخراج گاز از «کاریش» از شهریور آغاز می‌شود

تا 2 روز بعد از عملیات پهپادی حزب‌الله در میدان کاریش سهام شرکت انرژین یونان در بورس لندن و تل‌آویو تحت تأثیر قرار نگرفته بود و قیمت سهام آن در بورس لندن تا 4 درصد افزایش یافت و ثبات خود را در طول روز حفظ کرد. منابع گزارش می‌دهند که علت این امر حمایت کاذب یک طرف سوم از شرکت انرژین و سهام آن جهت عدم تأثیر‌پذیری از اتفاقات روز شنبه بود، اما تحولات منفی اسرائیل و همچنین افزایش انتقادات از نهادها و ارتش این رژیم میان صهیونیست‌ها، تأثیر بد خود را بر سهام شرکت انرژین نیز نشان داد؛ جایی که به‌نظر می‌رسد اعتماد سرمایه‌گذاران به این شرکت کاهش یافته است و نگران خطرات امنیتی هستند.

روز گذشته روزنامه لبنانی الاخبار، فاش کرد که عملیات پهپادی روز شنبه در میدان کارش اولین عملیات نبود، بلکه یک عملیات دیگر نیز پیش از آن در روز چهارشنبه انجام شده بود». پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که عملیات روز شنبه، دومین عملیات پهپادی حزب‌الله بوده است اما ارتش این رژیم، چهارشنبه گذشته، یک پهپاد حزب‌الله را رهگیری و عملیات مذکور را خنثی کرده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی در بیانیه روز شنبه خود هیچ اشاره‌ای به عملیات دوم حزب‌الله نکرده بود و تنها پس از انتشار گزارش دیروز روزنامه الاخبار و گذشت یک هفته از عملیات، این ادعا را طرح کرد.

شرکت انرژین هفته گذشته کشتی حفاری خود را به سوی خط مرزی مورد منازعه 29 لبنان برای حفاری از میدان گازی کاریش گسیل داشته است. تل‌آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است. اخیرا نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی  مسئولان لبنانی همراه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان عملیات پهپادی حزب الله رژیم صهیونیستی انتشار اخبار میدان کاریش میدان گازی گازی کاریش روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پادگان دوفیف را در منطقه الجلیل الاعلی با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است که در پی حمله حزب‌الله، این تجهیزات ویران شده‌اند.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخیرا یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حزب الله از هفتم اکتبر سال گذشته (۲۰۲۳) تاکنون فقط از ۵ درصد توان نظامی خود استفاده کرده است.

این منبع نظامی صهیونیست بیان کرد: همه روزه حزب الله سامانه‌های دفاعی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و از زوایای مختلف موشک شلیک و کمیت این موشک‌ها و مقدار مواد منفجره موشک‌هایی که روانه شمال می‌شود، تغییر می‌کند.

منبع مذکور از حملات موثر و دقیق موشکی حزب الله خبر داده است.

این منبع با اشاره به استفاده حزب الله لبنان از موشک‌های برکان و شلیک آن به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، به قدرت ویرانگر این موشکها اذعان کرده است.

منبع نظامی صهیونیست به تهدید پهپادی حزب الله علیه رژیم اسرائیل پرداخت؛ پهپادهایی که توان حمل ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارند.

این منبع صهیونیست همچنین به تخلیه هزاران صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی اذعان کرد.

کد خبر 845993 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • ببینید | عملیات جدید حزب‌ الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات