Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه مجلس با تصویب طرح جهش تولید مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی گام مثبتی برای حل مشکل مسکن برداشت اظهار کرد: بر اساس این طرح مقرر شد دولت سالانه یک میلیون مسکن در کشور تولید و به افراد فاقد مسکن تحویل دهد.

وی با بیان اینکه فعلا در اجرای طرح موفق عمل نشده است اضافه کرد: اگرچه گفته شده که در سال‌های آتی تولید بیشتری در زمینه مسکن صورت خواهد گرفت تا کمبودها جبران شود اما به نظر می‌آید که این وعده به ویژه در استان همدان عملی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی حل مشکل مسکن را نیازمند اقدام جهادی و همه‌جانبه عنوان کرد و افزود: مجلس آمادگی دارد در هر زمینه‌ای که نیاز به کمک باشد دولت را در این زمینه یاری کند.

وی به تاثیر گرانی‌ها بر افزایش رهن و اجاره مسکن اشاره کرد و افزود: متاسفانه شرایط طوری شده که گویا مسابقه‌ای از سوی مالکان برای دریافت اجاره بیشتر از مستاجران به راه افتاده که فشار آن بر اقشار آسیب‌پذیر وارد می‌شود و لازم است دولت این مساله را سامان دهد.

شهبازی گفت: مبالغی هم که به عنوان کمک ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها به مستاجران پرداخت شده، عملا نتوانسته مشکلات موجود را آنگونه که مدنظر باشد برطرف کند.

وی تأکید کرد: برای حل مشکل مسکن باید با به دور از بروکراسی و با جدیت بیشتری وارد شد تا بتوان با یک عزم همگانی مشکلات موجود را به حد اقل رساند و به مطالبات مردم پاسخ گفت.

انتهای پیام/ 3140/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید مسکن افزایش رهن و اجاره مسکن کمک ودیعه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگا قدس  در رابطه با لایحه« اصلاح مالیات‌های مستقیم» بیان داشت: به نظر من در چند سال گذشته اشتباهاتی در بحث مالیات ها صورت گرفت که عملا فشارها را بر روی مردم مضاعف کرد؛ لذا می طلبد دولت و مجلس در این زمینه تجدید نظر کنند. البته بحث مالیات در همه دنیا قانون است و در کشور ما هم باید جدی باشد. ولی نباید به این سبک باشد که مالیات را برای اقشار آسیب پذیر افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه لازم است که دولت و مجلس در جهت تصویب کاهش مالیات بر تولید و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی به سمت تحقق نظام مالیاتی حمایت‌کننده از تولید حرکت کنیم؛ گفت: باید به سمت حمایت از تولید به کمک اصلاح نظام مالیاتی برویم. باید علاوه بر کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق های جدید به تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم باید پایه های مالیاتی جدید نیز جهت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی نیز بگیریم. راهکارهای مناسبی برای شناسایی پایه های مالیاتی و یا جلوگیری از فرار مالیاتی مطرح کردیم که همه این موارد در جهت تحقق شعار سال و همچنین باعث رقابت‌پذیری در تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت و مجلس با هم حرکت کنند و در کنار تصویب لایحه حمایتی فوق، پایه های مالیاتی جدید که هنوز شناسایی نشده‌اند را، شناسایی کنند؛ فشار را از عموم مردم برمی‌دارد

ایزدپناه نماینده مردم ایذ و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای اینکه مالیات کارمندان را افزایش بدهیم یا مالیات مغازه داران سبُک را زیاد کنیم، باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و پایه های مالیاتی مغفول مانده را شناسایی کنیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که در اخذ مالیات راه ما درست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من انجام مشوق های مالیاتی باعث می‌شود سرمایه گذاران با رقبت بیشتری مالیات را پرداخت کنند و به دنبال حذف و فرار نخواهند بود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟