Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد راشد مدرس گرجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های راه همواره از مطالبات مردم کردستان بوده و در این راستا پروژه‌های متعدد در سطح راه‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی استان در حال اجرا است.

وی افزود: شاخص راه روستایی آسفالت در استان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است و همین امر موجب شده است که موضوع آسفالت راه‌های روستایی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده در ۲ سال پیش رو بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت می‌شود، گفت: همزمان  با سفر رییس جمهور به کردستان ۳ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه راه در استان افتتاح خواهد شد.

وی ساخت راه روستایی به طول ۹۴ کیلومتر، روکش آسفالت راه‌های اصلی فرعی و روستایی به طول ۹۵ کیلومتر، اصلاح هشت نقطه پر تصادف، ایجاد روشنایی طولی به طول ۴.۵ کیلومتر و ۲ باب آشیانه ماشین‌آلات را از پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رییس جمهور به استان اعلام کرد.

مدرس گرجی یادآور شد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال شروع خواهد شد.

کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده و قرار است روز جمعه ۱۷ تیر انجام شود، بیست و ششمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان خراسان شمالی بود که دوم تیر انجام شد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان سنندج پروندهٔ خبری سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان سنندج سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان سنندج سفر رییس جمهور راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزرات کشور، مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه‌ی مستقیم محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین پیرو جلسه‌ی مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، نخستین روستا بازار استان بنام تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان ظهر پنجشنبه در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس واقع در بلوار امام خمینی افتتاح شد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان در آیین افتتاحیه گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزرات کشورو سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است که از چهار مرکز تایید شده ستاد تنظیم بازار امروز نخستین بازارچه عرضه‌ی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی جهت خدمات‌رسانی به مردم به بهره‌برداری رسید.

عیسی برخورداری پور افزود: به همین منظور، این بازارچه ها با هدف حذف واسطه‌های غیر ضروری بین تولیدکنندگان محصولات‌کشاورزی و مصرف‌کنندگان با حمایت و پشتیبانی معاونت اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری شهرستان بندرعباس و سازمان صمت در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه را عرضه‌ی محصولات کشاورزی (میوه، تره‌بار، خشکبار، محصولات لبنی و پروتئینی) با حداقل ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عنوان و تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به ظرفیت و توانمندی موجود جهت تجهیز و راه اندازی فازهای بعدی این بازارچه ها را در مرکز استان و سایر شهرستان ها آمادگی لازم دارد.

مهاجر معاون وزیر جهادکشاورزی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه محصولات کشاورزی برای شهروندان در نظر گرفته است، ایجاد بازارچه‌هایی تحت عنوان روستابازار بوده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه شود.

علیرضا مهاجر افزود: کاهش قیمت محصولات، افزایش فراوانی کالا و محصولات کشاورزی در بازارچه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، تقویت اقتصادی کشاورزان، روستاییان و عشایر و حذف واسطه‌ها از مهمترین اهداف تشکیل این بازارچه‌ها در سطح استان ها باید باشد.

به گفته وی، توجه به جایگاه تولیدات کشاورزان و روستاییان، عشایر و اشتغال‌های خُرد خانگی در این بازارچه‌ها مورد تاکید است که بتوان زمینه اشتغال پایدار این قشر و همچنین رفع مشکلات اقتصادی آنها را فراهم کرد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، اظهار کرد؛ با توجه به تأثیر مثبتی که عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم در حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و معیشت جامعه مصرف کنندگان خواهد داشت، راه اندازی بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به عنوان یکی از کارهای راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه‌های تابعه موظف اند نهایت همکاری را برای رفع موانع و تسهیل امور با تعاون روستایی استان داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان نیز اظهار کرد: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح ۳۶۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بنا شده است.

سجاد مهدیانفر تصریح کرد: این مجموعه برای ۱۸ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و در این بازارچه محصولات پروتئنی، میوه و تره بار زیر قیمت بازار و با کیفیت عرضه می‌شود.

کد خبر 6064259

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • برفروبی ۱۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های استان مرکزی
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • افتتاح و رونمایی از ۲ طرح شهرداری بافق
  • کاهش ۹ درصدی سفرهای نوروزی همدان