Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، احمد موقری در جلسه بررسی تدابیر لازم برای مدیریت پسماندهای پزشکی، افزود: در این زمینه دستگاه های نظارتی باید بیش از پیش فعال شده و مراجع مربوطه باید پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود باشند، چراکه بی توجهی به این موضوع مهم می تواند سلامت کل جامعه را به خطر اندازد.

وی لزوم بی خطرسازی پسماندهای پزشکی را از ضرورت ها و ماموریت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی دولتی و غیردولتی برشمرد و یادآور شد: رعایت مفاد قانونی در این زمینه ضروری است و دستگاه قضائی به عنوان حافظ و پاسدار حقوق عامه در این رابطه وارد عمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقری با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه جمع آوری و دفن اصولی و بهداشتی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کلانشهر تبریز، بر مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی تاکید کرد و ادامه داد: مراجع نظارتی باید در خصوص مراکز درمانی که به بی خطرسازی پسماندهای پزشکی اقدام نمی کنند، پاسخگو باشند.

وی همچنین بر تسریع در صدور گواهی فوت توسط پزشکی قانونی آذربایجان شرقی تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل تاخیر در صدور گواهی های فوت، بسیاری از خانواده ها با مشکلات عدیده موجه شده و از این روند ابراز نارضایتی کرده اند.

در این جلسه مقرر شد به منظور تکریم خانواده متوفیان در صدور جواز دفن در روزهای تعطیل از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز تسریع شده و پزشکی قانونی نیز در خصوص کوتاه کردن روند انتقال اجساد به پزشکی قانونی، ادامه و استمرار استقرار دادپزشکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی تمهیدات و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

همچنین مقرر شد مراجع نظارتی نسبت به ارسال لیست مراکز درمانی که از انعقاد قرارداد با شرکت های مجاز بی خطرسازی و امحای پسماندهای پزشکی امتناع می کنند و منوط کردن تمدید پروانه مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی به انعقاد قرارداد با شرکت های مذکور، اقدام کنند.

کد خبر 1649501

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تولید زباله پسماندهای پزشکی مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی