Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@14:51:42 GMT

اطلاعیه بانک ملی برای اموال سرقتی کشف شده

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۷۵۳

اطلاعیه بانک ملی برای اموال سرقتی کشف شده

بانک ملی ایران اعلام کرد: دستور قضایی برای احراز ابتدایی مالکیت اموال مکشوفه صاحبان صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه صادر شد. بانک ملی ایران، با صدور اطلاعیه‌ای به بیان آخرین خبر‌ها درباره سرنوشت اموال مکشوفه صندوق امانات شعبه دانشگاه که طی ماه گذشته مورد سرقت قرار گرفته بود، پرداخت.

بانک ملی در این اطلاعیه تصریح کرد: پیش از این اموال مکشوفه شامل سکه، ارز و مصنوعات طلا به نیابت از دادسرای رسیدگی کننده و با حضور نمایندگان پلیس آگاهی تهران توسط کارگروهی متشکل از کارشناسان و خبرگان طلا و جواهر بانک ملی ایران جداسازی، صورت برداری، ارزیابی و پلمب گردید و تحویل خزانه بانک ملی ایران شد که متعاقب آن دستور مرجع محترم قضایی جهت انجام روند احراز مقدماتی مالکیت این اموال، در اسرع وقت آغاز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه تاکید شده است: اقدامات لازم تحت نظارت بازپرس محترم پرونده توسط بانک ملی ایران به منظور اقدامات مقدماتی احراز هویت و تعیین تکلیف اموال و تعلق آن به صاحبان اموال با سرعت، دقت و جدیت در حال انجام است.

بدیهی است که نتایج حاصله و فرایند تشخیص و تحویل توسط دادسرای رسیدگی کننده به اطلاع هر یک از صاحبان اموال خواهد رسید.

بانک ملی ایران در این اطلاعیه از صاحبان اموال مکشوفه درخواست کرده است تا با حفظ آرامش، فرصت تطبیق، تشخیص و تحویل اموال را به کارشناسان و نیز مرجع محترم قضایی اعطا نماید.

طی تعطیلات نیمه خرداد، سارقان با ورود به شعبه بانک ملی رو به روی دانشگاه تهران، تعدادی از صندوق امانت و بخشی از تجهیزات اتاق سرور و مرکز مانیتورینگ این شعبه را به سرقت بردند که البته با تلاش نیروی انتظامی ظرف چند روز نخست از زمان اعلام سرقت، سارقان بازداشت شدند.

۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است. ۱۰ نفر از متهمان در تهران و شمال کشور و ۳ نفر از سارقان متواری در کشور همسایه دستگیر شدند.

طبق اعلام نیروی انتظامی، سرقت حدود ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ خرداد روی داد و سارقان حدود ۱۲ ساعت در بانک بودند، اما سرقت ساعت هشت صبح روز ۱۶ خرداد درحالی که تعدادی از سارقان حدود ساعت ۶ بامداد موفق به خروج از کشور شده بودند، به پلیس اعلام شد.

به‌گفته مونسان؛ عضو هیئت رئیسه بانک ملی، این سارقان، از یک‌هزار صندوق امانات که در شعبه دانشگاه وجود داشت، محتویات حدود ۱۶۲ صندوق را سرقت کرده، از ۲۵۰ صندوق امانات که در اختیار مشتریان بوده، ۱۶۲ صندوق را با دیلم شکسته و هر صندوقی را که پر بوده است خالی کرده بودند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سارقان بانک ملی صندوق امانات بانک ملی دستگیری سارقان بانک ملی اموال سرقتی بانک ملی ایران اموال مکشوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه

جانشین رئیس پلیس استان بوشهر از انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در بندر گناوه خبر داد و گفت: با دستگیری متهمان، به سرقت چند انبار کالاهای ملوانی و منازل در شهر گناوه اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر گناوه، سردار سهام صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره برقراری امنیت پایدار در استان بوشهر و قدردانی از مشارکت مردم در برخورد با ناهنجاری اجتماعی اظهار داشت: پلیس به‌صورت شبانه‌روزی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کند. در پی سرقت میلیاردی از انبار کالاهای ملوانی و منازل شهروندان گناوه موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی یکی از سارقان در این عملیات خاطرنشان کرد: با بررسی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی سرنخ‌ها از این سرقت‌ها به دست آمد که با پیگیری دقیق و حساب شده هویت یکی از سارقان حرفه‌ای دخیل در این سرقت شناسایی شد.پس از هماهنگی قضایی متهم در یک عملیات منسجم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی کاملاً فنی به همکاری یک نفر دیگر از سارقان اعتراف کرد، گفت: با تلاش مأموران متهمان دستگیر شدند. متهمان به سرقت چند انبار کالاهای ملوانی و منازل در شهر گناوه اعتراف کردند و از محل اختفا و دپوی اموال مسروقه پرده برداشتند. با هماهنگی قضایی از محل دپوی اموال مسروقه بازدید شد و حدود 80 درصد اموال به سرقت رفته کشف شده به مالکان مسترد و متهمان روانه زندان شدند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • کشف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان
  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند