Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@22:03:13 GMT

‌می‌توانیم از مهدی طارمی مالیات بگیریم!‌

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۶۶۶

‌می‌توانیم از مهدی طارمی مالیات بگیریم!‌

فوتبالیست‌ها هم مثل تمام اقشار ملزم به پرداخت مالیات هستند. هر چند در ایران هنوز سازوکاری که نشان بدهد همه فوتبالیست‌ها «واقعا» مالیات پرداخت می‌کنند یا خیر، وجود ندارد. در بسیاری از موارد، مربی یا بازیکن پرداخت مالیات را بر عهده باشگاه می‌گذارد که این نقض غرض است. با این حال شرایط در فوتبال اروپا کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به بررسی شرایط مالیات‌ستانی در لیگ‌های معتبر می‌پردازیم؛ با این توضیح جالب که در اروپا، لژیونر‌هایی که در سایر کشور‌ها توپ می‌زنند، علاوه بر کشور میزبان، باید به کشور خودشان هم مالیات بدهند!

ایتالیا

در سری A، میانگین حقوق پرداختی به بازیکنان ۴ میلیون یورو است. فوتبالیست‌هایی که در این کشور بیش از ۷۵ هزار یورو در سال درآمد دارند، باید ۴۳ درصد مالیات پرداخت کنند که تقریبا شامل همه بازیکنان سری A می‌شود. همچنین بازیکنان ایتالیایی که در لیگ‌های خارجی مشغول به فعالیت هستند، باید ۲۵ درصد از درآمد سالانه خود را به دولت پرداخت کنند. بازیکنان خارجی شاغل در سری A هم ۲۳ درصد از درآمد خود را تحت عنوان مالیات به دولت ایتالیا می‌پردازند.

فرانسه

زمانی فرانسه جزو کشور‌هایی بود که با اخذ مالیات سبک، شهروندان خارجی را به اشتغال و زندگی در این کشور ترغیب می‌کرد، اما مدتی است که چنین خبری در آنجا نیست. میانگین حقوق فوتبالیست‌های لوشامپیونه، ۳/ ۲ میلیون یورو در سال است و قانون در این زمینه از پرداخت حداقل ۴۵ درصد از حقوق سالانه تحت عنوان مالیات سخن می‌گوید که با شرایطی خاص ممکن است به ۵۰ درصد هم برسد. نکته جالب اینجاست که بازیکنان فرانسوی که در لیگ‌های دیگر کشور‌ها مشغول فعالیت هستند هم باید سالانه ۲۰ درصد از حقوق خود را به دولت فرانسه پرداخت کنند! بازیکنان خارجی شاغل در فرانسه هم حداکثر ۳۰ درصد از دستمزد خود را باید برای مالیات کنار بگذارند. این یعنی بازیکنانی مثل لیونل مسی و نیمار نسبت به کیلیان امباپه کمتر مالیات می‌دهند. این تفاوت به همان دلیل است که این‌ها احتمالا باید بخش دیگری از دستمزدشان را به عنوان مالیات به دولت کشور خودشان بپردازند.

آلمان

در بوندسلیگا میانگین دستمزد دریافتی بازیکنان به ۲ میلیون یورو می‌رسد هرچند اختلاف زیادی میان دستمزد‌های پرداختی بایرن مونیخ با سایر تیم‌ها وجود دارد. بازیکنان آلمانی شاغل در این لیگ، باید تا سقف ۴۵ درصد از دستمزد سالانه خود را به عنوان مالیات در اختیار دولت قرار دهند. بازیکنان خارجی مشغول در آلمان هم موظف به پرداخت ۲۵ درصد از رقم قراردادشان تحت این عنوان هستند.

انگلیس

میانگین دریافت حقوق بازیکنان در لیگ برتر انگلستان بیش از ۵ میلیون یورو در سال است. بازیکنان انگلیسی تا سقف ۴۵ درصد و بازیکنان غیر انگلیسی تا سقف ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند. برای مثال حقوق ۲۵ میلیون پوندی کریس رونالدو در سال، پس از کسر ۲۰ درصد مالیات به این عدد رسیده است.

اسپانیا

بازیکنانی که پاسپورت اسپانیایی دارند، اگر درآمدی بیشتر از سالانه ۳۰۰ هزار یورو داشته باشند، باید ۴۷ درصد آن را تحت عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. از آنجا که میانگین پرداخت حقوق در این لیگ ۵/ ۴ میلیون یورو است، طبعا اکثر بازیکنان لالیگایی مشمول این قاعده هستند. اوضاع برای بازیکنان اسپانیایی لیگ‌های دیگر نسبتا بهتر از کشور‌های همجوار است چرا که مالیات بر درآمد آن‌ها سالانه ۱۵ درصد است.

نکــتـه طلایی

همان طور که می‌بینید در اروپا بازیکنان شاغل در کشور‌های دیگر، علاوه بر پرداخت مالیات به جامعه میزبان، بخش دیگری از درآمدشان را هم باید به عنوان مالیات به کشور زادگاه بپردازند. اگر این قاعده در ایران وجود داشت، ما باید از همه لژیونر‌های فوتبال کشورمان که در کشور‌های دیگر کسب درآمد می‌کنند مالیات می‌گرفتیم؛ از مهدی طارمی و سردار آزمون در پرتغال و آلمان تا بازیکنان شاغل در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که دلار نفتی به جیب می‌زنند. ما، اما نه‌تن‌ها از ایرانی‌های خارج مالیات نمی‌گیریم، بلکه اکثر قریب به اتفاق خارجی‌های ایران هم پرداخت مالیات‌شان را بر عهده باشگاه یا فدراسیون می‌گذارند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهدی طارمی پورتو عنوان مالیات پرداخت مالیات فوتبالیست ها میلیون یورو پرداخت کنند کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی چگونه مانع رسوایی بزرگ پورتو شد؟!

روزنامه اوجوگو در شماره امروزش، تصویر اصلی خود را به مهدی طارمی اختصاص داده و با تیتری درشت نوشته بود که مهاجم ایرانی، از یک رسوایی بزرگ جلوگیری به عمل آورده است.

در واقع منظور اوجوگو از این تیتر، فرار پورتو از سومین شکست پیاپی در رقابت‌های لیگ برتر بوده که به لطف گلزنی طارمی در دقایق پایانی مسابقه، از آن جلوگیری به عمل آمده است.

اوجوگو نوشته است که طارمی با فتح دروازه فامالیسائو، از ثبت یک رسوایی در استادیوم دراگائو جلوگیری به عمل آورده است چرا که آنها پیش از این برابر تیم‌های استوریل پرایا و ویتوریا گیمارش شکست خورده بودند و این گل مانع از ثبت هت تریک تیم کونسیسائو در باخت‌های متوالی شده است.

منبع: ورزش سه

tags # مهدی طارمی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • حمله پوچتینو به بازیکنان: دفعه بعد اخراجتان می‌کنم
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • عکس| مهدی طارمی پورتو را از رسوایی نجات داد
  • (عکس) مهدی طارمی پورتو را از یک رسوایی بزرگ نجات داد!
  • پلی به گذشته؛ سوپرگل مهدی طارمی مقابل چلسی (2021/4/14) / فیلم
  • طارمی چگونه مانع رسوایی بزرگ پورتو شد؟!
  • مهدی طارمی پورتو را از یک رسوایی بزرگ نجات داد!
  • چگونه ارز مسافرتی بگیریم؟
  • بیانیه تند باشگاه پورتو به خاطر طارمی
  • بازتاب گلزنی مهدی طارمی در سایت پرتغالی