Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، عبدالله پرواز  در نطق پیش از دستور خود در هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، گزارشی از زلزله استان هرمزگان ارائه کرد و گفت: زلزله اخیر که کانون آن در شهرستان بندرلنگه بود و شدت آن در شهرهای همجوار احساس شد به منازل مسکونی ۲۰ روستا آسیب وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این اتفاق ۵ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند، توضیح داد: همه می‌دانیم که زلزله یک رخداد طبیعی است و کسی مقصر آن نیست اما شرایط برای کسانی که دچار حادثه شده و زندگی خود را از دست می‌دهند سخت است. بنابراین باید بعد از این رخدادها کمک‌رسانی به سرعت انجام شود.

پرواز تصریح کرد: اتفاق خوبی که در این حادثه رخ داد آمادگی سریع نهادها و دستگاه‌ها بود به صورتی که در ساعات اول وقوع حادثه تیم مدیریت بحران تشکیل شد. این اولین بار در استان بود که بعد از وقوع حادثه با چنین سرعتی کمک رسانی انجام می‌شود.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به گرمای بالای ۴۰ درجه استان هرمزگان تصریح کرد: شرایط زندگی در آن گرمای طاقت فرسا برای زلزله زدگان سخت است. درست است که روز اول آواربرداری شروع شد و برای اسکان زلزله زدگان چادر زده شد اما زندگی در چادر در گرمای ۴۰ یا ۵۰ درجه سخت است.

وی با اشاره به حضور وزیر کشور در جمع زلزله‌زدگان در روز اول وقوع حادثه بیان داشت: خدمات‌رسانی در آن هوای گرم و شرایط برای نیروهای خدمات‌رسان هم دشوار است.

پرواز خطاب به دولت گفت: لازم است برای مردمی که تمام دارایی خود را از دست داده‌اند و چیزی ندارند یک وام بلاعوض در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند برای خود خانه بسازند، بانک‌ها نیز در گرفتن ضامن  برای اعطای وام با مردم همکاری کنند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در روستاهایی که به صورت کامل تخریب شده است دولت موافقت مردم برای جابجایی روستا را بگیرد.

وی با بیان اینکه زندگی در چادر برای مردم سخت است گفت: مردم زلزله زده تا زمان آماده شدن خانه‌هایشان نیاز به کانکس دارند.

زمین‌ لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری بامداد شنبه (۱۱ تیر ۱۴۰۱) مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.

برچسب‌ها شورای عالی استان ها هرمزگان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی استان ها هرمزگان زلزله شورای عالی استان ها هرمزگان زلزله شورای عالی استان ها استان هرمزگان زلزله زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

روز گذشته همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

در ادامه؛ سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی سنبل برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

آیت الله طبسی، سخنران پایانی این همایش نیز با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها گفت: کارهای خیری که توسط شما انجام می‌شود به برکت دعای آسمانی هاست. هستند کسانی که اموال زیادی دارند اما برای کارهای دیگر پول خرج می‌کنند و توفیق استفاده از این اموال در راه خیر را ندارند.

وی افزود: اگر خداوند این کشور را حفظ کرده است و نعمات خود را برای آن می‌فرستد، به برکت همین کارهای خیری است که به انجام می‌رسد و شما آثار کارهای خود را در این دنیا و هزاران برابر در آخرت خواهید دید.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: از شما خواهران و براداران وظیفه شناس، تقدیر و تشکر دارم و از خداوند می‌خواهم که به شما عمری طولانی و با برکت و فرزندانی بهتر از خود شما که این راه را ادامه دهند عطا فرماید و مشمول دعای خیر حضرت حجت – عجل الله تعالی فرجه الشریف – شوید.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان