Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسنعلی فضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده هشت مورد حفاری، ۲ کشف دستگاه فلزیاب، دستگیری ۱۸ متهم، ۲۱ مورد اسکورت، تشکیل هشت پرونده، ۳۸ مورد تعاملات، ۶۹ مورد اخبار دریافتی، ۲۷ هزار و ۹۴۰ نفر ساعت پایش در اماکن و محوطه‌های تاریخی و همچنین تعداد ۱۵ قلم شیء تاریخی از حفاران غیرمجاز در ۶ دفعه کشف و ضبط‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم اکنون در این استان، ۱۶ اثر تاریخی، فرهنگی پایگاه ثابت دارند که به‌صورت ۲۴ ساعته حفاظت و نگهبانی می‌شوند و روزانه آمار آن به مرکز فرماندهی توسط کارشناسان یگان حفاظت ارسال می‌شود.

این مسوول، در خصوص پیگیری‌های یگان حفاظت در راستای هم‌افزایی و تسریع درروند حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی نیز ادامه داد: جلساتی با پلیس فتا، روسای کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و فعالان اجتماعی انجام گرفته و روند برخورد سریع با حفاران و جلوگیری از خریدوفروش اشیای عتیقه را در دستور کار جلسات قرار گرفته که نتایج خوبی داشته است.

فضلی افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، حفاری و کاوش در مکان‌هایی که آثار تاریخی فرهنگی وجود دارد ممنوع بوده و خاطیان طبق قانون مجازات خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان ابراز امیدواری کرد که با همراهی مردم، حراست و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی بهتر و بیشتر انجام گیرد تا این آثار برای نسل‌های متمادی پابرجا بماند و همه از این آثار بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها آثار تاریخی میراث فرهنگی بازدید زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آثار تاریخی میراث فرهنگی بازدید آثار تاریخی میراث فرهنگی بازدید زنجان آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت