Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ادعای تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ۲۰۲۲ واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای بی پایه و تاریخ مصرف گذشته منتشر شده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، ضمن مردود دانستن این ادعا گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده  علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشر شده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جتهای جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می یابد. در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستانها، جشنهای عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است. 

کنعانی تاکید کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، فلذا این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از ورود اتوبوس های برقی به ناوگان کرج خبر داد و گفت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد و مقصد بعدی این اتوبوس ها شهر اراک خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در تشریح ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گفت: با همکاری و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، شرکت ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج، اولین سری از اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج شد.

وی افزود: این اقدام در راستای توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و به دنبال هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های خودروساز برای تولید انبوه اتوبوس های برقی صورت گرفته است.

ضامنی ادامه داد: با حمایت های دولت و توجه ویژه وزیر کشور به استفاده از اتوبوس و تاکسی های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم. ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گامی مهم در جهت تحقق عملیاتی این هدف و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از ناوگان برقی افزود: توسعه این صنعت نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه های ذیربط است. در همین راستا از دولت تقاضا داریم که در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم، از جمله احداث ایستگاه های شارژ و تأمین اعتبار مورد نیاز، یاریگر ما باشند.

ضامنی در ادامه به برنامه ریزی برای ورود اتوبوس های برقی به دیگر کلانشهرها اشاره کرد و گفت: پس از کرج، شهر اراک مقصد بعدی ورود اتوبوس های برقی خواهد بود. در این راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اراک تهیه شده است که تعدادی از این ناوگان به شهرداری مذکور تحویل شده است.

وی تأکید کرد: استفاده از اتوبوس های برقی به عنوان نسل جدیدی از وسایل حمل و نقل عمومی، نقشی اساسی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت شهروندان ایفا می کند. امیدواریم با همکاری و همدلی همه دستگاه های ذیربط، شاهد گسترش روزافزون استفاده از این وسایل پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه