Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مجتهدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته در راستای نظارت بر بازار عرضه یک هزار و ۷۲۵ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل و برای تمامی این پرونده‌ها جلسه رسیدگی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مبادی قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل تحت نظارت و پوشش تعزیرات حکومتی و کمیسیون مبارزه با قاچاق قرار دارد، خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه اول سال جاری تعداد ۳۱۹ پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که ۳۱۷ فقره از این پرونده‌ها مختومه شد که متهمان این پرونده‌ها به میزان ۱۸ میلیارد تومان جریمه شدند که از این میزان تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل به اقدام دولت سیزدهم در مردمی سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: تا مرحله ثمردهی این جراحی اقتصادی در کشور همه ما باید با تیم دولت همکاری لازم را انجام دهیم و مبادی سوءاستفاده‌های احتمالی از وضعیت پیش آمده را بگیریم.

مجتهدی نیا ادامه داد: در دو ماه گذشته از اجرای این طرح در کشور در استان اردبیل نیز نظارت‌ها بر بازار عرضه تقویت شده و با همکاری ۳۱ دستگاه اجرایی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل فرصت کوچک‌ترین سوءاستفاده به سودجویان داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه از مرحله تولید تا عرضه تمامی اقدامات توسط سامانه‌های ویژه کنترل و رصد می‌شود، ادامه داد: ر حوزه مبارزه با قاچاق کالا با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند کالاها از ورودی تا مرحله عرضه در فروشگاه‌ها و مراکز توزیع به صورت دقیق رصد می‌شوند که در این خصوص لازم است تا دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل این سامانه‌ها همکاری لازم را داشته باشند..

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با بیان اینکه نظارت بر ۵ گروه کالایی در اولویت اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در اردبیل قرار دارد، تصریح کرد: نظارت و بازرسی از ورود و خروج لوازم خانگی، داروها و مکمل‌ها، لوازم یدکی، پوشاک و منسوجات و همچنین دخانیات در حوزه این ۵ گروه کالای مهم هستند.

مجتهدی نیا بیان کرد: تمامی واحدهای عرضه لوازم یدکی در اردبیل تا پایان شهریور فرصت دارند تا برای ۵۵ قلم کالای یدکی کد رهگیری و شناسه ویژه دریافت کنند و بعد از این تاریخ با واحدهای فاقد شناسه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اردبیل افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر شناسه دار کردن گروه کالاهای لوازم یدکی ۱۵ خرداد سال جاری را حداکثر زمان برای اخذ شناسه برای واحدهای تولیدی اعلام کرده و از ۱۵ خرداد به بعد با تولید کننده ای که شناسه و کد رهگیری ندارد برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

مجتهدی نیا نظارت بر واردات و فروش پوشاک دست دوم تاناکورا را نیز از حیث عدم بهداشتی بودن و حفظ شأن و منزلت مصرف کننده مهم دانست و از متولیان خواست برخورد با فروشندگان البسه دست دوم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تبریک فرارسیدن هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: استان اردبیل موفق سال گذشته به کسب رتبه برتر کارگروه فرهنگی و تبلیغات دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: در این رتبه بندی حوزه‌های هنری، رسانه‌ای و مشارکت‌های مردمی و عملکرد کار گروه فرهنگی و تبلیغات دبیرخانه کمیسیون استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مجتهدی نیا با بیان اینکه این موفقیت پایان راه نبوده و مسئولیت کار را چندین برابر افزایش می‌دهد، اظهار کرد: با دستور جهاد تبیین مقام معظم رهبری در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ضربه این پدیده شوم بر اقتصاد و بیکاری همه مردم به نوعی باید وظیفه فرهنگی و اجتماعی خود را ایفا کنند.

وی قاچاق را مداخله در اقتصاد پاک کشور اعلام و خاطرنشان کرد: با ورود یک میلیارد دلار واردات کالای قاچاق به کشور ۱۰۰ هزار جوان ایرانی بیکار می‌شود و این یکی از چندین موارد مضرات و ضربات این پدیده به اقتصاد کشور است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی حرفه ای هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۱۲ تا ۱۹ تیرماه آغاز می‌شود که تمامی دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در طول سال و هم در این هفته با همت مضاعف‌تر نسبت به تشریح اقدامات خود به مردم استان اقدام خواهند کرد.

مجتهدی نیا ابراز امیدواری کرد؛ با پیشگیری هوشمندانه دیگر شاهد ورود کالاهای بی رویه به کشور نباشیم تا دست سودجویان و خائنان به اقتصاد کشور از ثروت انبوه و نامشروع قاچاق کوتاه شود.

کد خبر 5534043

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قاچاق کالا کد رهگیری اردبیل قاچاق کالاو ارز مبارزه با قاچاق کالا اصناف بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل خراسان رضوی زلزله هرمزگان آلودگی هوا مشهد آمار کرونا حجاب و عفاف مجلس شورای اسلامی دبیر کمیسیون برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بستر‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و نظر اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بستر‌های قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی