Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد خاتمی: بسیاری از بی‌حجاب‌ها، زن‌ها و بچه‌های همان دزد‌ها هستند
سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: اصرار بر حکم الهی حجاب به منزله نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست. عده‌ای می‌گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می‌دهید، اما به دزدی‌ها و اختلاس‌ها گیر نمی‌دهید؟ بنده و سایر خطبای جمعه از جمله کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عرصه داشته است، اما بزرگ شدن گناهی به معنای تحقیر گناه دیگر نیست. قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است، اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقا بسیاری از بی حجابها، زن‌ها و بچه‌های همان دزد‌ها هستند.

علم الهدی: متأسفانه یک عده از مردم در این مملکت انقلاب را فراموش کردند
علم‌الهدی امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که بی حجابی یک ناهنجاری، تظاهر به فسق و گناه است، گفت: تشکر می‌کنم از نماینده محترم دادستان که با یک حکم قضائی بنا شده از این تجاهر به فسق در مراکز عمومی جلوگیری کند. اگر پیغمبر را قبول دارید، این حرف پیغمبر است که فرمودند «گناه وقتی مخفیانه انجام می‌گیرد، فقط به عامل گناه ضرر می‌زند، اما وقتی آشکار انجام بگیرد، کسی جلویش را نگیرد و منع هم نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند»، این بی‌حجابی علنی، گناهی است که در ملأعام و مراکز عمومی صورت می‌گیرد و به جامعه آسیب می‌زند. امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که متأسفانه یک عده مردم در این مملکت انقلاب را فراموش کردند، خاطرنشان کرد: عده‌ای، کسانی که رفتند جان دادند و کشور را از تجاوز دشمن حفظ کردند، فراموش کردند و خیال می‌کنند حالا در این فضا آزادانه گناه و معصیت کنند و تظاهر به گناه داشته باشند، این درست نیست.

حمله تند خداداد عزیزی به حسن عباسی
خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به سخنان عجیب حسن عباسی در خصوص فوتبالیست‌ها گفت: بعضی‌ها انگار اگر حرف نزنند و درمورد هر چیزی اظهارنظر نکنند، بقیه میگن اینا لال هستند! آقای عباسی شما چی از زندگی ما فوتبالیست‌ها میدونی؟

سردار رحیمی: ورود سگ‌ها به پارک جرم محسوب می‌شود؛ برخورد قانونی می‌کنیم
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اخیرا با توجه به دستور جدیدی که صادر کردیم، بحث ورود سگ‌ها به پارک‌ها نیز مطرح شد. برخی با سگ‌ها به پارک وارد می‌شوند و رعایت نیز نمی‌کنند، به خصوص درباره سگ‌های بسیار بزرگ که حتی دیدن آن برای برخی رعب آور است. رسیدگی به این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته که اعلام می‌کنیم ورود همه این‌ها به پارک ممنوع است. وی افزود: این اقدامات از نظر ما جرم محسوب می‌شود و جرم مشهود است که برخورد قانونی با این‌ها صورت خواهد گرفت.

دو قهوه‌خانه دیگر در قم به دلیل «اختلاط دختر و پسر و کشف حجاب» پلمب شد
پلمب دو قهوه‌خانه به علت تخلف در کشف حجاب و اختلاط پسر و دختر و صدور اخطاریه برای یک قهوه‌خانه دیگر توسط پلیس اماکن قم و جبهه امر به معروف و نهی از منکر قرارگاه ثارالله انجام شد. به گزارش روابط عمومی سپاه استان قم، پاکسازی و نظارت بر قهوه خانه‌ها و کافه‌های پر آسیب توسط پلیس اماکن و جبهه امر به معروف و نهی از منکر قرارگاه ثارالله در قالب ۱۲ تیم نظارتی انجام شد. دو قهوه خانه سنتی مختلط به علت تخلف‌های متعدد کشف حجاب در واحد صنفی و اختلاط دختر و پسر پلمب و برای یک قهوه‌خانه دیگر اخطار پلمب صادر شد و صاحبان این اماکن برای برخورد قانونی به اداره اماکن ناجا احضار شدند.

تهیه کننده سینما: ۸۰۰ بازیگر زن حامی می‌تو باید محاکمه می‌شدند و شلاق می‌خوردند
محمدحسین فرحبخش تهیه کننده سینما در برنامه این هفته سینما معیار درباره آیین نامه پیشنهادی ۸۰۰ زن به خانه سینما در حمایت از زنان از هرگونه آزار جنسی و کلامی در محیط کار، گفت: این ۸۰۰ نفر به جرم اشاعه فحشا که از خود فحشا بدتر است باید شلاق بخورند و باید این بساط را جمع کرد. اهالی سینما هرگز این خیانت را نخواهند بخشید. از همان روز اول گفتم این جریان، جریانی هدایت شده است و پشت آن به جشنواره کن می‌رسد که خدا رو شکر آن جایزه داده نشد؛ هرچند این را هم بگویم که من مخالف سرسخت توقیف فیلم برادران لیلا هستم و این فیلم حتما باید اکران شود و خطایی اگر بوده، باید افراد جریمه شوند. تنها چیزی که در این مملکت در تراز انقلاب اسلامی است، همین سینماست، وگرنه مجلس ما در تراز انقلاب است یا دولت؟! این ۸۰۰ نفر باید محاکمه شوند و ما این آیین نامه را قبول نداریم، چون توهین به ماست و خودمان کارمان را بلدیم. من بالای ۶۰ فیلم ساختم و بیش از ۳۰۰۰ قرارداد امضا کردم.

دام زنده عید قربان زیاد است، اما خریدار نیست
منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام، در آستانه عید قربان از بی‌رونقی بازار فروش دام در پی شرایط نامساعد اقتصادی خبر داد و گفت، با وجود افزایش عرضه دام، فروش آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. به گفته رئیس شورای تامین دام، گرمای هوا، منابع آبی محدود و گرانی خوراک دام موجب شده است که دامداران و عشایر امسال دام بیشتری برای عرضه بیاورند، اما مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم عشایر و دامداران را از بازاری پررونق و داغ محروم کرده است.

حمله تهیه‌کننده سینما به فرح‌بخش درباره شلاق زدن ۸۰۰ زن سینماگر
محمدحسین قاسمی، تهیه کننده سینما نیز در واکنش به این مصاحبه، در استوری اینستاگرام خود نوشت: آقای فرح‌بخش مراقب خلط مباحث جمع‌بندی‌ها در صحبتتان باشید. فارغ از جریان‌های سیاسی و فرصت‌طلبانه این روزگار، حمایت از حقوق زنان سینمای ایران که بازنمای خواست و نیت این جمعیت ۸۰۰ نفر بوده، امری الزامی و در چارچوب قوانین شرع است، بر خلاف تعداد زیادی از آثار شما که قابلیت اشاعه فحشا دارد. /خبرآنلاین

امام جمعه اصفهان: بسیاری از مشکلات از طریق دعا حل شدنی است
میردامادی امام جمعه موقت اصفهان: علاوه بر اینکه باید تلاش کنیم و استعداد‌ها را به کار اندازیم، باید توجه داشته باشیم گرداننده جهان خداست و اگر در مسیر خداوند باشیم، قطعاً بر کفر جهانی غالب خواهیم شد، بسیاری از مشکلات از طریق دعا حل شدنی است. /ایمنا

پیام اینستاگرامی معنادار ظریف
وزیر امور خارجه سابق کشورمان با بازنشر پست منتشر شده در صفحه فیس‌بوکش در ۱۸ مهر ۱۳۹۲ در صفحه اینستاگرامش نوشت: تیر‌ها هنوز ادامه دارد. ظریف در این پست نوشت: تیر‌ها هنوز ادامه دارد، تحمل ما نیز ... (أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَیٰ)

نماینده مجلس: در حوزه‌های انتخابیه به ما می‌گویند بی‌عرضه‌اید
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با گلایه اخیر برخی دولتمردان درباره دخالت نمایندگان در انتصابات و فشار به کابینه و لزوم ورود نهاد‌های نظارتی بر این موضوع، گفت: به‌نظر من بعد از اینکه سه بار صراحتاً رهبری بر این مساله تاکید و حتی فرمودند که عده‌ای ناراحت شدند و بعد مجددا تاکید فرمودند، شورای نگهبان باید هرکسی که دخالت می‌کند را رد صلاحیت کند تا دیگر کسی با این معضل رأی نیاورد. یعنی شورای نگهبان باید یک بیانیه رسمی بدهد بر مبنای اینکه وقتی سه بار رهبری نهی فرمودند، ما نمی‌توانیم افرادی که چنین کاری کنند، تایید صلاحیت کنیم. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها همچنین خاطرنشان کرد: وقتی برخی نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کنند، در مقابل آن‌ها نماینده‌هایی مثل ما‌ها که در انتصابات دخالت نمی‌کنیم در حوزه‌های انتخابیه تحت فشار هستیم و اینطور شده است که حتی به ما می‌گویند که این نماینده بلد نیست و بی‌عرضه است؛ لذا ما هم تحت فشار قرار می‌گیریم برای این بحث دخالت در انتصابات. ابوترابی تاکید کرد: بهترین روش این است که شورای نگهبان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت این مساله یک بیاینه رسمی بدهد که سه بار رهبری فرمودند نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند. اگر دخالت کردند ما ردصلاحیت می‌کنیم.

واکنش وزارت راه و شهرسازی به هک شدن یک سامانه
وزارت راه و شهرسازی با تکذیب برخی اخبار درباره هک شدن سامانه اسکان و املاک در سال ۱۴۰۱، از ثبت اطلاعات اقامت بیش از ۷۳ میلیون ایرانی و بیش از ۱۱ میلیون واحد مسکونی در این سامانه خبر داد و درخواست کرد، هم‌وطنان اطلاعات مربوط به خود را در سامانه مشاهده، به‌روزرسانی و یا تکمیل کنند.


حباب قیمت مسکن در تهران چقدر است؟
خبرگزاری فارس نوشت: بررسی آمار قیمت مسکن در پنج سال اخیر شهر تهران بیانگر این نکته است که بازار مسکن در تهران از سال ۹۴ تا کنون با میانگین قیمت هر متر مربع حدود هزار دلار معامله شده و نوسان‌های ارزی شکل گرفته در این حوزه را تعدیل کرده است. بر اساس قیمت بازار متشکل معاملات ارز ایران، هر دلار در زمان نوشتن گزارش معادل ۲۷ هزار ۷۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران با توجه به روند بلندمدت پنج ساله باید معادل ۲۷ میلیون و ۷۰۰ تومان باشد، در حالی که بر اساس به روزترین اطلاعات رسیده از متوسط قیمت هر متر مربع مسکن  در تهران از منبع مرکز آمار، قیمت شاخص مذکور به ۴۱ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان معادل ۱۴۹۷ دلار رسیده است. به معنای دیگر در بازار سرمایه‌ای، مسکن شاهد حباب ۳۳ درصدی است و طبیعتا در صورت تداوم معاملات در روز‌های آتی باید شاهد تخلیه نسبی این حباب قیمتی باشیم.


توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی
رییس کل بانک مرکزی در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه، از توافق بانک مرکزی دو کشور برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی خبر داد. صالح آبادی در دیدار با الکساندر نواک، گفت: در دیدار با رئیس بانک مرکزی و وزیر توسعه اقتصادی روسیه، موضوعات متنوعی از جمله محور‌های توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و همچنین راهکار‌های رفع برخی موانع و گسترش سرمایه گذاری مشترک بین تهران و مسکو، مورد بررسی قرار گرفت و توافقات خوبی در این زمینه حاصل شد که اجرای این توافقات جدی پیگیری خواهد شد.


طلای سیاه ارزان شد
قیمت نفت در معاملات آسیایی روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های رکودی که جو بازار را بدبین کرده است، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۲۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت پس از ریزش بیش از دو درصدی که روز چهارشنبه داشت، روز پنجشنبه حدود چهار درصد بهبود پیدا کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۰۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۴.۲ درصد افزایش بسته شده بود.


جدیدترین خبر از عرضه اولیه‌های بورس
مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران گفت: در حال حاضر ده شرکت جدید در جریان عرضه اولیه سهام در بورس قرار دارند و به همین تعداد از شرکت‌ها در جریان درج نماد در بورس تهران هستند.


جزئیات نصف شدن مالیات علی‌الحساب واردکنندگان
معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کالا‌ها و همچنین اصلاح نرخ ارز محاسباتی، برای اینکه وزارت اقتصاد به نقدینگی واردکنندگان کمک کند، مالیات علی‌الحساب ۴ درصدی واردکنندگان را به ۲ درصد کاهش داد و با این کار میزان مالیات علی‌الحساب پرداختی به نصف کاهش می‌یابد. وی با بیان اینکه برخی مودیان مالیاتی خوش‌حساب از نظر سازمان امور مالیاتی با یک ارتباط سامانه‌ای که بین سازمان مالیاتی و گمرک برقرار شده بود، از پرداخت این مالیات علی‌الحساب مستثنی شده بودند، گفت:، اما طیف وسیعی از واردکنندگان که از منظر سامانه مالیاتی جزو خوش‌حساب‌ها قرار نمی‌گرفتند، این مالیات علی‌الحساب را پرداخت می‌کردند.  


سمت و سوی معاملات بورس برای هفته آینده
عبدی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران منتظرند تا مشخص شود که شرکت‌ها در گزارش‌های خود سناریوی سال ١٤٠٠ را تکرار می‌کنند یا خیر، گفت: باید مشخص شود آیا همچنان تورم و نرخ ارزی که قرار است منجر به افزایش حاشیه سود و نرخ فروش شرکت‌ها شود، رخ می‌دهد یا فقط در بهای تمام‌شده خود را نشان خواهد داد؟

وی با اشاره به اینکه بازار اکنون منتظر است که مشخص شود در گزارش‌های پیش رو، نرخ ارز و نرخ‌های جهانی خود را در فروش شرکت‌ها نشان می‌دهند یا خیر، افزود: اگر این اتفاق رخ دهد و حاشیه سود شرکت‌ها افزایش پیدا کند. در این صورت می‌توان گفت که روند بازار تغییر می‌کند و شاهد ایجاد معاملات مثبت در بازار خواهیم بود. عبدی روند معاملات بورس برای هفته آینده پیش‌بینی کرد و گفت: بحث‌های سیاسی و نیز مسائل کوتاه‌مدت کلان اقتصادی نیروی محرکه معاملات برای هفته آینده خواهد بود، به‌ احتمال زیاد بازار در هفته آینده معاملات کم نوسانی را همچون هفته‌ای که گذشت سپری خواهد کرد. وی معتقد است که نوسانات معاملات بورس بیشتر کوتاه‌مدت بر بازار حاکم خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه فائزه هاشمی آیت الله ناصری شینزو آبه بسته ویژه خبری سینماگران زن شلاق زدن مذاکرات دوحه فائزه هاشمی آیت الله ناصری شینزو آبه مالیات علی الحساب تهیه کننده سینما امام جمعه قهوه خانه شرکت ها بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب

چرا یک ارگان سینمایی رسمی با تبریک سالروز تهیه‌کننده‌ای که نخستین فیلم بدون حجاب را با پروانه ساخت رسمی ساخته، عملیات سفیدسازی او را برعهده می‌گیرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - روز گذشته موزه سینما با انتشار پستی، تولد «غلامرضا موسوی» تهیه‌کننده سینما را تبریک گفت. او نخستین فعال سینمایی پس از انقلاب است که موفق شد فیلمی بدون حجاب رسمی و عرفی را با دریافت پروانه ساخت، تولید و در جشنواره فیلم برلین از آن رونمایی کند.

اما این تهیه‌کننده از چه جایگاهی برخوردار است که می‌تواند با چنین سابقه‌ای که بسیار متاخر است از سوی یک نهاد سینمایی مهم مورد تقدیر واقع شود؟

بررسی تقدیر از ریاست شورای عالی تهیه‌کنندگان به بهانه روز خبرنگار در موزه سینما(مرداد ۱۴۰۱) نشان می‌دهد برخلاف رویکرد سلبی در قبال جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده برادران لیلا) پروژه تطهیر این تهیه‌کننده کلید خورده است. با این اوصاف به تبع مسیر ساختار شکن این تهیه‌کننده، ساختن آثاری خارج از چهارچوب‌های عرفی به تدریج باب خواهد شد.

فعالان سینمایی که پست تمجیدآمیز موزه سینما را دنبال کرده‌اند، در گروه‌های مختلف سینمایی این سئوال را مطرح می‌کردند چرا «سعید روستایی» به دلیل اظهار نظر درباره زیر بار نرفتن اصلاحیه‌های فیلمش که با حجاب رسمی ساخته شده، همراه تهیه‌کننده‌اش روانه دادگاه شدند، اما هیچ مقام سینمایی و قضایی از مهمترین شریک کمپانی فیلمیران انتقاد نمی‌کند و موزه سینما پروژه عادی سازی او را کلید می‌زند.

غلامرضا موسوی سال‌هاست ریاست شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما را یدک می‌کشد و در واقع سکاندار مهم یکی از اصناف سینمایی محسوب می‌شود. آیا رویکرد تمجیدآمیز موزه سینما یک پالس به سایر اعضای صنفی شورای عالی است که موسوی ریاست آن را یدک می‌کشد؟ اگر سایر تهیه‌کنندگان به پیروی و تبعیت رئیس صنفشان با پروانه رسمی ساخت فیلمی بدون حجاب عرفی تولید کردند، می‌توان به آنان خرده گرفت؟

روایت کیک محبوب و کیک‌های قبلی سردبیر سیاسی سابق کیهان

«کیک محبوب من» که چندی قبل در جشنواره فیلم برلین از آن رونمایی شد، فیلمی مشترک از بهتاش صناعی‌ها و همسرش است که تهیه‌کنندگی آن را غلامرضا موسوی برعهده دارد. فیلمی که با اخذ پروانه نمایش موفق شد، نخستین اثر سینمایی بدون حجاب رسمی را تولید و روانه جشنواره فیلم برلین کند.

در نخستین‌ روزهای اعلام حضور این فیلم در جشنواره فیلم برلین، سازندگان(صناعی‌ها- مقدم) بیانیه‌ای صادر کردند و در متن آن اشاره شد که ممنوع الخروج هستند و در مصاحبه دیگری ادعا کردند د که این فیلم در ستایش زن، زندگی و آزادی ساخته شده است.

احتمالا اگر سعید روستایی به اندازه چهار پاراگراف فیلمسازان تحت حمایت موسوی، چنین ادعایی را درباره برادران لیلا مطرح می‌کرد، با احکام سنگین‌تری مواجه می‌شد.

تهیه‌کننده فیلم در این فستیوال کاملا جهت‌دار و سیاسی علی رغم ادای سازندگان که ممنوع الخروج هستند، در سالن نمایش فیلم حضور داشت و در پایان فیلم همراه خالقان این اثر را تشویق می‌کرد. با این حال لازم به یادآوری است که سازندگان «برادران لیلا» با حاشیه‌ای به مراتب کمتر از «کیک محبوب من» روانه قضاوت‌های قضایی - سینمایی سنگینی شدند.

پس از آنکه فستیوال برلیناله به پایان رسید تهیه‌کننده فیلم بیانیه‌ای‌ را بدین شرح منتشر کرد: فیلم سینمایی " کیک محبوب من " به تهیه کنندگی اینجانب با رعایت همه اصول قانونی، شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. اما درباره این فیلم که نسخه نهایی آنرا هیچکس در داخل کشور ندیده، مطالبی مبتنی بر اطلاعات نادرست منتشر شده، به همین جهت، برای آگاهی عموم توضیحات کوتاهی را لازم می دانم :

۱-"کیک محبوب من" روایت زندگی زنی تنها و مسن است که در مقطع ۷۰ سالگی تصمیم می گیرد زندگی جدیدی را تجربه کند.

۲- پیش تولید فیلم در تیر آغاز و طی ماههای مرداد و شهریور ۱۴۰۱ ادامه یافت. برنامه فیلمبرداری بر اساس سن خانم مسن فیلم که در خانه زندگی طبیعی خودش را دارد، در زمان پیش تولید برنامه ریزی شد.

۳- خانم بازیگر (شخصیت) فیلم در تمام صحنه های خارج از منزل، با حجاب است و در صحنه های خارج از خانه حتی یک پلان بی حجاب ظاهر نمی شود. بنابراین " قانون حجاب " کاملا رعایت شده است.

۴- در صحنه های داخلی منزل شخصیت زن فیلم، با توجه به سن وی که هفتاد ساله است و در فیلم نیز عنوان می شود، از ظرفیت های که برای خانمهای مسن در احکام وجود دارد، استفاده کردیم. با این همه برای احتیاط بیشتر در این صحنه ها، برای خانم بازیگر از کلاه گیس هم استفاده شد.

بنابراین موضوع حجاب در فیلم بسیار جدی تلقی شده و اما، از ظرفیت هایی که در این زمینه برای بانوان مسن وجود دارد، استفاده کرده ایم.

ضمنا برخی تصورکرده اند که ما به دو شکل باحجاب و بی حجاب فیلمبرداری کرده ایم. فیلم یک بار، اما بشکل فوق و با در نظر گرفتن قوانین، اما با استفاده از ظرفیت های فقهی فیلمبرداری شده است.

و سرانجام اینکه فیلم در جشنواره برلین هم به شکل مورد اشاره نمایش داده شد.

با این بیانیه تمام حواشی این فیلم و اصل مسئه ساختارشکنی توسط متولیان نادیده گرفته شد، تجربه نشان می‌دهد این دست فیلم‌ها، برای مخاطب هدف داخلی تولید نمی‌شود و اغلب این آثار برای جشنواره‌های جهانی و پخش‌کننده‌های بین‌المللی ساخته می‌شود و نمایش عمومی (اکران در سالن سینماها) دغدغه اصلی پدیدآورندگان نیست. این نخستین باری نیست که تهیه‌کننده مذکور چنین فیلمی می‌سازد و با فضاسازی از مهلکه حاشیه‌ها می‌گریزد.

موسوی با قصیده‌ گاو سفید، چگونه همه را سیاه کرد؟

«کیک محبوب من» دومین همکاری مشترک غلامرضا موسوی با زوج مقدم - صناعی‌هاست. این مثلث در سال ۱۳۹۸ فیلمی تحت عنوان «قصیده گاو» را ساختند که روایت آن درباره قاضی است که به اشتباه حکم اعدام صادر می‌کند و برای اینکه از عذاب وجدانش کاسته شود با همسر محکوم وارد رابطه می‌شود.

فیلم با نظر منفی دادستانی وقت کل کشور توقیف می‌شود اما در فستیوال‌های بین‌المللی فراوانی شرکت کرده و در نهایت در مجاری غیررسمی منتشر می‌شود. به سادگی می‌توان حدس زد که جوایز نقدی که این فیلم با به چالش کشیدن قضات قوه قضائیه در فستیوال‌های جهانی کسب کرده، چند برابر هزینه‌های تولید فیلم است، چون سازندگان تن به انتشار رایگان آن در فضای غیررسمی دادند.

اما مهمترین حاشیه قصیده گاو سفید حضور این فیلم در جشنواره اورشلیم است که این حضور با تغییر مدیریت سینمایی تقارن پیدا کرد. فیلم به سادگی در جشنواره رژیم جعلی شرکت کرد و تهیه‌کننده بار دیگر با فرافکنی پیامدهای حضور در این جشنواره را نپذیرفت. اما مهمترین حاشیه قصیده گاو سفید حضور این فیلم در جشنواره اورشلیم است که این حضور با تغییر مدیریت سینمایی تقارن پیدا کرد. فیلم به سادگی در جشنواره رژیم جعلی شرکت کرد و تهیه‌کننده بار دیگر با فرافکنی پیامدهای حضور در این جشنواره را نپذیرفت.

تهیه کننده فیلم پس از آنکه اعتراض‌ها به همکاری با جشنواره اورشلیم بالا گرفت در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«دیشب خبرنگار خبرگزاری صبا تماس گرفت و گفت فیلم قصیده گاو سفید در جشنواره اورشلیم نمایش داده می شود. گفتم خبر را هم اکنون از شما شنیدم. فیلم پخش کننده بین المللی دارد و بعید نیست آنها با خط قرمزهای ما آشنا نیستند فیلم را مجوز حضور داده باشند. با اقای بهتاش صناعی ها تماس گرفتم، او هم بی خبر بود و تعجب کرد. گفت ما هنگامی که دربخش مسابقه برلین بودیم هم از مسئولان جشنواره خواستیم برای این کشور لینگ نگذارند که قابل دسترسی است.

قرار شد ایمیلی به پخش بین‌المللی فیلم بنویسیم و توضیح بخواهیم و همچنین درخواست کنیم فیلم از این جشنواره خارج شود. با توجه به تعطیل یکشنبه و تفاوت ساعت کار، امیدوارم بزودی نتیجه روشن شود.»

پس از این اتفاق مدیران وقت سینما پیگیر ماجرای «قصیده گاو سفید» نشدند و موسوی بازهم موفق شد برای یک همکاری مشترک دیگر با زوج فیلمساز، پروانه ساخت دریافت کرد و آن را بدون حجاب رسمی ساخت.

با این اوصاف معادله فعالیت‌های موسوی زمانی با مجهول‌های بیشتری مواجه می‌شود که متولیان علی رغم تمامی حواشی سیاسی سازندگان، در پیامد ساخت و نمایش قصیده گاو سفید، در جشنواره‌ای کاملا قدغن، به سادگی پروانه ساخت «کیک محبوب من» را صادر کردند.

اما نکته مهمتر این است که چرا یک ارگان سینمایی رسمی با تبریک سالروز تهیه‌کننده‌ای با کارنامه‌ای که توصیف شد، عملیات سفیدسازی او را برعهده می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • شترسواری گلاره عباسی بازیگر در جنوب ایران (عکس)
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • (ویدئو) اسعدیان: توهین کردی، دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • خداداد عزیزی: استقلالی ها به خاطر سوءظن به پرسپولیس ناراحت و نگرانند | با احترام به یحیی، تیم اوسمار واقعا بهتر است
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: برایش دعا کنید
  • همه چیز درباره ساخت افعی تهران ۲ | پیمان معادی بازیگر کشورهای دیگر هم هست و...