Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص 200میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبر داد

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی ستاد برداشت برنج کشور از تخصیص 200میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: کشاورزی مقوله مهم در امنیت غذایی است و لازم است برای رسیدن به تولید پایدار از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر این نکته که با توجه به ارزش زمین های کشاورزی استان به لحاظ قیمت زمین و اهمیت تولیدات محصولات کشاورزی ، اقتصادی شدن فعالیت های کشت و کار  بسیار مهم و ضروری است، افزود: برای کاهش مناسب هزینه های تولید برنج ، نهاده های کشاورزی و ماشین آلات باید بدرستی مورد استفاده قرار گیرد.

 وی ادامه داد: حمایت‌های خوبی از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور صورت گرفته که در کاهش هزینه ها و افزایش کمیت و کیفیت تولید موثر بوده است. نیاز و تقاضا در بخش توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان زیاد است و دولت نیز به این موضوع اهتمام ویژهای دارد چراکه حدود 70 درصد از تسهیلات مکانیزسایون کشاورزی اسمال بیشتر از سال گذشته شده است.

 عنایتی رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را افزایش بهره‌وری با استفاده زا دانش و فناوری های نوین دانست و اظهار داشت:  همسو با این رویکرد علاوه بر تامین بذور گواهی شده ، تامین نهاده ها و توسعه کارنده‌ها و ماشین‌های کشاورزی مورد تاکید است.

وی از مازندران به عنوان استان‌ پرظرفیت در استفاده از ماشین‌های برداشت غلات نام برد و گفت :  بومی‌سازی و تولید داخلی ماشین‌های کشاورزی مورد نیاز مورد توجه و حمایت دولت است تا هم هزینه تولید کاهش بیابد و هم مانع خروج ارز از کشور شود. 

این مسوول کشاورزی مازندران به اهمیت کاهش ضایعات برداشت با استفاده از ماشین‌های مخصوص محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت تمام شده ماشین‌آلات کشاورزی همراه با افزایش کیفیت تقاضای کشاورزان است که باید به این نیاز توجه ویژه شود. امروز با اهتمام دولت  تعرفه خدمات ماشین‌های کشاورزی بگونه‌ای است که هم کشاورز و هم صاحبان ماشین‌آلات رضایتمندی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمیته تغییر اقلیم در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود، گفت: این کمیته با اهداف تقویت، انسجام و هماهنگی در هدف‌گذاری و فرآیندهای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، رصد و پایش تغییر اقلیمی، شناسایی منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای و نحوه ترسیب و کاهش کربن در بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسط دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به زودی تشکیل می‌شود.

وی افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست کشور از سوی مقام معظم رهبری، آئین نامه اجرایی کنوانسیون تغییر آب و هوا، پروتکل کیوتو و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، کمیته تغییر اقلیم وزارتخانه در قالب زیر کمیته‌های تخصصی راه اندازی خواهد شد.

رئوفی تصریح کرد: اگرچه ایران تاکنون تعهد رسمی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مجامع بین‌المللی نداشته است، اما بخش کشاورزی به علت تعاملات گسترده و مستقیم با محیط پیرامون، بیشترین تأثیر را از پدیده تغییر اقلیم می‌پذیرد و امنیت غذایی نیز تحت شعاع قرار می‌گیرد، از این رو ضروری است هرچه زودتر و با جدیت بیشتر در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و شناسایی ردپای کربن در تولید محصولات کشاورزی وارد عمل شویم.

تبعات تغییر اقلیم در بخش کشاورزی

رئوفی درباره اثرات تغییر اقلیم در فعالیت‌های بخش کشاورزی گفت: کاهش میزان تولید محصولات زراعی و باغی از سرمازدگی، یخ زدگی و خشکسالی، فرسایش خاک، افزایش بیماری‌ها و آفات گیاهی در سطح اراضی کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع، تغییر فصل بارش، کاهش سطح کشت، آب گرفتگی سواحل، ورود آب‌های شور به سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق ساحلی، گسترش آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع، تغییر مکانی رویشگاه‌های طبیعی، بیابان‌زایی و انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری از جمله پیامدهای تغییرات اقلیمی در حوزه کشاورزی است.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی صدمه به ذخایر آبزیان و کاهش تولید، از بین رفتن تنوع زیستی در دریا و اقیانوس‌ها، اختلال در روند زادآوری طبیعی، افزایش و شدت پراکنش انگل‌ها و بیماری‌ها، کاهش مواد اولیه همچون شیر، گوشت، تخم مرغ و لبنیات، کدورت منابع آبی پرورش آبزیان، افزایش تغییر در کمیت و کیفیت آب، تغییر رژیم آبی رودخانه‌ها، کاهش حاصلخیزی، تغییر در بافت خاک، بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری به ویژه برای کشاورزان خرده پا و تغییر زمان کوچ عشایر را از دیگر تبعات ناشی از تغییرات اقلیمی در بخش کشاورزی عنوان کرد.

تاکید بر منافع ملی در الحاق به توافقنامه پاریس

وی بر پیوستن ایران به توافقنامه آب و هوایی پاریس با در نظر گرفتن شروطی تاکید و اظهار کرد: توافقنامه اقلیمی پاریس مانند اکثر پیمان‌های بین‌المللی دارای محاسن و فواید ظاهری بسیاری است، اما زوایای پنهان و پیچیدگی‌هایی دارد و ممکن است در بیشتر موارد به ضرر کشورهای به ویژه در حال توسعه باشد.

رئوفی توضیح داد: توافقنامه پاریس در نظر دارد با محدود ساختن استفاده از منابع فسیلی (نفت، گاز و…) به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به منظور کاهش دمای زمین بپردازد و این در حالی است که کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، (با توجه به تحریم‌های گسترده فعلی) در مسیر پیشرفت نیازمند استفاده از منابع ملی، بومی و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط هستند و به فروش و مصرف انرژی وابسته است. در نتیجه الحاق به توافقنامه پاریس، ضروری است اقدامات متناسب توسط دولت در راستای تحقق اهداف و تکالیف مندرج در توافقنامه و برنامه مشارکت ملی انجام پذیرد تا علاوه بر بهره‌مندی از همکاری‌های بین‌المللی مندرج در توافقنامه با آثار ناشی از عدم پایبندی به مفاد موافقت‌نامه نیز مواجه نشویم.

وی ادامه داد: توافقنامه‌های بین‌المللی چندجانبه و به ظاهر برد-برد است و ما در صورتی به توافقنامه پاریس می‌توانیم ملحق شویم که برآوردی از وضعیت موجود کشور، میزان، شدت و نوع اثرگذاری عوامل مؤثر بر تغییر اقلیم بر بخش‌های مختلف کشور داشته باشیم و عوامل متاًثر فراملی و منطقه‌ای بر کشور را بررسی و واکاوی کنیم و آنگاه با توجه به توافقنامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی وارد مذاکره شویم.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت داشتن اطلاعات کافی فنی، علمی و اجرایی مورد نیاز می‌توانیم با توجه به محتویات توافق نامه‌های بین‌المللی، بدون محدودسازی منابع و منافع ارزشی ملی، از مزایای نسبی غیر الزام‌آور آن در قالب صندوق‌های مالی در راستای پیشبرد و توسعه اهداف ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بهره ببریم.

کد خبر 6079109

دیگر خبرها

  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک
  • ۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه