Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ایتالیایی «انی» (Eni) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است امروز (دوشنبه) تنها ۲۱ میلیون مترمکعب گاز از گازپروم روسیه دریافت کند که به معنای کاهش سهم دریافتی او در چند روز اخیر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه منتشرشده بر روی وبگاه این شرکت ایتالیایی آمده است که سهم دریافتی درچند روز اخیر از گاز روسیه ۳۲ میلیون مترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی گازپروم که شرکت ارائه دهنده گاز به خط لوله نورداستریم است اعلام کرد که تحویل گاز روسیه بامداد امروز متوقف شد. البته دلیل این توقف هم تعمیر و نگهداری، آزمایش قطعات مکانیکی و سیستم‌های اتوماسیون عنوان شد و انتظار می‌رود اقدامات مربوطه بین ۱۱ تا ۲۱ ژوئیه انجام شود.

شب گذشته نیز وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد کشورش قصد دارد توربین تعمیر شده خط لوله نورد استریم ۱ روسیه را که برای تامین گاز آلمان حیاتی است، به آلمان باز گرداند. این در حالی بود که که اوکراین این اقدام کانادا را محکوم کرده و گفته است که تحریم‌ها علیه روسیه را تضعیف می‌کند.

ماه گذشته «رابرت زویرین» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان را بی‌تأثیر بر پروژه گاز نورداستریم توصیف کرد.

قوانین جدید دولت روسیه برای صادرات گاز به کشور‌های وابسته به انرژی روسیه از اوایل ماه آوریل به اجرا در آمد، اما اتحادیه اروپا نپذیرفت که بهای گاز را به روبل پرداخت، با این وجود مهلت‌های نهایی مسکو اکنون فرا رسیده و کشور‌های اروپایی باید در مورد شرط روسیه یا توقف واردات گاز خود از این کشور تصمیم بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازپروم روسیه خط لوله گاز گاز روسیه تحریم روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با اشاره به کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر گفت: ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی آلزایمر از تغییرات قدرت بینایی انسان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۲ سال قبل از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، حساسیت بینایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است فرد بسیار زودتر از تغییرات حافظه، متوجه به وجود آمدن تغییراتی در بینایی خود شود، افزود: تغییرات بینایی از جمله کاهش توان تشخیص لبه‌ها، کاهش توان تشخیص طیف رنگ آبی از سبز و کاهش مهار کنترل حرکتی چشم در برابر عوامل حواس‌پرت‌کن، از جمله تغییراتی است که در بینایی افراد در معرض ابتلاء به آلزایمر بروز می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در صورتی که افراد متوجه وجود تغییر در بینایی خود شدند در نخستین گام باید به پزشک متخصص آسیب‌های چشم مراجعه کنند و در صورتی که بینایی آنها پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی نداشته باشد، می‌توانند با دیدن فیلم، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، قدرت بینایی خود را تقویت کنند.

صفری با اشاره به راهکاری برای متوقف کردن بیماری آلزایمر در افراد درگیر با این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بیماری آلزایمر، ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

وی گفت: در واقع نور یا صدای دارای فرکانس ۴۰ هرتز می‌تواند با افزایش تخلیه glymphatic و افزایش کارکرد عروقی با افزایش ترشح vip از اینترنورون‌ها باعث پاک شدن آمیلوئید بتا از مغز مدل آلزایمری شود.

نوروفیزیولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند مؤثر واقع شود و در مقابل، استرس و اضطراب دو عامل مهمی به شمار می‌رود که به سلول‌های ذخیره کننده حافظه مغز آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 745623

دیگر خبرها

  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • کاهش هیجانات بازار ارز با توقف شوک‌های سیاسی
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • دیدارهای دوستانه فوتسال، پیروزی اسپانیا و پرتغال و توقف روسیه
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد