Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حاجی بگلو روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد های تولیدی پیش از این در تملک بانک ها قرار گرفته بود، اما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با انتقال اموال تملیکی بانک ملی به مالکان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: در بهار امسال ۲۷ مصوبه در هفت نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب شد که بیشترین مشکلات مطرح شده در این نشست ها موضوع نظام بانکی و گلایه ها از پرداخت نشدن تسهیلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی خراسان شمالی با کمبود نقدینگی و مشکلات بیمه ای مواجه هستند و انتظار می رود حمایت های لازم در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی انجام شود.

وی ادامه داد: مسوولان خراسان شمالی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلاش دارند تا مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود و در این زمینه پیگیری های لازم انجام می شود تا این صنایع به چرخه تولید بازگردند. 

به گزارش ایرنا، پارسال ۴۰ نشست اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که نتیجه آن ۱۳۰ مصوبه بود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

برچسب‌ها بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید ورفع موانع وبه ویژه کمک به رشد اقتصاد در شرایط فعلی وظیفه داریم دربخش‌های حقوقی وقضایی با حداکثر توان به مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ضرروت دارد ستاد اقتصاد مقاومتی با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه نسبت به مسائل این حوزه ورود کند البته درحال حاضر کارگروه‌ها مسائل و موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند نشست‌هایی طی سال گذشته با حضور مدیران شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، همکاران قضائی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در حوزه آب، برق و.. با نظارت دستگاه‌های نظارتی مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه دستگاه قضائی با تمام توان اهتمام ویژه در جهت کمک به این حوزه را داشتند با تلاش اداره تصفیه امور ورشکستگی ۲۶ شرکت تحت حمایت و نظارت اداره تصفیه در حال انجام امور خود هستند و ۲ هزار و ۲۰۹ کارگر به سرکارخود برگشته یا ازبیکاری آن‌ها جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه حدود ۶ شرکت ورشکسته که درحالت تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری‌هایی انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۴ نیرو حفظ وبا احیای ۸ واحد تولیدی برای تعداد ۷۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

کد خبر 6063566

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • تلاش ۱۲۰۰ واحد تولیدی اردبیل برای تحقق جهش تولید
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد