Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان و رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران از تجهیز جایگاه‌های سوخت و تاسیسات صنعت گاز به سیستم‌های حفاظت الکترونیکی خبر داد و گفت: شاهد کاهش ورودی پرونده‌های سرقت گاز در سطح کشور هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین علیزاده صبح امروز در مراسم اختتامیه دوره آموزشی طراحی سیستم های الکترونیکی با رویکرد تجهیزات اکتیو و پسیو در اردبیل اظهار داشت: شفافیت در تمام امور را مدنظر داریم و با همین رویکرد شرکت ملی گاز ایران باید در طراحی سیستمهای حفاظت الکترونیکی و مقابله با فساد الگویی برای تمام کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهره گیری از توان علمی نیروهای متخصص و متعهد را زمینه ساز رشد و بالندگی در عرصه هوشمند سازی سیستم های حفاظتی برشمرد و افزود: طی سالهای اخیر با ارتقاء توان حفاظتی از تاسیسات و اماکن شرکت ملی گاز ایران در بسیاری از شاخص‌ها عملکرد مناسبی داشته ایم و امروز حفاظت الکترونیکی از تاسیسات گام بزرگی در دستیابی به شفافیت و مقابله با فساد در سازمان است.

وی ضرورت نگاه نو به سیستم های حفاظتی را نیاز امروز صنعت گاز عنوان کرد و اظهار داشت:  از این پس تقویت و تعمیق استفاده از توانمندی‌ها و فناوری‌های جدید و گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ارتقاء توان حفاظتی حراست‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

علیزاده در ادامه با اشاره به پیشرفت های چشمگیر حوزه حفاظت الکترونیکی در دوره 15 ساله ورود به این عرصه در صنعت گاز، شفافیت و مقابله با سرقت گاز در بخش های مختلف صنعتی و حمل و نقل را یکی از دستاوردهای بارز این طرح برشمرد و گفت: با تجهیز جایگاههای سوخت و تاسیسات صنعت گاز به سیستم های حفاظت الکترونیکی اخیر شاهد کاهش ورودی پرونده های سرقت گاز در سطح کشور بودیم که این مهم قطعا یکی از دستاوردهای هوشمندسازی در عرصه حفاظت از تاسیسات است.

معاون سازمان و رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری چنین دوره های آموزشی را فرصت مغتنمی برای ارتقاء توان علمی و عملیاتی نیروهای حراستی عنوان نمود و آشنایی با سامانه های حفاظت الکترونیکی، تدوین دفترچه اسناد مناقصه، طراحی و تولید نقشه های فنی مربوط به تجهیزات الکترونیکی، بررسی پیشنهادات فنی پروژه‌های تفویض شده و تطابق آنها با فهرست تائید شده و بهره گیری از  تجربیات و چالش‌های استقرار سامانه های حفاظت الکترونیکی را از اهداف عمده دوره  آموزشی طراحی سیستم های الکترونیکی با رویکرد تجهیزات اکتیو و پسیو دانست.

سرپرست شرکت گاز استان اردبیل منصوب شدپُتک سنگین پیمانکار شرکت گاز بر سر پل "سردار" زنجان/ چرا در ورودی‌های این پل علائم ممنوعیت تردد نصب نشد؟شرکت گازی فرانسوی محکوم به پرداخت 1.5 میلیون دلار به ایران شد

وی در پایان با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه ی حفاظت الکترونیکی در شرکتهای تابعه به منظور ایمن سازی تاسیسات و اماکن بیان داشت: اقدامات خوبی انجام شده که بایستی به سایر مناطق حساس و مهم شرکت هم گسترش یابد و ضمن استفاده از فن آوری روز در زمینه ی حفاظت الکترونیک، از ظرفیت نیروهای فنی و متخصص داخلی نیز حداکثر استفاده را بعمل آورد.

گفتنی است دوره آموزشی طراحی سیستم های الکترونیکی با رویکرد تجهیزات اکتیو و پسیو به مدت سه روز و با حضور رؤسا و کارشناسان حراست کلیه شرکتهای تابعه در شهرستان سرعین استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/142/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفاظت الکترونیکی سیستم های حفاظت شرکت ملی گاز ایران طراحی سیستم صنعت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اهمیت تأمین پایدار آب شرب مردم اشاره و اظهار کرد: برای اینکه منابع آبی به درستی میان متقاضیان توزیع شود یکی از راهکارهای مؤثری که در دستور کار قرار گرفته، استفاده از تکنولوژی‌های نوین از قبیل تله متری است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهر اصفهان دیگر شهرها و روستاهای استان نیز از سیستم تله متری در جهت توزیع عادلانه آب استفاده می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد تأسیسات آب شهرها و ۸ درصد تأسیسات آب روستاها در سطح استان مجهز به سیستم تله متری هستند، این درحالی است که در سال جاری تلاش می‌کنیم تأسیسات بیشتری در سطح استان از سیستم تله متری بهره مند شوند.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تأسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم اعلام کرد: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتورینگ تأسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تأسیسات آب در روستاها را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تجهیز تأسیسات آب روستاها به سیستم تله متری گفت: بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی روستاهای استان به سیستم تله متری و تله کنترل نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستاها به همراه دارد، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستاها جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: در حال حاضر تأسیسات آب بسیاری از نقاط استان شامل مخازن آب، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها، شیرهای فشار شکن، خطوط اصلی انتقال، شبکه توزیع آب، تصفیه‌خانه‌های آب و آب‌شیرین‌کن‌ها به وسیله سیستم تله‌متری و تله کنترل مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنظیم فشار یکنواخت شبکه آب که عامل بسیار مهمی در توزیع عادلانه محسوب می‌شود تنها یکی از مزیت‌های سیستم تله متری در تأسیسات به شمار می‌آید، خاطرنشان ساخت: کاهش استهلاک تجهیزات و تأسیسات، جلوگیری از سر ریز مخازن، افزایش عمر تأسیسات، بالانس شبکه توزیع و هدر رفت آب از دیگر مزیت‌های تجهیز تأسیسات آب به سیستم تله‌متری است.

اکبریان دسترسی پایدار همه مردم در شهرها و روستاها به آب شرب را ضروری دانست و اظهار داشت: آبفای استان اصفهان برای تحقق چنین امری از همه عواملی که در این فرایند مؤثر هستند به نحو مطلوب بهره‌مند می‌شود که در این راستا می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا همچون هوشمند سازی شبکه توزیع، مانیتورینگ انرژی، دیسپاچینگ تله متری و پایش فشار شبکه اشاره کرد.

کد خبر 6086563

دیگر خبرها

  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم