Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمد جواد ظریف در اینستاگرام نوشت:

سلام دوستان

دنیای عجیبی است.

در دوران مسیٔولیت وزارت امور خارجه همراه با همکاران دلسوزم کوشش نمودیم وظیفه گزارش‌دهیِ شفاف و پاسخ‌گوییِ مستمر را در حد توان به صورت کتبی و شفاهی و گزارش‌های رسمی به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانیم؛ که آخرین نمونه‌ی آن تدوین 6 جلد کتاب "راز سر به مهر" و ارایٔه بیش از سه هزار صفحه گزارش و اسناد قابل انتشار مذاکرات برجام به مردم دلاور ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از پایان دوران وزارت، تنها به آموختن، پژوهش و آموزش پرداخته و از انجام مصاحبه و یا حتی سخنرانی عمومی خودداری کرده‌ام، به این امید که مزاحمتی در راه اجرای سیاست‌های موردنظر مسیٔولان کنونی برای رفع مشکلات مردم و کشور ایجاد نکنم. 

همزمان به رسم ادب، دیدار و گفتگوی خصوصی را به شرط صریح رسانه‌ای نشدن می‌پذیرفته‌ام – که ظاهراً باید در آن هم تجدیدنظر کنم. 

متأسفانه در چندروز گذشته، یک خبرگزاری به روش همیشگی‌ خود در بی‌توجهی‌ به اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای، دزدانه به بخش‌های تقطیع شده‌ای از یک گفتگوی دوساعته، دانشگاهی و غیرخبری با جمعی از اساتید و دانشجویان دست‌یافته و آن را به شکلی گزینشی، تحریف شده و خارج از موضوع بحث منتشر کرده و سپس خود و همراهانش بر آن متنِ دزدانه‌ی دست‌کاری‌شده حاشیه نگاری کرده و با ببر کاغذیِ خودساخته به جنگ و مناظره پرداخته‌اند.

از آنجا که آن گفتگو خصوصی و غیرخبری بوده، آن‌را ضبط نکرده‌ام. ولی دوستان رسانه‌ای همه می‌دانند که متن کامل یک گفتگوی دوساعته دست‌کم دوازده هزار کلمه می‌شود و نه متن تقطیع و تحریف شده کنونی که با همه حاشیه نویسی ها کمتر از سه هزار کلمه است. 

موضوع آن گفتگو نیز برخلاف ادعای ناشران، ارایٔه یک تحلیل دانشگاهی پیرامون تکثر منابع قدرت در جهان کنونی و اهمیت روایت سازی از یک سو و تحلیل برنامه‌ریزی، روایت‌سازی و مدیریت رفتاری رژیم صهیونیستی به عنوان یک مثال از سوی دیگر بود. علاقمندان به ببر واقعی – و نه کاغذی – می‌توانند تفصیل بحث را در کتاب "دوران گذار روابط بین‌الملل در جهان پساغربی" که در سال 1395 منتشر کردیم ملاحظه کنند. 

دوستان گرامی،

این جدل‌ها و بحث‌های انحرافی نه سازنده است، نه باری از دوش مردم خوب ایران برمی‌دارد و نه بر پایه اصل اخلاقی و اسلامی "و جادلهم بالتی هی احسن" شکل می‌گیرد. لذا سال‌هاست این تیرهای ناسازا و دروغ را با سپر تحمل پاسخ داده‌ام و در شرایطی که باید همه کوشش‌ها در جهت انسجام ملی و حل مسایٔل کنونی کشور و مردم باشد همین روش را ادامه خواهم داد. 

خدا می‌بیند. و همین کافی است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رژیم صهیونیستی محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف اسرائیل افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از رفع فیلتر گوگل پلی به عنوان یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه نام برد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • پاسخ بارسلونا به پی اس جی در مورد یامال
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب