Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تبدیل علم و دانش در مراکز تحقیقاتی به فناوری و اقتصاد می توانیم زمینه کاهش هزینه های تولید و ارتقای راندمان بهره وری را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ قرارگاه کشاورزی دانش بنیان و شورای تات عصر پنجشنبه با حضور سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات اموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی و رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، احمدی رییس پارک علم و فناوری قزوین، قریب مدیرکل روستایی استانداری و محققان در سالن باغستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افلاطونی در این جلسه گفت: نقطه مطلوب تحقق دانش بنیان هنگامی است که بهره‌بردار کشاورزی خریدار علم محققان باشد. 

وی اضافه کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که‌ بهره‌بردار هزینه تحقیقات را بپردازد تا فنون و علوم جدیدی در اختیار بگیرد و به معنای واقعی کلمه اتصال حلقه تات (تحقیقات، آموزش و ترویج) اجرایی شود. 

افلاطونی تاکید کرد: امروز جامعه و به خصوص بخش کشاورزی نیازمند بازار بورس خدمات دانش بنیان است و  دانش به قدری ارزشمند باشد که امکان فروش هم داشته باشد. 

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی خوبی در بخش کشاورزی استان قزوین وجود دارد، گفت: در ردیف معدود استان‌هایی هستیم که یک کشاورز به صورت خودجوش و با هدف اشتیاق بالا به کسب علم در باغ خود مرکز تحقیقات دایر کرده است و این رویکرد نیازمند حمایت است. 

افلاطونی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه ژنوتیپ‌های گیاهان دارویی در استان قزوین وجود دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی بازار خوبی در استان‌های همجوار استان وجود دارد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی و راه‌اندازی شهرک گیاهان دارویی با محور گردشگری در منطقه زرآباد را از عمده مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین برشمرد.

افلاطونی گفت: انتقال دانش حلقه تات به معنای واقعی در بخش کشاورزی باید جدی گرفته شود و بهره برداران بتوانند از این ظرفیت بخوبی استفاده کنند. 

وی بیان کرد: اعتماد کشاورزان و بهره برداران به اهمیت و تاثیر آموزش باید بازگشته و جدی گرفته شود و اگر اعتماد مروجان به محققان و نیز بهره برداران به مروجان بازگردانده شود شورای تات می تواتد شکل بگیرد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: تا زمانی که علم و دانش در مراکز تحقیقاتی به فناوری و اقتصاد تبدیل نشود متضرر خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین کشاورزی استان قزوین سازمان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در حمایت از اجرای طرح‌های پژوهشی  درحوزه‌های علوم شناختی درسال‌های اخیر منجر به طراحی، تولید و ساخت محصولات فناورانه توسط اساتید، پژوهشگران و متخصصان برای تامین نیاز‌های مراکز علمی، تحقیقاتی و درمانی و نیز رونق بخش اکوسیستم شناختی و کسب و کار در این حوزه  شده است.

با اجرای سیاست و اقدامات ستاد علوم شناختی و در نتیجه حمایت‌های گسترده از محققان، اساتید و متخصصان، طرح‌های متعدد اولویت‌دار مورد نیاز کشور در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت‌های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه‌ها به اجرا در آمد.

ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز، ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی، از جمله دستاورد‌های اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت  محصولات فناورانه شناختی درکشور بشمار می‌آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، درحال حاضر با بیش از دو هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در یکصد مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

در سال گذشته در نتیجه چندین مرحله فراخوان این ستاد، ده‌ها طرح تحقیقاتی توسط مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری از چتر حمایتی در زمینه‌های روانشناسی، فناورانه، نگاشت مغز، مدیریت، آموزش و پرورش، توانبخشی شناختی و علوم اعصاب ارایه شد که حدود سی  طرح مورد تصویب قرار گرفت.

در راستای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسال‌های اخیر طی  بیست مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی، بیشتر از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت‌های این ستاد قرار گرفت که از مجموع این طرح‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ طرح به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

تشکیل هسته‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم شناختی یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور تربیت نیروی مجرب و متخصص بشمار می‌آید، از اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بوده است.

همچنین در سال گذشته ۲۵ هسته پژوهشی درحوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور تشکیل و فعال شده است.

رویکرد این ستاد بهره گیری و بهره مندی از دستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقا و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی در سطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است.

از سوی دیگر در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های این ستاد فعالیت گروه‌های «پیشران» نیز  برای تسریع در اجرای طرح‌های پژوهشی از اهداف اصلی ستاد محسوب می‌شود که با حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و دستیابی به فناوری و خدمات شناختی می‌توان تغییرات بزرگی در جامعه به‌وجود آورد و با بهره‌گیری از دانش، تخصص و مهارت نخبگان و محققان این حوزه، زیرساخت‌های نوین فناوری و خدمات شناختی را در کشور ایجاد کرد.

 بر اساس این راهبرد، تاکنون چهار گروه «پیشران» در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی تشکیل شد که فعالیت این گروه‌ها منجر به تولید فناوری‌های بومی و خدمات شناختی شده است.

اعتمادسازی در میان محققان و نخبگان برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های آنان از برنامه‌های عملی ستاد توسعه علوم شناختی بحساب می‌آید و تبادل دیدگاه‌ها میان مجریان و ناظران طرح‌های تحقیقاتی برای پیشرفت طرح‌ها بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۹۱ درصدی طرح جهش تولید در دیمزار‌های قزوین
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است