Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه امروز (یکشنبه) تاکید بحران‌هایی که هم اکنون اروپا را درگیر کرده اند در آینده بدتر نیز خواهند شد.

براساس گزارش الجزیره او در ادامه گفت: «اوضاع اوکراین را می توان از طریق مسالمت آمیز حل کرد، اما به نفع آمریکا و انگلیس نخواهد بود.»

شایان ذکر است کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و غرب که با اعمال فشار واشنگتن دست به تحریم‌های گسترده علیه روسیه زده، حال خود در این بحران گرفتار و اکنون با دنباله‌روی از سیاست‌های جنگی آمریکا، اقتصاد خود را رو به زوال می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر تحقیقات صورت گرفته از سوی «گلن دیسن» استاد دانشگاه و تحلیلگر نروژی، با تحریم روسیه در بخش انرژی از سوی غرب، اقتصاد آلمان رو به زوال نهاده و مدل اقتصادی آن در حال ویران شدن بوده و اکنون با احتمال یک فاجعه اقتصادی روبرو است.

آلمان به تازگی نخستین کسری تجاری ماهانه خود را طی سه دهه اخیر تجربه و به ثبت رساند، بطوریکه رئیس اتحادیه بازرگانی فدراسیون آلمان هشدار داد، صنایع کلیدی این کشور به علت کمبود و افزایش بهای انرژی بطورکل از هم فرو خواهند باشید، در نتیجه دوران طلایی لوکوموتیو اقتصاد اتحادیه اروپا هم اکنون به پایان راه رسیده است.

در حالی که روسیه قادر به جایگزینی صادرات انرژی خود از غرب به سایر کشور‌ها است، اما غرب توانایی جایگزینی واردات انرژی ندارد، مضاف بر اینکه تحریم‌های اعمال شده اروپایی‌ها و غرب موجب شده تا آن‌ها به سایر منابع انرژی همچون نفت ایران و ونزوئلا نیز دسترسی نداشته باشند.

حال غرب با مجموعه‌ای از یک فاجعه اقتصادی روبرو است که ناشی از بدهی‌های ناپایدار، تورم سرسام آور، کاهش رقابت پذیری و اکنون نیز بحران انرژی در راس آن قرار دارد، اکنون این آلمان است که بیش از روسیه با تشدید تنش بین غرب و مسکو، دچار آسیب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین بحران انرژی تورم در اروپا گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، میزان بدهی‌های دولتی آلمان با افزایش ۶۲ میلیارد یورویی، به رقم بی سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است.

این آمار را بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان موسوم به بوندس‌بانک اعلام کرده و افزوده است که میزان نسبت بدهی‌ها که به معنای نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی است، برای دومین سال متوالی به مقدار ۶۳.۷ درصد رسیده است.

گفته شده میزان بدهی دولت فدرال به ویژه به علت حمایت‌های اخیر از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها از طریق تعیین سقف نرخ قیمت برای گاز و برق، ۷۵ میلیارد یورو افزایش یافته است.

آمار بانک مرکزی آلمان همچنین حاکی از آن است که نسبت بدهی این کشور به تولید ناخالص داخلی برای چهارمین سال متوالی از مرز ۶۰ درصد عبور کرده است. این مرز بر اساس قراردادهای ماستریخت اتحادیه اروپا به عنوان میزان سقف برای نسبت بدهی کشورهای عضو به تولید ناخالص داخلی تعیین شده است.

ماه گذشته بانک مرکزی آلمان گزارش داده بود که این کشور به خاطر کاهش تقاضای خارجی برای تولیداتش در کنار پایین آمدن تقاضای داخلی و سرمایه داخلی وارد رکود اقتصادی شده است.

در این بین دلیل کاهش سرمایه گذاری داخلی در این کشور از سوی بانک مرکزی آلمان افزایش نرخ بهره و بالا رفتن هزینه تأمین سرمایه و دریافت وام عنوان شده است.

از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین در سال ۲۰۲۲، قیمت حامل‌های انرژی در آلمان افزایش یافته و موجب شده تا اقتصاد صنعت محور این کشور برای ۴ دوره سه ماهه متوالی رشد صفر درصدی یا منفی را تجربه کند.

بانک مرکزی آلمان اعلام کرده که هنوز شاهد آغاز روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور نیستیم و احتمالاً در سه ماهه نخست امسال هم شاهد پایین‌امدن تولید ناخالص داخلی این کشور خواهیم بود.

این بانک اعلام کرده که با منفی شدن دوباره رشد اقتصادی آلمان بازه ۳ ماهه کنونی، این کشور احتمالاً درگیر رکود شده است.

عملکرد ضعیف اقتصاد آلمان سوالاتی را نسبت به پایدار بودن مدل اقتصادی این کشور مطرح کرده و منتقدان می‌گویند که بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور که وابستگی شدید به حامل‌های انرژی داشته و در برابر افزایش قیمت آسیب پذیر هستند در حال از دست دادن قدرت رقابت در بازار جهانی است و این مسئله در نهایت به تغییر ساختار اقتصاد آلمان منجر خواهد شد.

کد خبر 6064506

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • اقتصاد عید؛ چگونه «عید» را در زندگی تولید و تکثیر کنیم؟
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین