Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:51:06 GMT

حداقل ۱۹ نفر در دو حادثه تیراندازی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۶۰۸۲

حداقل ۱۹ نفر در دو حادثه تیراندازی کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس آفریقای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که مردان مسلح در دو تیراندازی به فاصله چند ساعت از یکدیگر در دو باشگاه جوانان در آفریقای جنوبی حداقل ۱۹ نفر را به قتل رساندند.

به گفته پلیس، مهاجمان مسلح به تفنگ و تپانچه در ساعات اولیه روز یکشنبه در باشگاه «اورلاندو ایست» در شهر سووتو تیراندازی کردند که بر اثر آن ۱۵ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط نیز «الیاس ماولا»، کمیسر پلیس محل حادثه، گفته است: «از نحوه پرتاب گلوله‌ها در اطراف می‌توانید ببینید که افراد مسلح به طور تصادفی شلیک می‌کردند.»

پلیس همچنین یک تیراندازی دیگر را نیز ساعاتی قبل از تیراندازی روز یکشنبه، در اواخر روز شنبه و حوالی ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی تأیید کرده بود که بر اثر آن تیراندازی نیز حداقل چهار نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

افسران پلیس گفته اند که باور ندارند دو حادثه تیراندازی با هم مرتبط باشند و قاتلان در هر دو حادثه متواری هستند. همچنین گفته شده که مشخص نیست چه تعداد مهاجم در هر دو تیراندازی دست داشته اند.

چند شب پیش از این دو حادثه تیراندازی نیز کمیسر پلیس در پنجشنبه شب اعلام کرده بود که در جریان سرقت مشکوک در یک رستوران در کاتلهونگ در خارج از شهر ژوهانسبورگ، تیراندازی دیگری رخ داد که در آن حادثه نیز دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

آفریقای جنوبی با جمعیت حدود ۶۰ میلیون نفر، یکی از خشن‌ترین کشورهای جهان است که در آن سالانه ۲۰ هزار نفر به قتل می رسند و این آمار یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان است.

به گفته یک گروه حامی اسلحه در آفریقای جنوبی، حدود ۳ میلیون اسلحه در این کشور ثبت شده است، اگرچه تصور می‌شود تعداد بیشتری اسلحه در بازار سیاه در گردش باشد.

کد خبر 5535174

منبع: مهر

کلیدواژه: رویترز آفریقای جنوبی تیراندازی کشته و زخمی رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا فلسطین عراق جنگ اوکراین انگلیس جو بایدن بوریس جانسون عربستان سعودی سریلانکا ایران ترکیه آفریقای جنوبی دو حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فری‌مالزیاتودی، در پی برخورد دو بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه ۱۰ سرنشین این بالگرد کشته شدند.

بنابر گزارش‌ها این حادثه در پایگاه هوایی لوموت در ایالت پراک در سواحل غربی مالزی رخ داده است.

هنوز درباره علت اصلی این حادثه گزارشی منتشر نشده، اما تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که یکی از بالگردها از عقب به دُم بالگرد دیگر برخورد می‌کند و پس از آن هر دو سقوط می‌کنند.

کد خبر 6085991

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان