Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان پیام تبریکی صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‌گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‌شود، آنجا که ایوان هزارنقش خداشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و از آن سوی، سفره جود خود را برای آنها گسترانیده است و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اهمیت دعای عرفه فرموده‌اند: «در دعای عرفه بهترین مطالبات و خواسته‌ها برای انسان مطرح می‌شود که اگر این‌ها را از خدا بخواهد و بگیرد می‌تواند برای او سرمایه باشد»

عید قربان زیبا ترین جلوه بندگی و خضوع خالصانه در برابر خداوند و یادآور خاطره جاودانگی بندگی و ایثار حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) است، عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند و در مسیر قرب الهی، گذشتن از دلبستگی‌ها و گردن نهادن بی‌چون و چرا در برابر امر خدای متعال تنها کلید ره یافتن در زمره صابران و بندگان حقیقی است.

نمایش پرشکوه همدلی و وحدت امت اسلامی در مناسک حج و عید سعید قربان جلوه‌ای است از امتی یکپارچه، پویا و بالنده که همه ساله رساتر از گذشته دعوت اسلام را به عدالت و آزادگی، ایمان و پرهیزگاری، نیکی و پاکی فریاد می‌زند و احساس غرور، امید و اقتدار را در دل هر مسلمانی زنده می‌کند و آینده‌ای روشن را برای امت اسلامی بشارت می‌دهد.

اینجانب با کمال مسرت عید سعید قربان، را به محضر حضرت ولیعصر(عج) و مقام معظم رهبری و همه مسلمانان آزاده جهان؛ به ویژه مردم شریف و متدین استان لرستان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از پیشگاه با عظمت پروردگار بی‌همتا، سعادت، سلامتی، رستگاری را برای همگان و اقتدار و سربلندی روز افزون ایران اسلامی را در سایه وحدت و برادری مسئلت دارم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عيد قربان نماينده ولي فقيه در استان استان لرستان مقام معظم رهبری روز عرفه روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار