Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از ایکوپرس، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه صادرات گروه صنعتی ایران خودرو، منجر به افزایش ارزش صادرات در گروه‌های مختلف کالایی اعم از خودرو، قطعات یدکی و قطعات غیر یدکی در سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.

بر پایه این گزارش، مجموع ارزش صادرات ۲ گروه قطعات یدکی و غیر یدکی در سه ماهه نخست امسال به مرز سه برابر دوره مشابه سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می شود، صادرات قطعات غیر یدکی در هر یک از ماه‌های آینده تا پایان سال، معادل مجموع عملکرد سه ماهه نخست امسال باشد.

خودروساز بزرگ کشور در راستای عمل به هشت فرمان رییس جمهوری که یکی از بندهای آن در خصوص توسعه صادرات بوده، در سال جاری برنامه‌های متنوع و گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده که بخشی از نتایج و دستاوردهای آن در سه ماهه نخست محقق شده است.

صادرات ۱۵ هزار دستگاه خودرو بخشی از اهداف تعیین شده در سال جاری است.
 

برچسب‌ها ایران خودرو توسعه صادرات شهر تهران خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو توسعه صادرات شهر تهران ایران خودرو توسعه صادرات شهر تهران خودرو سه ماهه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل گمرک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی، درباره میزان واردات و صادرات اجزا و قطعات مربوط به وسایل نقلیه گفت: از تعداد ۲۶۱ کد تعرفه گمرکی واردات قطعات و اجزای مربوط به وسایل نقلیه در سال گذشته، از نظر وزنی ۸۶۰ هزار تن و به ارزش ۸/۴ دهم میلیارد دلار بودند، که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۳ درصدی در ارزش و ۲۴ درصدی در وزن داشته است.

رضوانی فر در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۲ صادرات قطعات و تجهیزات خودرو و موتورسیکلت ۱۴۱ میلیون دلار بود، که بیش از ۲۵ درصد نسبت به ساله ۱۴۰۱ افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تفکیک دو وسیله نقلیه خودرو و موتورسیکلت از هم، اظهار داشت: در بخش خودرو که حدود ۲۱۷ کد تعرفه گمرکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، پارسال صادرات کشورمان حدود ۱۳۳ میلیون دلار بوده، که افزایش بیش از ۲۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است. بزرگترین صادرکنندگان اجزا و قطعات خودرو شرکت‌های ایران خودرو، سپاهان خودرو و ایساکو بودند. مهمترین بازار‌های صادراتی این محصولات هم عراق، تاجیکستان، ونزوئلا و روسیه بودند.

رئیس کل گمرک درباره میزان واردات قطعات و اجزای خودرو هم بیان داشت: ۷۶۹ هزار تن قطعات و اجزای خودرو به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار در سال گذشته وارد کشور شد، که از نظر ارزش ۳۲ درصد و از لحاظ وزنی ۲۴ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشت. کرمان موتور، مدیران خودرو و کوروش موتور آریا بالاترین آمار واردات قطعات و اجزای خودرو را به خود اختصاص دادند. چین با ۷۱ درصد، بزرگترین مبدا وارداتی این محصولات به کشورمان بود، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

وی درباره صادرات قطعات موتور سیکلت هم گفت: میزان صادرات قطعات موتور سیکلت در سال گذشته حدود ۱۴ درصد از نظر وزنی و ۱۲.۵ درصد از لحاظ ارزشی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته، که این میزان حدود ۸.۶ میلیون دلار بوده است. بازار‌های اصلی این محصولات کشور‌های عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان بودند.

رئیس کل گمرک در ادامه افزود: واردات قطعات و اجزای موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۸۲ میلیون دلار بود، که در مقایسه با سال قبلش افزایش ۴۱ درصدی داشته است. شرکت‌های کویر موتور، نیرو موتور سامان و نیرو موتور سهند بزرگترین واردکنندگان این محصولات بودند. مبادی اصلی واردات قطعات و اجزای موتور سیکلت چین، امارات و تایلند بودند. چین ۶۲ درصد، امارات متحده عربی ۳۳ درصد و تایلند ۳ درصد از واردات این اقلام را به خود اختصاص دادند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • فرق دیسک و صفحه اصلی و تقلبی در چیست؟
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳